Warsztat public relations - relacje inwestorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-DMWP |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztat public relations - relacje inwestorskie |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://1etymn8 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DK2_W08, DK2_U02, DK2_U06, DK2_U12, DK2_K01 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Kod MS TEAMS: 1etymn8 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Goniak | |
Prowadzący grup: | Łukasz Goniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych). |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance. 3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich. 4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów. 5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania. 6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis. 7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów. 8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki. 9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna). 10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć. 11. Ład korporacyjny. 12. Studium przypadku spółek. 13. J.w. 14. J.w. 15. Zajęcia końcowe. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008; 2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013; 2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019; 3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011; 4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010; 5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008. |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie przedmiotu: 1. Przygotowanie prezentacji 2. Aktywność na zajęciach 3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej. Nieobecności: Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Knecht | |
Prowadzący grup: | Tomasz Knecht | |
Strona przedmiotu: | http://1etymn8 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych). |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance. 3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich. 4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów. 5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania. 6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis. 7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów. 8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki. 9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna). 10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć. 11. Ład korporacyjny. 12. Studium przypadku spółek. 13. J.w. 14. J.w. 15. Zajęcia końcowe. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008; 2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013; 2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019; 3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011; 4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010; 5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008. |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie przedmiotu: 1. Przygotowanie prezentacji 2. Aktywność na zajęciach 3. Analiza i ocena strony internetowej spółki giełdowej. Nieobecności: Dopuszczalne dwie (2) nieobecności nieusprawiedliwione i jedna (1) nieobecność usprawiedliwiona. Przekroczenie powyższych progów w przypadku braku sytuacji nadzwyczajnych (tj. np. pobytu w szpitalu etc.) skutkować będzie brakiem zaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Goniak | |
Prowadzący grup: | Łukasz Goniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji z zakresu relacji inwestorskich. Są ona wypadkową i składową różnych dziedzin nauki, w tym w istotnym zakresie nauk prawnych, nauk ekonomicznych czy nauki o komunikowaniu. W trakcie zajęć studenci m.in. poznają i ćwiczą podstawowe formy (narzędzia) komunikacji spółek publicznych z inwestorami i innymi podmiotami rynku (m.in. prezentacja spółki, przygotowanie raportu bieżącego/ okresowego, analiza stron WWW spółek oraz komunikacji w mediach społecznościowych). |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Wprowadzenie do IR. Istota i podział rynku finansowego. Czym są relacje inwestorskie? Geneza, istota i cele IR. Relacje inwestorskie a public relations i corporate governance. 3. Komponenty relacji inwestorskich. Korzyści z IR. Organizacja działań w obszarze relacji inwestorskich. 4. Adresaci relacji inwestorskich. Macierz BCG. Identyfikacja i segmentacja inwestorów. 5. Rynek kapitałowy w Polsce i na świecie. Podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania. 6. Papiery wartościowe, instrumenty finansowe i towarowe jako produkty na rynku finansowym. Akcja jako produkt – IR jako serwis. 7. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym. Motywy działania inwestorów. 8. Nadawca przekazu: forma prowadzenia działalności w Polsce i ich organizacja (przykład spółki akcyjnej). Spółka publiczna. IR w strukturach spółki. 9. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich (komunikacja bezpośrednia, pośrednia, elektroniczna). 10. Obowiązki (ograniczenia) prawne komunikacji spółek giełdowych. Konsekwencje braku przestrzegania obowiązków. Przykłady nadużyć. 11. Ład korporacyjny. 12. Studium przypadku spółek. 13. J.w. 14. J.w. 15. Zajęcia końcowe. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. D. A. Niedziółka, Relacje inwestorskie, Warszawa 2008; 2. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Bęben, Marketing inwestorski, Warszawa 2013; 2. K. Bilewska, A. Chłopecki, Prawo handlowe, Warszawa 2019; 3. R. Pastusiak, Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym, Warszawa 2011; 4. W. Nawrot, Rynek kapitałowy i jego rozwój, Warszawa 2010; 5. U. Banaszczak-Soroka, Instytucje i uczestnicy rynku kapitałowego; Warszawa 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.