Język jako narzędzie komunikacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-P-SLJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Język jako narzędzie komunikacji |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DL_W02 DL_U02 DL_K09 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do zbierania materiału badawczego i napisania pracy licencjackiej. |
Literatura: |
Literatura ogólna: 1. Boć J., Jak pisać prace magisterska, Kolonia-Wrocław 1998. 2. Gierz W., Jak pisać prace licencjacka? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. 3. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995 4. M. Liskowska-Magdziarz, Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006. 5. Mackiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. 6. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. 7. Polski Komitet Normalizacyjny, Przypisy bibliograficzne. Dokumenty i ich części (PN-ISO 690-2), Warszawa 1999. 8. H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura - media - teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. 9. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badan społecznych, Katowice 2005. 10. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobra pracą magisterską, Wrocław 2001. 11. Weglińska M., Jak pisać prace magisterska, Kraków 1997. 12. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. 13. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. 14. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. 15. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2012. Literatura specjalistyczna: dobierana indywidualnie w zależności od podjętego tematu pracy licencjackiej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
- Przygotowywanie materiałów prezentowanych na zajęciach - 30 godz. - Uczestnictwo w zajęciach, prezentowanie wyników badan i przedstawianie kolejnych rozdziałów pracy pracy - 30 godz. - Zbieranie i analiza materiału badawczego, redagowanie tekstu pracy - 60 godz. 120 godzin = 2 ECTS 1. Student wie, jaka jest różnica miedzy językiem naukowym a potocznym oraz publicystyka - metoda studium przypadku; rozróżnia źródła do pracy od literatury przedmiotu i literatury pomocniczej. (W) 2. Student umie syntetycznie formułować myśli w języku naukowym - metoda ćwiczeniowa oparta na tekstach źródłowych; analizuje zagadnienia i problemy związane z danym tematem, wykorzystując w tym celu literaturę przedmiotu - metoda seminaryjna; samodzielnie wyszukuje i umiejętnie cytuje literaturę przedmiotu. (U) 3. Student potrafi krytycznie ocenić myśli, poglądy i opinie naukowe dotyczące zagadnienia, które analizuje - metoda seminaryjna. (K) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Metody weryfikacji efektów kształcenia: ciągłe ocenienie postępów studenta w zbieraniu i analizie materiału badawczego oraz redagowaniu tekstu pracy. Metody dydaktyczne: EK nr 1: wykład informacyjny i konwersatoryjny, studium przypadku, lektura. EK nr 2: ćwiczenia praktyczne, studium przypadku; praca zespołowa i refleksja własna. EK nr 3: dyskusja problemowa z wykorzystaniem metod aktywizujących. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marta Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem uczestnictwa w seminarium jest zebranie i analiza materiału badawczego oraz zredagowanie tekstu pracy licencjackiej, w której zostaną zaprezentowane wyniki podjętych badań. |
|
Pełny opis: |
W tym semestrze student odbywa indywidualne konsultacje z prowadzącym, podczas których prezentuje wyniki podejmowanych badań oraz postępy w pisaniu pracy. |
|
Literatura: |
Literatura ogólna: Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. M. Liskowska-Magdziarz Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Polski Komitet Normalizacyjny, Przypisy bibliograficzne. Dokumenty i ich części (PN-ISO 690-2), Warszawa 1999. H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura - media - teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2012. Literatura specjalistyczna - dobierana indywidualnie w zależności od podjętego tematu pracy licencjackiej. |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie I semestru seminarium w poprzednim roku akademickim, czyli sformułowanie tematu pracy oraz przygotowanie jej szczegółowego konspektu oraz przedstawienie planu podejmowanych badań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marta Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem uczestnictwa w seminarium jest zebranie i analiza materiału badawczego oraz zredagowanie tekstu pracy licencjackiej, w której zostaną zaprezentowane wyniki podjętych badań. |
|
Pełny opis: |
W tym semestrze student odbywa indywidualne konsultacje z prowadzącym, podczas których prezentuje wyniki podejmowanych badań oraz postępy w pisaniu pracy. |
|
Literatura: |
Literatura ogólna: Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. M. Liskowska-Magdziarz Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995. Polski Komitet Normalizacyjny, Przypisy bibliograficzne. Dokumenty i ich części (PN-ISO 690-2), Warszawa 1999. H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura - media - teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2012. Literatura specjalistyczna - dobierana indywidualnie w zależności od podjętego tematu pracy licencjackiej. |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie I semestru seminarium w poprzednim roku akademickim, czyli sformułowanie tematu pracy oraz przygotowanie jej szczegółowego konspektu oraz przedstawienie planu podejmowanych badań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marta Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marta Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marta Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marta Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.