Prakseologia mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-DMPRA |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Prakseologia mediów |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o komunikacji społecznej i mediach |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DK2_W15, DK2_W16, DK2_U10, DK2_U14, DK2_U15, DK2_U16, DK2_K04 |
Wymagania wstępne: | 1. Podstawowa znajomość teorii komunikowania. 2. Zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami społeczno-politycznymi. 3. Zainteresowanie działalnością krajowych i międzynarodowych instytucji medialnych. 4. Umiejętności analityczne (łączenie teorii z praktyką). |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
DK2_W15 - student przyswaja wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji medialnych oraz zarządzania nimi. DK2_W16 - student przyswaja pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z komunikacją, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy. DK2_U10 - student diagnozuje, analizuje kondycję warsztatu mediów audiowizualnych, nowych mediów i mediów społecznościowych oraz tworzenia i odbioru przekazu medialnego. DK2_U14 - student komunikuje kompetentnie w grupach oraz małych i średnich instytucjach medialnych, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji. DK2_U15 - student komunikuje skutecznie, stosownie, kompetentnie w komunikacji w obszarze marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy. DK2_U16 - student biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych. DK2_K04 - student ma głębokie przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań komunikacyjnych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się daleko posuniętą wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie komunikacji społecznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się: - ocena z projektu końcowego - 50% - ocena z pisemnej wersji projektu końcowego: 30% - aktywny udział w przygotowaniu do zajęć - 20% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Laskowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w wykładzie: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 20 godz. Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz. Konsultacje: 5 godz. SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Laskowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Laskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w wykładzie: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 20 godz. Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz. Konsultacje: 5 godz. SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.