Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-learning i multimedia w kształceniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-P-SPE
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: E-learning i multimedia w kształceniu
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DL_U11

DL_U15

DL_U17

DL_K07

Skrócony opis:

Ćwiczenia należą do grupy zajęć specjalizacyjnych „edukacja medialna”. Tematyka ma wprowadzać studentów w świat mediów elektronicznych, służących jako narzędzia w procesie kształcenia.

Pełny opis:

Zajęcia te mają dawać studentom kompetencje do przygotowania i przeprowadzenia kursów e-learningowych. Wprowadzają studenta w zagadnienia z dziedziny e-learningu. Przygotowują studenta do tworzenia profesjonalnych materiałów informacyjnych w formie prezentacji multimedialnej. Zapoznają z systemami do zarządzania kursami e-learningowymi. Dostarczają wiedzy o możliwości wykorzystania MS Teams oraz mediów społecznościowych.

Literatura:

Lenar P., Profesjonalna prezentacja multimedialna, Gliwice 2010

Zieliński Z., E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną?, Gliwice 2012.

Brzózka P., Moodle dla nauczycieli i trenerów, Gliwice 2011.

Susfał M., Moodle. Ćwiczenia praktyczne. Doceń e-learning z platformą Moodle!, Gliwice 2013.

Howil W., Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy, Gliwice 2012.

Hedengren T. D., Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Gliwice 2013.

Wrotek W., Tablice informatyczne. WordPress, Gliwice 2012.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 70jf3bj

EK nr 1 – Definiuje i przytacza przykłady popularnych kursów e-learningowych:

na ocenę 5 - na ocenę bardzo dobrą student potrafi zdefiniować zagadnienie e-learningu, zna historię rozwoju kształcenia na odległość, zna przynajmniej dwa popularne kursy e-learningowe

na ocenę 4 - w stopniu dobrym przedstawia koncepcje rozwoju e-learningu, zna definicję przytoczoną na zajęciach

na ocenę 3 - zna podstawową definicję e-learningu i potrafi ją omówić

na ocenę 2 - nie jest zdolny do zdefiniowania zagadnienia, omówienia, ani przytoczenia przykładów kursów e-learningowych

EK nr 2 – Wyjaśnia różnice płynące z synchroniczności i asynchroniczności pracy w grupie:

na ocenę 5 - w pełni potrafi zdefiniować oba zjawiska, zna formy ich realizacji

na ocenę 4 - dobrze przytacza różnice między zjawiskami, odpowiednio określa środki realizacji

na ocenę 3 - dostatecznie definiuje i charakteryzuje kursy synchroniczne i asynchroniczne

na ocenę 2 - nie potrafi spełnić w stopniu minimalnym żadnego z podanych wyżej warunków

EK nr 3 – Dobiera odpowiednie narzędzia do tworzonego przez siebie kursu:

na ocenę 5 - uczestnik ćwiczeń ma świadomość funkcji zaprezentowanych na zajęciach narzędzi do tworzenia kursu e-learningowego, posługuje się systemem MS Teams

na ocenę 4 - dobrze posługuje się narzędziami, stworzy podstawowy serwis weryfikacji wiedzy kursantów oraz zbuduje serwis informacyjny o kursie

na ocenę 3 - jest w stanie stworzyć podstawowych portal informacyjny i prowadzić profil na Facebooku i w innych mediach społecznościowych.

na ocenę 2 - nie jest zdolny do wykonania tego efektu kształcenia

EK nr 4 – Student ma świadomość cyklu przygotowawczego w kursach:

na ocenę 5 - w stopniu bardzo dobrym wysuwa poprawne wnioski i przytacza pomysły realizacji kursu

na ocenę 4 - jest w stanie samodzielnie określić cele i założenia projektu

na ocenę 3 - realizuje efekt kształcenia z pomocą osób zorganizowanych w grupie

na ocenę 2 - nie potrafi wysuwać pomysłów realizacji kursu

Nakład pracy studenta:

30 godzin – uczestnictwo w ćwiczeniach

20 godzin – przygotowanie materiałów do projektu kursu e-learningowego

10 godzin – konsultacje dotyczące projektu

Razem: 60 godzin - 2 punkty ECTS

Metody i kryteria oceniania:

W realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane metody: wykład informacyjny, ćwiczenia praktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektu. Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen wystawionych za kurs przez uczestników oraz wykładowcę.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Płatek
Prowadzący grup: Paweł Płatek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Ćwiczenia należą do grupy zajęć specjalizacyjnych „edukacja medialna”. Tematyka ma wprowadzać studentów w świat mediów elektronicznych, służących jako narzędzia w procesie kształcenia.

Pełny opis:

Zajęcia te mają dawać studentom kompetencje do przygotowania i przeprowadzenia kursów e-learningowych. Wprowadzają studenta w zagadnienia z dziedziny e-learningu. Przygotowują studenta do tworzenia profesjonalnych materiałów informacyjnych w formie prezentacji multimedialnej. Zapoznają z systemami do zarządzania kursami e-learningowymi. Dostarczają wiedzy o możliwości wykorzystania MS Teams oraz mediów społecznościowych.

Literatura:

Lenar P., Profesjonalna prezentacja multimedialna, Gliwice 2010

Zieliński Z., E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną?, Gliwice 2012.

Brzózka P., Moodle dla nauczycieli i trenerów, Gliwice 2011.

Susfał M., Moodle. Ćwiczenia praktyczne. Doceń e-learning z platformą Moodle!, Gliwice 2013.

Howil W., Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy, Gliwice 2012.

Hedengren T. D., Podręcznik WordPressa. Smashing Magazine, Gliwice 2013.

Wrotek W., Tablice informatyczne. WordPress, Gliwice 2012.

Wymagania wstępne:

Studenci interesujący się zagadnieniami współczesnych form kształcenia oraz wykorzystania multimediów w procesie tworzenia własnego kursu, znajdą w zajęciach tej specjalizacji, istotne wskazówki jak rozszerzać swoje możliwości w podejmowaniu wyzwań stojących przed nauczycielami. Realizowane będą różne formy kształcenia i wspólnie ze studentami wybierane odpowiednie elementy, aby kursy e-learningowe były nowoczesne i inspirujące. Warunkiem wstępnym jest wybór specjalizacji „edukacja medialna”.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Robak
Prowadzący grup: Marek Robak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Robak
Prowadzący grup: Marek Robak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)