Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat public relations - relacje inwestorskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-DMWP
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Warsztat public relations - relacje inwestorskie
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: http://1etymn8
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DK2_W08, DK2_U02, DK2_U06,

DK2_U12, DK2_K01

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Kod MS TEAMS: 1etymn8

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goniak
Prowadzący grup: Łukasz Goniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych).

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance.

3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich.

4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów.

5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania.

6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis.

7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów.

8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki.

9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna).

10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć.

11. Ład korporacyjny.

12. Studium przypadku spółek.

13. J.w.

14. J.w.

15. Zajęcia końcowe.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008;

2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013;

2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019;

3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011;

4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010;

5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008.

Wymagania wstępne:

Zaliczenie przedmiotu:

1. Przygotowanie prezentacji

2. Aktywność na zajęciach

3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej.

Nieobecności:

Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Knecht
Prowadzący grup: Tomasz Knecht
Strona przedmiotu: http://1etymn8
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych).

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance.

3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich.

4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów.

5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania.

6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis.

7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów.

8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki.

9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna).

10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć.

11. Ład korporacyjny.

12. Studium przypadku spółek.

13. J.w.

14. J.w.

15. Zajęcia końcowe.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008;

2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013;

2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019;

3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011;

4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010;

5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008.

Wymagania wstępne:

Zaliczenie przedmiotu:

1. Przygotowanie prezentacji

2. Aktywność na zajęciach

3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej.

Nieobecności:

Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Goniak
Prowadzący grup: Łukasz Goniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych).

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance.

3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich.

4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów.

5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania.

6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis.

7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów.

8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki.

9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna).

10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć.

11. Ład korporacyjny.

12. Studium przypadku spółek.

13. J.w.

14. J.w.

15. Zajęcia końcowe.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008;

2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013;

2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019;

3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011;

4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010;

5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)