Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing mobilny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-P-SPMM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing mobilny
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DL_U17

DL_U11

DL_U15

DL_K07


Skrócony opis:

Studenci zapoznają się z istotą zagadnień związanych z marketingiem mobilnym. Ćwiczenia opierają się na analizie narzędzi wykorzystywanych w działaniach marketingowych w mediach elektronicznych, zaś część teoretyczna zajęć dotyczy wybranych aspektów teorii marketingowych. Studenci poprzez projektowanie rozwiązań (projekty grupowe), realizować będą zadania związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych we współczesnej komunikacji marketingowej.

Pełny opis:

Podczas ćwiczeń studenci poznają wybrane aspekty teorii marketingowych oraz realizują projekty związane z odpowiednim doborem narzędzi marketingu mobilnego do komunikacji na linii marka – klient. Celem takiego działania jest odpowiednie przygotowanie praktyczne z zakresu wykorzystania możliwości, jakie daje marketing mobilny. Podbudowa teoretyczna ma stanowić podstawę do doboru odpowiednich środków, które następnie zostaną wykorzystane podczas realizacji projektów grupowych.

Literatura:

- Dejnaka A., Marketing mobilny, Difin, Warszawa 2019

- Żukowski M, Twoja firma w Social media. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Onepress, Gliwice, 2018

- Mazurek G., E-Marketing Strategia Planowanie Praktyka, Poltext, Warszawa, 2018

- Sznajder A., Technologie mobilne w marketingu, Wolter Kluwer, Warszawa, 2014

- Konkol S., Marketing mobilny, Helion, Gliwice, 2013

- Maciorowski A., E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Edgard, Warszawa, 2013

www.nowymarketing.pl

www.marketing.org.pl

www.marketingprzykawie.pl

www.socialpress.pl

www.antyweb.pl

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student:

- opisuje mechanizmy komunikacji marketingowej pomiędzy marką a klientem _W

- zna nowoczesne narzędzia właściwe dla mediów i zawodów związanych z komunikacją marketingową _W

- wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy do przekazu marketingowego_U

- dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U

- aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K

- potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwoju zawodowym związanym z pracą w mediach i marketingu _K

Opis ECTS:

Aktywny udział w ćwiczeniach: 30

przygotowanie do ćwiczeń: 10

praca własna, warsztatowa: 20

suma godzin: 60

Liczba ECTS: 60/30= 2

Metody i kryteria oceniania:

W odniesieniu do efektów kształcenia:

1. opisuje mechanizmy komunikacji marketingowej pomiędzy marką a klientem _W

- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie opisać mechanizmów komunikacji

- na ocenę dst (3): opisuje jedynie podstawowe mechanizmy komunikacji między marką a klientem

- na ocenę db (4): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji

- na ocenę bdb (5): opisuje ze zrozumieniem mechanizmy komunikacji pomiędzy marką a klientem i swobodnie odnosi wiedzę do współczesnych działań branżowych

2. zna nowoczesne narzędzia właściwe dla mediów i zawodów związanych z komunikacją marketingową _W

- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie wymienić nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej

- na ocenę dst (3): wymienia podstawowe, najbardziej oczywiste narzędzia komunikacji marketingowej

- na ocenę db (4): wymienia narzędzia komunikacji dokonując ich oceny pod kątem atrakcyjności dla odbiorcy

na ocenę bdb (5): wymienia narzędzia komunikacji swobodnie szeregując je pod kątem atrakcyjności, dostępności, wpływu na wizerunek marki oraz wskazując kierunki rozwoju danego narzędzia.

3. wykorzystuje odpowiednie narzędzia public relations, promocji i reklamy w komunikacji marketingowej _U

- na ocenę ndst (2): nie potrafi wykorzystać żadnych narzędzi public relations, promocji i reklamy do komunikacji marketingowej

- na ocenę dst (3): wykorzystuje podstawowe narzędzia używane do komunikacji

- na ocenę db (4): poprawnie dobiera odpowiednie narzędzia, ale nie jest w stanie swobodnie nimi operować w miarę zmieniających się potrzeb, danych, grup docelowych czy uwarunkowań

- na ocenę bdb (5): dobiera odpowiednie narzędzia oraz swobodnie nimi operuje, dostosowując je do aktualnych zadań

4. dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej _U

- na ocenę ndst (2): nie jest w stanie dobrać działań reklamowych w Internecie do marki i grupy docelowej

- na ocenę dst (3): dostosowuje działania reklamowe do grupy docelowej w sposób najbardziej oczywisty, nie zawsze są to działania pasujące również do marki

- na ocenę db (4): dobiera działania reklamowe w Internecie do marki i grupy docelowej w sposób poprawny, ale mało kreatywny, nie zawsze jest w stanie uzasadnić wybór (dobór intuicyjny)

- na ocenę bdb (5): dobiera działania reklamowe do marki i grupy docelowej w sposób poprawny, twórczy i jest w stanie w pełni racjonalnie uzasadnić podjęte decyzje

5. krytycznie odbiera komunikaty reklamowe i promocyjne w Internecie _K

- na ocenę ndst (2): nie poddaje odbieranych komunikatów krytyce lub dąży jedynie do unikania kontaktu z reklamami w Internecie

- na ocenę dst (3): poddaje komunikaty reklamowe, z którymi ma styczność jedynie powierzchownej krytyce

- na ocenę db (4): poddaje komunikaty reklamowe, z którymi ma styczność w Internecie analizie krytycznej, potrafi w sposób spokojny i racjonalny wskazać ich najważniejsze elementy, zastosowane środki wyrazu i rozpoznać grupę docelową

- na ocenę bdb (5): poddaje komunikaty, z którymi ma styczność w Internecie, analizie krytycznej w sposób systematyczny i racjonalny, jest w stanie w większości sytuacji bezbłędnie wskazać zastosowane techniki przyciągania uwagi i wywierania wpływu, potrafi ocenić skuteczność danej reklamy, określić jej grupę docelową i założenia, które miała realizować.

6. aktywnie uczestniczy w wykonywaniu zadań w zespole _K

-na ocenę ndst (2): nie uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych

- na ocenę dst (3): rzadko uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych lub nie przykłada się do pracy w grupie

- na ocenę 4 (db): często uczestniczy w wykonywaniu zadań zespołowych, jednak nie generuje pomysłów i nie wpływa mobilizująco na pozostałych członków zespołu

- na ocenę bdb (5): bierze udział we wszystkich grupowych zadaniach, mobilizuje zespół, generuje pomysły, potrafi być liderem grupy

Osiągnięte przez:

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja panelowa

Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metoda ćwiczeniowa

Metoda projektu

Studium przypadku

Ocena: średnia poszczególnych prac wykonywanych w trakcie zajęć i jako prace domowe (2/5 oceny) oraz wyniku kolokwium (3/5 oceny)

Kolokwium końcowe w formie projektu grupowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Knecht
Prowadzący grup: Tomasz Knecht
Strona przedmiotu: http://9in3iwi
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

KOD W PRZYPADKU PROWADZENIA ZAJĘĆ NA MS TEAMS - 9in3iwi

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Knecht
Prowadzący grup: Tomasz Knecht
Strona przedmiotu: http://d3qj36k
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

KOD W PRZYPADKU PROWADZENIA ZAJĘĆ NA MS TEAMS - 9in3iwi

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Knecht
Prowadzący grup: Tomasz Knecht
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6wNGT5ERCv8apCoMGGnqEQG3MjDS7sSf8Wzq6QLsLzY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=df9387cf-57a9-42d1-96b9-8f94dbbda470&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

KOD W PRZYPADKU PROWADZENIA ZAJĘĆ NA MS TEAMS - o1gyqjd

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)