Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teksty i materiały public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-DMTM Kod Erasmus / ISCED: 15.1 / (0321) Dziennikarstwo
Nazwa przedmiotu: Teksty i materiały public relations
Jednostka: Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa
Grupy:
Strona przedmiotu: http://m1kib42
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

K_W05

K_U01

K_U08

K_U13

K_K01

Pełny opis:

Tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia szczegółówe:

1. Rzecznik prasowy – zadania i cechy osobowości. Modele rzecznictwa prasowego

2. Organizacja pracy biura prasowego

3. Elementy prawa prasowego

4. Prawo do krytyki

5. Granice legalności krytyki

6. Dobra informacja prasowa – podstawowe zasady

7. Dobra informacja prasowa – najczęstsze błędy

8. Wystąpienia publiczne

9. Rozmowa na żywo w studiu telewizyjnym i radiowym

10. Konferencja prasowa. Briefingi. Media Tours. Przyjęcia prasowe

11. Media społecznościowe

12. Kampanie społeczne

13. Granice dozwolonych metod w pracy rzecznika prasowego

14. Zagrożenia w zawodzie rzecznika prasowego

Literatura:

Dobosz I., Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza, Warszawa 2008.

Furman W., Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania, Rzeszów 2006.

Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006.

Heath C. i D., Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje, Warszawa 2009.

Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Po zakończeniu zajęć student

w zakresie wiedzy:

EK 1 –posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, również w mediach społecznościowych, potrafi wskazać różnice między dziennikarstwem a public relations, zna cel i zadania public relations;

w zakresie umiejętności:

EK 2 – posiada praktyczną umiejętność przygotowania typowych pisemnych tekstów dziennikarskich, stworzenia dobrej informacji prasowej, potrafi przygotować konferencję prasową, briefing, zna zasady udziału w programie radiowym i telewizyjnym, oraz przygotowania kampanii społecznej;

w zakresie kompetencji społecznych:

EK 3 – odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy, projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych,

odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, przewidując wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności

Opis ECTS:

Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Praca własna studenta: 20 godz.

Konsultacje z prowadzącym: 10 godz.

Razem: 60 godz. = 2 ECTS

KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: m1kib42

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu obejmuje:

- aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne maksymalnie trzy nieobecności) – 25%

- wykonane ćwiczenia – 25%

- kolokwium końcowe – 50%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Specjalizacja, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Leśniczak
Prowadzący grup: Rafał Leśniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Specjalizacja - Kolokwium końcowe
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Specjalizacja, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Leśniczak
Prowadzący grup: Rafał Leśniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Specjalizacja - Kolokwium końcowe
E-Learning:

E-Learning

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Pełny opis:

Tematyka zajęć w roku akademickim 2020/2021 obejmuje następujące zagadnienia szczegółówe:

1. Rzecznik prasowy – zadania i cechy osobowości. Modele rzecznictwa prasowego

2. Organizacja pracy biura prasowego

3. Elementy prawa prasowego

4. Prawo do krytyki

5. Granice legalności krytyki

6. Dobra informacja prasowa – podstawowe zasady

7. Dobra informacja prasowa – najczęstsze błędy

8. Wystąpienia publiczne

9. Rozmowa na żywo w studiu telewizyjnym i radiowym

10. Konferencja prasowa. Briefingi. Media Tours. Przyjęcia prasowe

11. Media społecznościowe

12. Kampanie społeczne

13. Granice dozwolonych metod w pracy rzecznika prasowego

14. Zagrożenia w zawodzie rzecznika prasowego

Literatura:

Dobosz I., Prawo i etyka w zawodzie dziennikarza, Warszawa 2008.

Furman W., Dziennikarstwo i public relations jako dwa typy komunikowania, Rzeszów 2006.

Gawroński S., Media relations. Współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006.

Heath C. i D., Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje, Warszawa 2009.

Wojcik K., Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015.

Wymagania wstępne:

Ocena końcowa z przedmiotu obejmuje:

- aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne maksymalnie trzy nieobecności) – 25%

- wykonane ćwiczenia – 25%

- kolokwium końcowe – 50% (przewidziane na dzień 20.01.2021)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Jurga-Wosik
Prowadzący grup: Ewa Jurga-Wosik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.