Media w Polsce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-P-M |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Media w Polsce |
Jednostka: | Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DL_W07 DL_W12 DL_U04 DL_U07 |
Wymagania wstępne: | Zainteresowanie współczesnym funkcjonowaniem mediów w Polsce, zasadami dziennikarstwa i odpowiedzialnością audytoriów w tym zakresie. |
Skrócony opis: |
Wykład o polskim systemie medialnym i jego uwarunkowaniach ekonomiczno-politycznych. |
Pełny opis: |
Wykład o polskim systemie medialnym i jego uwarunkowaniach ekonomiczno-politycznych. Obejmuje również wiedzę o nowych technologiach medialnych i stopniu ich upowszechnienia w Polsce. Będziemy się również uczyć, jak wykorzystać wiedzę na temat historii polskich mediów i dziennikarstwa w praktyce oraz jak analizować medialne zjawiska ekonomiczno-polityczne na polskim rynku mediów. |
Literatura: |
Bielak T., Ptaszek G. (red.), 2016, Media.pl. Badania nad mediami w Polsce, Kraków, https://tinyurl.com/mediaplbadania (dostęp: 14 lipca 2023). Drzewiecki P., Głębicka-Giza B., Butkiewicz M., Wójcik M., Wojnarska H., Luboniewicz L. (red.), 2018, Mały Leksykon Postprawdy, Warszawa, https://wid.org.pl/wp-content/uploads/E_wydanie-Ma%C5%82y-Leksykon-Postprawdy.pdf (dostęp: 14 lipca 2023). Dzierżyńska-Mielczarek J., 2018, Rynek mediów w Polsce Zmiany pod wpływem nowych technologii cyfrowych, Warszawa. Roguska A., 2012, Media globalne - media lokalne, Kraków. Wirtualne media, https://www.wirtualnemedia.pl/ (dostęp: 14 lipca 2023). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK nr 1 - wiedza - ma wiedzę o współczesnym systemie medialnym w Polsce i jego uwarunkowaniach ekonomiczno-politycznych EK nr 2 - wiedza - ma wiedzę o nowych technologiach medialnych i stopniu ich upowszechnienia w Polsce EK nr 3 - umiejętności - potrafi wykorzystać wiedzę na temat historii mediów i dziennikarstwa w Polsce EK nr 4 - umiejętności - potrafi analizować medialne zjawiska ekonomiczno-polityczne oraz wskazywać podmioty na polskim rynku mediów Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w wykładzie 2 godz. - konsultacje z prowadzącym wykład 3 godz. - bezpośrednie przygotowanie studenta do wykładu 25 godz. - przygotowanie do egzaminu, osobiste lektury 30 godz. - udział w ćwiczeniach do wykładu Media w Polsce 30 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych 120 godz. – razem 4 punkty ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodą wykładu problemowego, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach, sprawdzianem śródokresowym i egzaminem końcowym. EK nr 1 na ocenę 2 - nie ma wiedzy o mediach w Polsce na ocenę 3 - ma wiedzę o polskim systemie medialnym, ale nie potrafi wskazywać na jego uwarunkowania ekonomiczne i polityczne na ocenę 4 - ma wiedzę o współczesnym systemie medialnym w Polsce i jego uwarunkowaniach ekonomiczno-politycznych na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą o polskim systemie medialnym i jego uwarunkowaniach popartą osobistym doświadczeniem EK nr 2 na ocenę 2 - nie ma wiedzy o nowych technologiach medialnych na ocenę 3 - wie czym wyróżniają się nowe technologie medialne, ale nie potrafi wskazywać na przykłady ich upowszechnienia w Polsce na ocenę 4 - ma wiedzę o nowych technologiach medialnych i stopniu ich upowszechnienia w Polsce na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat upowszechnienia nowych technologii medialnych w Polsce popartą osobistym doświadczeniem EK nr 3 na ocenę 2 - nie ma wiedzy o historii mediów i dziennikarstwa w Polsce na ocenę 3 - ma pewną wiedzę o historii mediów i dziennikarstwa w Polsce, ale nie potrafi jej wykorzystywać podając przykłady na ocenę 4 - potrafi wykorzystać wiedzę na temat historii mediów i dziennikarstwa w Polsce na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością wykorzystywania wiedzy na temat historii mediów i dziennikarstwa w Polsce popartą osobistym doświadczeniem EK nr 4 na ocenę 2 - nie dostrzega zjawisk na polskim rynku mediów na ocenę 3 - wskazuje na przemiany polskiego rynku mediów, ale nie potrafi ich analizować w aspektach ekonomicznym i politycznym na ocenę 4 - potrafi analizować medialne zjawiska ekonomiczno-polityczne oraz wskazywać podmioty na polskim rynku mediów na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością analizy polskiego rynku mediów Zajęcia są obowiązkowe. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Warunkiem zaliczenia jest pozytywna ocena przeprowadzonych w formie testów na MS Forms sprawdzianu śródokresowego i egzaminu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Drzewiecki | |
Prowadzący grup: | Piotr Drzewiecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Drzewiecki | |
Prowadzący grup: | Piotr Drzewiecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Drzewiecki | |
Prowadzący grup: | Piotr Drzewiecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.