Grafika komputerowa i multimedialna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-P-G |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Grafika komputerowa i multimedialna |
Jednostka: | Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o komunikacji społecznej i mediach |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DL_W11; DL_W13; DL_W16; DL_U18; DL_K04 |
Wymagania wstępne: | Wiedza pochodząca z przedmiotu: „Technologie informacyjne mediów”; posiadanie komputera z darmowym oprogramowaniem do edycji grafiki: GIMP oraz Inkscape. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w podstawy retuszu zdjęć i obróbki materiałów graficznych na potrzeby publikacji internetowych, reklamowych i drukowanych. |
Pełny opis: |
Zajęcia będą wprowadzały studentów w zagadnienia związane z formatami grafiki bitmapowej i wektorowej. Poznają podstawowe zasady tworzenia grafiki: malowanie oraz efekty. Nauczą się także elementarnych metod obróbki zdjęć: obracanie, kadrowanie i skalowanie (warstwy i obrazu). Zostanie poruszony problem retuszu fotografii, korekcji parametrów, np.: nasycenia, barw. Szparowanie i animacja w grafice. Studenci opanują różne sposoby fotomontażu. Zagadnienia związane z grafiką prezentacyjną. Oddzielny czas zostanie poświęcony tworzeniu kształtów przy użyciu grafiki wektorowej. Projektowanie wektorowych znaków graficznych. Łączenie zdjęć z grafikom wektorową. |
Literatura: |
Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II, Gliwice 2011 Tomaszewska A., Inkscape. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2009 Austin T., Doust R., Projektowanie dla nowych mediów, Warszawa 2008 Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008 The GIMP Documentation, http://manual.gimp.org/ |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W11, W13, W16 - student rozpoznaje jakie narzędzia są potrzebne do retuszu zdjęć w konkretnych przykładach; opisuje cechy rozszerzeń plików graficznych; określa parametry potrzebne do ustawiania kolorów w obrazie; U18 - student samodzielnie projektuje elementy grafiki wektorowej i bitmapowej K04 - wykazuje kreatywność i zaangażowanie w procesie tworzenia projektów graficznych |
Metody i kryteria oceniania: |
W realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane metody: wykład informacyjny, ćwiczenia praktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektu. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen jakie student zdobywa w toku ćwiczeń. |
Praktyki zawodowe: |
Zaliczenie przedmiotu nie wymaga realizacji praktyk. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Płatek | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kot, Paweł Płatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w podstawy retuszu zdjęć i obróbki materiałów graficznych na potrzeby publikacji internetowych, reklamowych i drukowanych. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia będą wprowadzały studentów w zagadnienia związane z formatami grafiki bitmapowej i wektorowej. Poznają podstawowe zasady tworzenia grafiki: malowanie oraz efekty. Nauczą się także elementarnych zasad obróbki zdjęć: obracanie, kadrowanie i skalowanie (warstwy i obrazu). Zostanie poruszony problem retuszu fotografii, korekcji parametrów, np.: nasycenia, barw. Szpanowanie i animacja w grafice. Studenci opanują różne sposoby fotomontażu. Zagadnienia związane z grafiką prezentacyjną. Oddzielny czas zostanie poświęcony tworzeniu kształtów przy użyciu grafiki wektorowej. Projektowanie wektorowych znaków graficznych. Łączenie zdjęć z grafikom wektorową. Jako dodatek poruszone będą zagadnienia związana z montażem dźwięku - korekta, efekty, kompresja. |
|
Literatura: |
Gajda Włodzimierz, GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II, Gliwice 2011 Tomaszewska Aleksandra, Inkscape. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2009 Austin Tricia, Doust Richard, Projektowanie dla nowych mediów, Warszawa 2008 Gajda Włodzimierz, GIMP. Praktyczne projekty, Gliwice 2006 Evamy Michael, Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008 The GIMP Documentation, http://manual.gimp.org/ |
|
Wymagania wstępne: |
Posiadanie komputera z darmowym oprogramowaniem grafiki i multimediów: Gimp, Inkscape, Audacity. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Płatek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gralczyk, Paweł Płatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Grupa A i B: Konsultacje do przedmiotu odbywają się w czasie dyżuru. O terminach oraz trybie studenci zostali poinformowani na pierwszych zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Płatek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gralczyk, Paweł Płatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Uczestnictwo w ćwiczeniach - 30 godzin Realizacja zadań z zajęć - 10 godzin Przygotowanie do kolokwiów w czasie semestru - 20 godzin RAZEM: 60 godzin - 2 punkty ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.