Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fenomen reklamy religijnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-P-WMP
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Fenomen reklamy religijnej
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DL_W15

DL_W17

DL_U20

DL_K05

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie reklamy religijnej jako narzędzia komunikacji współczesnego Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie reklamy religijnej jako narzędzia komunikacji współczesnego Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą.

Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębiona wiedzę na temat reklamy religijnej jako odrębnego typu reklamy.

Studenci w trakcie zajęć zostaną przygotowani do stworzenia i zaprezentowania autorskiej reklamy religijnej (spot reklamowy lub billboard)

Tematyka poszczególnych zajęć oscylować będzie wokół takich zagadnień jak:

1. Reklama religijna jako rodzaj komunikacji

2. Reklama religijna jako odrębny rodzaj reklamy obok reklamy komercyjnej, społecznej i politycznej

3. Kościół a reklama w epoce nowych mediów

4. Definicja, cele i typy reklamy religijnej.

5. Rola i znaczenie sacrum w reklamie religijnej

6. Retoryka reklamy religijnej

7. Poetyka reklamy religijnej

8. Reklama religijna a shockvertising

9. Reklama religijna - słabe o mocne strony

10. Reklama religijna w społeczeństwie konsumpcyjnym- kontekst kultury reklamy

11. Prezentacja reklam przygotowanych przez studentów i ich omówienie

12. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej zdobytej podczas zajęć

Literatura:

Literatura podstawowa:

K. Stępniak, Fenomen reklamy religijnej, Warszawa- Pułtusk 2017.

Etyka w reklamie, Watykan 1997

P. H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008

E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001

Literatura uzupełniająca:

W. Griswold, Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie

R. Zimny, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych , Warszawa 2008

Efekty kształcenia i opis ECTS:

DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele.

DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej

DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym.

Metody i kryteria oceniania:

DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele.

na oceną 2: nie zna terminologii z zakresu komunikacji reklamowej, nie wie jak Kościół może wykorzystywać reklamę do komunikacji z szeroko rozumianym odbiorcą. Nie zna definicji reklamy religijnej, nie potrafi określić jej celów i wymienić jej typów.

na ocenę 3: posiada w stopniu wystarczającym znajomość terminologii z zakresu komunikacji reklamowej rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy

na ocenę 4: dobrze posługuje się terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy oraz znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą.

na ocenę 5: głęboko rozumie znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą. Posługuje się biegle terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy i zaprezentować własny spot reklamowy lub billboard.

DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej

na ocenę 2: nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście reklamy religijnej jako komunikacji Kościoła katolickiego ze światem współczesnym.

na ocenę 3:posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania reklamy religijnej przez Kościół

na ocenę 4: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania reklamy religijnej przez Kościół

na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej, potrafi zinterpretować reklamę religijną i stworzyć własny projekt reklamy

DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym a także medium wykorzystywanym przez współczesny Kościół.

na ocenę 2: nie ma wystarczającej świadomości w jaki sposób reklama religijna może prowadzić do pogłębionej refleksji czy być narzędziem komunikacji we współczesnym świecie.

na ocenę 3: ma podstawową świadomość znaczenia reklamy religijnej.

na ocenę 4: ma świadomość jak ważnym medium jest w dobie nowych mediów i we współczesnym świecie jest reklama religijna i do jakich refleksji może prowadzić.

na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość dotyczącą reklamy religijnej jako narzędzia w komunikacji Kościoła ze współczesnym światem w epoce nowych mediów i konsumpcji.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)