Organizacja projektów, warsztatów i szkoleń edukacyjno-medialnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-P-SPOP |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Organizacja projektów, warsztatów i szkoleń edukacyjno-medialnych |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DL_U11; DL_U15; DL_U17; DL_K07 |
Wymagania wstępne: | Zainteresowanie tematyką prowadzenia szkoleń, pracy projektowej. |
Skrócony opis: |
Studenci posiądą wiedzę z podstaw zarządzania projektami, będą uczyć się jak zorganizować i poprowadzić szkolenie lub warsztat w oparciu o metody aktywizujące uczestników. |
Pełny opis: |
Studenci poznają podstawowe zagadnienie związane z zarządzaniem projektami oraz zastosowanie ich w przygotowaniu warsztatów i szkoleń. Poznają rolę interesariuszy i zapoznają się z charakterystyką osób mających wpływ na projekt lub biorących udział w warsztatach. Studenci dowiedzą się co wpływa na skuteczniejsze przekazywanie wiedzy oraz poznają techniki aktywizacji uczestników szkoleń. Zapoznają się z formami angażującymi odbiorcę szkolenia, będą znali rolę pytań w procesie nauczania. Ich zadaniem będzie zrozumieć, że przekazywanie wiedzy jest mniej efektywne od rozbudzenia w odbiorcy ciekawości poznawczej. Rola nauczyciela/wykładowcy/szkoleniowca zostanie przedstawiona jako rola przewodnika, partnera w procesie zdobywania wiedzy. Studenci będą w stanie określić cechy dobrego prowadzącego i organizatora. |
Literatura: |
Hyla M., Przewodnik po e-learningu, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych, wyd. RM, Warszawa 2018. Sarnacka-Smith A., Siła różnic w zespole. Jak indywidualnie potrzeby i motywacje przekuć na wartość i wspólny cel, wyd. MTB Biznes, 2019. Silberman M., E. Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Trocki M. (red.), Nowoczesne zarządzenie projektami, Wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. Trocki M., P. Wyrozębski (red.), Planowanie przebiegu projektów, Wyd. SGH, Warszawa 2015. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK nr 1 - umiejętności - posiada umiejętności tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych EK nr 2 - umiejętności - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców EK nr 3 - umiejętności - potrafi pracować w zespole, rozumie swoją w nim rolę EK nr 4 - kompetencje społeczne - jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania wykonuje starannie i terminowo Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godz. - przygotowanie do prezentacji i na test 10 godz. - osobiste obserwacje lub zdobywanie doświadczeń szkoleniowych 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym. EK nr 1 na ocenę 2 - nie potrafi tworzyć prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizować przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych na ocenę 3 - posiada podstawową umiejętność tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych. na ocenę 4 - posiada średniozaawansowaną umiejętność tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych. na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością tworzenia prac pisemnych i prezentacji multimedialnych, organizowania przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych. EK nr 2 na ocenę 2 - nie posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców. na ocenę 3 - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, ale nie dobiera swoich argumentów w sposób rzeczowy, z poszanowaniem rozmówcy, samodzielny. na ocenę 4 - posiada umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, ale w dużej mierze dobrze dobiera argumenty, z poszanowaniem rozmówcy, wykazuje się samodzielnością. na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców, poprzez bardzo trafny dobór argumentów, z poszanowaniem rozmówcy, wykazuje się samodzielnością, wiedzą i doświadczeniem. EK nr 3 na ocenę 2 - nie potrafi pracować w zespole, rozumie swoją w nim rolę na ocenę 3 – pełni podstawowe role w zespole, nie rozumie w nim swojej roli, nie wykazuje się inicjatywą na ocenę 4 – potrafi pracować w zespole, rozumie w nim swoją rolę, wykazuje się inicjatywą na ocenę 5 - wyróżnia się umiejętnością pracy w zespole, przyjmuje różne role w zależności od potrzeb, potrafi być zarówno członkiem zespoły, jak i pełnić funkcję lidera, wykazuje się inicjatywą EK nr 4 na ocenę 2 - nie jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo na ocenę 3 – w stopniu podstawowym jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane terminowo, bez należytej staranności na ocenę 4 - jest przygotowany do samodzielnej pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo na ocenę 5 - wyróżnia się samodzielnością w pracy, powierzone zadania nie są wykonywane starannie i terminowo Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W przypadku zmiany sytuacji pandemicznej, w oparciu o wytyczne władz uczelni oraz wydziału, forma zajęć będzie mogła ulec zmianie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa i weryfikowana listą obecności. W trakcie semestru dopuszcza się możliwość trzech nieobecności. W trakcie semestru możliwe są testy weryfikujące wiedzę studenta z uprzednio przerobionego materiału lub zadanych lektur. Zaliczenie przedmiotu możliwe jest tylko przy: 1) posiadaniu wymaganej obecności, 2) zaliczeniu pracy śródsemestralnej w formie testu wiedzy, 3) końcowego zaliczenia semestralnego poprzez przygotowanie ram organizacyjnych szkolenia w formie prezentacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Specjalizacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kot | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kot | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Specjalizacja - Kolokwium końcowe |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci posiądą wiedzę z podstaw zarządzania projektami, będą uczyć się jak zorganizować i poprowadzić szkolenie lub warsztat w oparciu o metody aktywizujące uczestników. |
|
Pełny opis: |
Studenci poznają podstawowe zagadnienie związane z zarządzaniem projektami oraz zastosowanie ich w przygotowaniu warsztatów i szkoleń. Poznają rolę interesariuszy i zapoznają się z charakterystyką osób mających wpływ na projekt lub biorących udział w warsztatach. Studenci dowiedzą się co wpływa na skuteczniejsze przekazywanie wiedzy oraz poznają techniki aktywizacji uczestników szkoleń. Będą w stanie określić cechy dobrego prowadzącego i organizatora. |
|
Literatura: |
Hyla M., Przewodnik po e-learningu, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Orłoś M., O sztuce wystąpień publicznych, wyd. RM, Warszawa 2018. Silberman M., E. Biech, Metody aktywizujące w szkoleniach, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Trocki M. (red.), Nowoczesne zarządzenie projektami, Wyd. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. Trocki M., P. Wyrozębski (red.), Planowanie przebiegu projektów, Wyd. SGH, Warszawa 2015. |
|
Wymagania wstępne: |
Zainteresowanie tematyką organizacji i prowadzenia szkoleń i warsztatów oraz zapisanie się na specjalizację, w ramach której realizowany jest przedmiot. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kot | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kot | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kot | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kot | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godz. - przygotowanie do prezentacji i na test 10 godz. - osobiste obserwacje lub zdobywanie doświadczeń szkoleniowych 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.