Fenomen reklamy religijnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-P-WMP |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Fenomen reklamy religijnej |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DL_W15 DL_W17 DL_U20 DL_K05 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie reklamy religijnej jako narzędzia komunikacji współczesnego Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie reklamy religijnej jako narzędzia komunikacji współczesnego Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębiona wiedzę na temat reklamy religijnej jako odrębnego typu reklamy. Studenci w trakcie zajęć zostaną przygotowani do stworzenia i zaprezentowania autorskiej reklamy religijnej (spot reklamowy lub billboard) Tematyka poszczególnych zajęć oscylować będzie wokół takich zagadnień jak: 1. Reklama religijna jako rodzaj komunikacji 2. Reklama religijna jako odrębny rodzaj reklamy obok reklamy komercyjnej, społecznej i politycznej 3. Kościół a reklama w epoce nowych mediów 4. Definicja, cele i typy reklamy religijnej. 5. Rola i znaczenie sacrum w reklamie religijnej 6. Retoryka reklamy religijnej 7. Poetyka reklamy religijnej 8. Reklama religijna a shockvertising 9. Reklama religijna - słabe o mocne strony 10. Reklama religijna w społeczeństwie konsumpcyjnym- kontekst kultury reklamy 11. Prezentacja reklam przygotowanych przez studentów i ich omówienie 12. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej zdobytej podczas zajęć |
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Stępniak, Fenomen reklamy religijnej, Warszawa- Pułtusk 2017. Etyka w reklamie, Watykan 1997 P. H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008 E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001 Literatura uzupełniająca: W. Griswold, Socjologia kultury. Kultury i społeczeństwa w zmieniającym się świecie R. Zimny, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych , Warszawa 2008 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele. DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym. |
Metody i kryteria oceniania: |
DL_W01- zna terminologie z zakresu komunikacji reklamowej. Rozumie potrzebę wykorzystania reklamy w komunikacji Kościoła z szeroko rozumianym odbiorcą. Potrafi w zdefiniować reklamę religijna, jej typy i cele. na oceną 2: nie zna terminologii z zakresu komunikacji reklamowej, nie wie jak Kościół może wykorzystywać reklamę do komunikacji z szeroko rozumianym odbiorcą. Nie zna definicji reklamy religijnej, nie potrafi określić jej celów i wymienić jej typów. na ocenę 3: posiada w stopniu wystarczającym znajomość terminologii z zakresu komunikacji reklamowej rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy na ocenę 4: dobrze posługuje się terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy oraz znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą. na ocenę 5: głęboko rozumie znaczenie reklamy religijnej we współczesnej komunikacji Kościoła z heterogenicznym odbiorcą. Posługuje się biegle terminologią z zakresu komunikacji reklamowej, rozróżnia typy reklam, w tym także potrafi zdefiniować reklamę religijną, określić jej cele i typy i zaprezentować własny spot reklamowy lub billboard. DL_K03- posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania i interpretacji reklamy religijnej na ocenę 2: nie posiada rozszerzonych umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście reklamy religijnej jako komunikacji Kościoła katolickiego ze światem współczesnym. na ocenę 3:posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania reklamy religijnej przez Kościół na ocenę 4: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej w kontekście wykorzystania reklamy religijnej przez Kościół na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji reklamowej, potrafi zinterpretować reklamę religijną i stworzyć własny projekt reklamy DL_K10 - ma świadomość znaczenia reklamy religijnej jako medium prowadzącego do pogłębionej refleksji o charakterze uniwersalnym a także medium wykorzystywanym przez współczesny Kościół. na ocenę 2: nie ma wystarczającej świadomości w jaki sposób reklama religijna może prowadzić do pogłębionej refleksji czy być narzędziem komunikacji we współczesnym świecie. na ocenę 3: ma podstawową świadomość znaczenia reklamy religijnej. na ocenę 4: ma świadomość jak ważnym medium jest w dobie nowych mediów i we współczesnym świecie jest reklama religijna i do jakich refleksji może prowadzić. na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość dotyczącą reklamy religijnej jako narzędzia w komunikacji Kościoła ze współczesnym światem w epoce nowych mediów i konsumpcji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.