Reklama i marketing medialny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-DMRE |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Reklama i marketing medialny |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DK2_W10 DK2_W16 DK2_U09 DK2_U15 DK2_K04 |
Skrócony opis: |
Wykład ma na celu przekazanie interdyscyplinarnej wiedzy o podstawach marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy jako jednej z form komunikacji na linii medium - użytkownik |
Pełny opis: |
1. Definicja marketingu, modele marketingu 2. Strategia firmy i strategia marketingowa 3. Analiza otoczenia marketingowego 4. Zrozumienie zachowań klienta, metody badań marketingowych 5. Strategia marketingowa: tworzenie wartości dla klienta 6. Produkty i marki: budowanie wartości dla klienta, opracowywanie nowych produktów i zarządzanie cyklem życia produktu 7. Strategia cenowa, kanały marketingowe, handel detaliczny i hurtowy, sprzedaż osobista i pośrednia 8. Marketing bezpośredni i e-marketing: budowanie relacji z klientem, marketing globalny i marketing zrównoważony 9. Komunikowanie wartości klientowi: reklama i PR 10. Rodzaje reklam i cele reklamy 11. Ekonomia komunikacji reklamowej 12. Bezpośredni i pośredni nadawcy reklamy 13. Planowanie mediów, badania audytoriów mediowych 14. Rodzaje komunikatu reklamowego, personalizacja odbioru reklamy 15. Aspekty prawne i etyczne reklamy |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2004 2. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa-Wrocław 2002 3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004 4. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003 Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001 5. Kall J., Reklama, Warszawa 1999 6. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003 7. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, Warszawa 2010 8. Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003 2. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa 2012 3. Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Kraków 2006 4. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa 1996 5. de Chernatony J., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003 6. Jones J. P., Jak działa reklama? Gdańsk 2004 7. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006 8. Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Warszawa 2004 9. Smid W., Zarządzanie reklamą, CeDeWu, Warszawa 2016 10. Smid W., Język reklamy, CeDeWu, Warszawa 2016 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
K_W1: posiada wiedzę o historii i modelach marketingu K_W2: posiada usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą reklamy K_W3: charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej K_U1: odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego K_U2: uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy K_U3: analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej K_K1: krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych K_K2: uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich K_K3: potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym Nakład pracy studenta 30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach 5 godz. - konsultacje z prowadzącym zajęcia 25 godz. - samodzielna lektura, przygotowanie do stworzenia pracy 60 godz. - razem 2 - ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
WIEDZA EK nr 1 - posiada wiedzę o historii i modelach marketingu EK nr 2 - posiada usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą reklamy EK nr 3 - charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej UMIEJĘTNOŚCI EK nr 4 - odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego EK nr 5 - uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy EK nr 6 - analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej KOMPETENCJE EK nr 7 - krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych EK nr 8 - uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich EK nr 9 - potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym EK nr 1 określony jako "posiada wiedzę o historii i modelach marketingu", realizowany przez wykład konwersatoryjny, weryfikowany przygotowanie projektu końcowego. EK nr 2 określony jako "usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą reklamy ", realizowany przez wykład konwersatoryjny, przygotowanie projektu końcowego. EK nr 3 określony jako "charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej ", weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 4 określony jako "odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego", weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 5 określony jako "uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy", weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 6 określany jako "analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej", realizowany metodami problemowymi (wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna), weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 7 określany jako "krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych", realizowany metodami problemowymi (wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna), weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 8 określany jako "uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich" weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 9 określany jako "potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym", realizowany metodami problemowymi (dyskusja dydaktyczna) i praktycznymi (ćwiczenia w grupach) weryfikowany przez przygotowanie projektu końcowego. EK nr 1: posiada wiedzę o historii i modelach marketingu Na ocenę 2: nie zna historii i modeli marketingu Na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę o historii i modelach marketingu Na ocenę 4: posiada ugruntowaną wiedzę o historii i modelach marketingu Na ocenę 5: posiada podstawową wiedzę o historii i modelach marketingu w kontekście uwarunkowań społecznych, politycznych, technologicznych itp. EK nr 2: posiada usystematyzowaną interdyscyplinarną wiedzę o reklamie Na ocenę 2: nie zna dyscyplin naukowych zajmujących się reklamą Na ocenę 3: potrafi wymienić i scharakteryzować nauki zajmujące się reklamą Na ocenę 4: posiada systematyczną wiedzę o różnych dyscyplinach naukowych nt. komunikacji reklamowej Na ocenę 5: posiada usystematyzowaną wiedzę pochodzącą z różnych dyscyplin nt. reklamy EK nr 3: charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej Na ocenę 2: nie zna etapów i zasad tworzenia kampanii reklamowej Na ocenę 3: wymienia etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej Na ocenę 4: charakteryzuje etapy i zasady tworzenia kampanii reklamowej Na ocenę 5: posiada pogłębioną teoretyczną i praktyczna wiedzę o tworzeniu kampanii reklamowej EK nr 4: odróżnia i charakteryzuje komunikację reklamową w systemie komunikowania społecznego Na ocenę 2: nie widzi różnic pomiędzy komunikacją reklamową a innymi formami komunikacji społecznej Na ocenę 3: charakteryzuje cechy komunikacji reklamowej w systemie komunikowania społecznego Na ocenę 4: krytycznie rozpoznaje intencje przekazu reklamowego Na ocenę 5: charakteryzuje pozytywne i negatywne wpływy komunikacji reklamowej w systemie komunikowania społecznego EK nr 5: uzasadnia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy Na ocenę 2: nie dostrzega ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy Na ocenę 3: dostrzega w ogólnych zarysach ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy Na ocenę 4: potrafi analitycznie zaprezentować i ocenię ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy Na ocenę 5: krytycznie i wnikliwie ocenia ekonomiczne i społeczne funkcje reklamy EK nr 6: analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej Na ocenę 2: nie zna i nie odróżnia prawnych i etycznych aspektów komunikacji reklamowej Na ocenę 3: wymienia niektóre normy prawne i etyczne dotyczące reklamy Na ocenę 4: analizuje prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej Na ocenę 5: analizuje i uzasadnia prawne i etyczne aspekty komunikacji reklamowej EK nr 7: krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych Na ocenę 2: nie umie ocenić społecznej roli reklamy Na ocenę 3: dostrzega wpływ i zależność reklamy od innych podsystemów społecznych Na ocenę 4: krytycznie ocenia rolę reklamy w różnych podsystemach społecznych Na ocenę 5: umie dostrzec pozytywne i negatywny wpływy reklamy w różnych podsystemach społecznych EK nr 8: uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich Na ocenę 2: nie uświadamia siebie roli reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich Na ocenę 3: powierzchownie i jednostronnie uświadamia siebie roli reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich Na ocenę 4: uświadamia sobie rolę reklamy w kształtowaniu zachowań konsumenckich Na ocenę 5: dostrzega mechanizmy oddziaływania reklamy na siebie i innych EK nr 9: potrafi zastosować zasady tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym Na ocenę 2: nie potrafi zastosować zasad tworzenia komunikatów reklamowych w życiu codziennym Na ocenę 3: umie stworzyć proste komunikaty reklamowe w codziennym życiu Na ocenę 4: potrafi przygotować przekaz reklamowy dostosowany do grupy docelowej Na ocenę 5: w kompetentny sposób potrafi stworzyć przekaz reklamowy w określonej sytuacji komunikacyjnej Obecność studentów obowiązkowa (student może mieć dwie nieobecności nieusprawiedliwione w zajęciach w jednym semestrze). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Knecht | |
Prowadzący grup: | Tomasz Knecht | |
Strona przedmiotu: | https://y8ykd4j | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
KOD DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: y8ykd4j |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2004 2. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa-Wrocław 2002 3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004 4. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003 Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001 5. Kall J., Reklama, Warszawa 1999 6. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003 7. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, Warszawa 2010 8. Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003 2. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa 2012 3. Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Kraków 2006 4. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa 1996 5. de Chernatony J., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003 6. Jones J. P., Jak działa reklama? Gdańsk 2004 7. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006 8. Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Warszawa 2004 9. Smid W., Zarządzanie reklamą, CeDeWu, Warszawa 2016 10. Smid W., Język reklamy, CeDeWu, Warszawa 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Knecht | |
Prowadzący grup: | Tomasz Knecht | |
Strona przedmiotu: | https://hojle7l | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
KOD DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: hojle7l |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2004 2. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa-Wrocław 2002 3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004 4. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003 Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001 5. Kall J., Reklama, Warszawa 1999 6. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003 7. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, Warszawa 2010 8. Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003 2. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa 2012 3. Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Kraków 2006 4. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa 1996 5. de Chernatony J., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003 6. Jones J. P., Jak działa reklama? Gdańsk 2004 7. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006 8. Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Warszawa 2004 9. Smid W., Zarządzanie reklamą, CeDeWu, Warszawa 2016 10. Smid W., Język reklamy, CeDeWu, Warszawa 2016 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Knecht | |
Prowadzący grup: | Tomasz Knecht | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aFNOnEumW7LWVAsWy-bV7_fceqNgzlKu2hM93fxNa-_I1%40thread.tacv2/conversations?groupId=b8194fc9-e82b-4a08-8f41-604dbfc73d83&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
KOD W PRZYPADKU PROWADZENIA ZAJĘĆ NA MS TEAMS - sz7qh9p |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa 2004 2. Albin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa-Wrocław 2002 3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004 4. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003 Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001 5. Kall J., Reklama, Warszawa 1999 6. Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003 7. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, Warszawa 2010 8. Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca: 1. Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003 2. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa 2012 3. Edwards H., Day D., Kreowanie marek z pasją, Kraków 2006 4. Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa 1996 5. de Chernatony J., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003 6. Jones J. P., Jak działa reklama? Gdańsk 2004 7. Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Kraków 2006 8. Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Warszawa 2004 9. Smid W., Zarządzanie reklamą, CeDeWu, Warszawa 2016 10. Smid W., Język reklamy, CeDeWu, Warszawa 2016 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.