Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja religijna w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-P-SLKI
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja religijna w mediach
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://wydzialy.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/12/2025/04/Komunikacja-religijna-w-mediach-WT-DKS-P-SLKI.pdf
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki o komunikacji społecznej i mediach

Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DL_W19, DL_U21, DL_K08

Wymagania wstępne:

Zainteresowania badawcze w zakresie komunikacji religijnej w mediach (zob. treści merytoryczne w opisie przedmiotu).



Skrócony opis:

Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie seminarzysty - pod względem merytorycznym i metodologicznym - do napisania pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie seminarzysty - pod względem merytorycznym i metodologicznym - do napisania pracy dyplomowej.

Cele szczegółowe to: 1) skonkretyzowanie zainteresowań badawczych studenta w obszarze komunikacji religijnej; 2) charakteryzowanie współczesnych zagadnień z dziedziny wiary oraz religii i odzwierciedlenie tych umiejętności w pracy badawczej; 3) zatwierdzenie tematu i struktury pracy dyplomowej; 4) zastosowanie w pracy prawidłowych metod badawczych; 5) napisanie pracy dyplomowej zgodnie z zasadami metodologii medioznawczej oraz z zasadami poprawnej polszczyzny.

Poszczególne zajęcia składają się z mini - wykładu oraz – w dużej mierze - z dyskusji na temat poszczególnych etapów przygotowania pracy oraz na temat warsztatu badacza komunikacji religijnej w mediach. Warunkiem zaliczenia każdego semestru seminarium jest dostarczenie promotorowi tekstu poszczególnych części pracy, zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Zakres merytoryczny

język religijny; fake newsy i dezinformacja w kontekście wiary i religii; treści religijne/duchowe w mediach społecznościowych; reklama religijna; duchowni w mediach; Kościół w kampaniach społecznych; portale/pisma opinii zawierające treści religijne/duchowe; wydarzenia religijne w mediach; wizerunek medialny Kościoła katolickiego oraz innych Kościołów i religii, wizerunek medialny duchownych, papieży, ruchów i stowarzyszeń religijnych, kościelnych organizacji charytatywnych; komunikacja instytucji kościelnych w mediach; dialog międzyreligijny w mediach.

Rok I, semestr II – prezentacja obszarów badań w zakresie komunikacji religijnej, sformułowanie tematu, przygotowanie konspektu pracy, napisanie pierwszego rozdziału pracy (do końca maja danego roku akademickiego).

Rok II, semestr I – napisanie drugiego rozdziału pracy (do końca listopada danego roku akademickiego) i trzeciego rozdziału (do końca stycznia danego roku akademickiego).

Rok II, semestr II – przygotowanie ostatecznej wersji pracy dyplomowej, wraz ze wstępem, zakończeniem, bibliografią (oddanie do końca marca danego roku akademickiego).

UWAGA! Na zespole przedmiotu na MS TEAMS są zamieszczane materiały, lektury, prace.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

DL_W19

zna podstawowe metody badawcze w zakresie nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach a w zależności od wybranej specjalności kulturoznawstwa lub religioznawstwa

DL_U21

potrafi prowadzić badania i samodzielnie redagować ich wyniki w postaci naukowych prac zaliczeniowych i pracy dyplomowej

DL_K08

jest przygotowany do samodzielnej i zespołowej pracy naukowej w podstawowym zakresie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Milena Kindziuk
Prowadzący grup: Milena Kindziuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Nakład pracy studenta:


30 godzin - aktywny udział w zajęciach


90 godzin - przygotowanie pracy


30 godzin - samodzielna analiza materiałów źródłowych oraz lektur


30 godzin - konsultacje z prowadzącym


Razem 180 godzin - 6 ECTS


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)