PR w social media
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-PR |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | PR w social media |
Jednostka: | Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Punkty ECTS: | |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DK2_W06 DK2_W09 DK2_W12 DK2_W05 DK2_W18 DK2_U01 DK2_U08 |
Skrócony opis: |
Media społecznościowe są niezbędnym elementem pracy każdego specjalisty PR. Zajęcia mają na celu nabycie zasadniczych wiadomości o mediach społecznościowych oraz poznanie instrumentarium public relations i jego zastosowania w mediach społecznościowych. |
Pełny opis: |
Social media odgrywają istotną rolę w public relations instytucji i przedsiębiorstw. Są narzędziem budowania wizerunku i reklamy. Sfera mediów społecznościowych wkroczyła w życie zawodowe i prywatne wielu pracowników public relations. Na zajęciach zostaną ukazane możliwości, jakie daje obecność osób publicznych, instytucji i przedsiębiorstw w social media. Ukazane zostanie podstawowe instrumentarium public relations i jego zastosowane w oparciu o aspekty etyczne. Podczas zajęć zostaną poruszone tematy: 1. Tradycyjny PR a PR w dobie mediów społecznościowych. Najważniejsze różnice. 2. Kompetencje specjalisty PR w zakresie mediów społecznościowych. 3. Dziennikarze a media społecznościowe. 4. Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych i jak się do niej przygotować od strony PR. 5. Tworzenie komunikatów prasowych w dobie social media. 6. Korzystanie z mediów społecznościowych - blogi firmowe, podcasty, marketing wirusowy, biuro prasowe 8. SEO PR - tworzenie tekstów PR użytecznych dla wyszukiwarek 9. Współpraca z lideramii opinii a tradycyjne relacje z mediami. 10. Brand journalism - opowiadanie historii za pomocą mediów społecznościowych. 11. Storytelling - ciekawa historia, która pozwala nieść przekaz dalej. 12. Archetypy marek - 12 gotowych wzorców. 13. Narzędzia wspierające prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych. 14. Sytuacje problematyczne w mediach społecznościowych - kiedy problem, a kiedy już kryzys? 15. Wyzwania mediów społecznościowych - fałszywe newsy i marketing szeptany. |
Literatura: |
1. Czaplicka, M., Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, Gliwice, 2013 2. Evans, L. L., Social media marketing, Helion, Gliwice 2011 3. Falls, J.; Deckers E., Media społecznościowe bez ściemy, Helion, Gliwice 2012 4. Handley, A. ; Chapman, C. C., Treść jest kluczowa, Helion, Gliwice 2012 5. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji: sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 6. Łaszyn, A., Media i Ty. Jak zarządzać osobistym kontaktem z dziennikarzami, Wydawnictwo Message House, Warszawa 2015 7. Miotk, A., Skuteczne social media: prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, wyd. I., Gliwice, 2013 (lub wydanie II, Gliwice 2017) 8. Miotk, A., Nowy PR, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin, 2017 9. Podraza U., Kryzysowe public relations, Difin, Warszawa 2009 10. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Toruń 2008 11. Scott, D. M., Nowe zasady marketingu i PR, Wolters Kluwer, Warszawa 2009 12. Stawarz-García B., Content marketing i social media : jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2018 13. Tkaczyk, P., Narratologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Na płaszczyźnie wiedzy student: • zna kanały mediów społecznościowych • identyfikuje obszary stosowania public relations w mediach społecznościowych • potrafi wskazać zasady komunikacji w social media Na płaszczyźnie umiejętności student: • analizuje sytuacje kryzysowe i strategie ich rozwiązania • planuje wykorzystanie social media w pracy specjalisty PR • potrafi przygotować plan działań antykryzysowych/zaradczych dla wybranego przypadku działań w mediach społecznościowych Na płaszczyźnie kompetencji student: • jest wrażliwy na specyfikę i złożoność public relations w mediach społecznościowych • jest zdolny do poszukiwania zastosowań public relations w mediach społecznościowych Uzasadnienie przyznanej liczby punktów ECTS: • udział w zajęciach - 30 godz. • lektura publikacji - 20 godz. • przygotowanie pracy końcowej - 15 godz. • razem - 65 godz. = 3 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się: - maksymalnie 30 pkt. za obecność na zajęciach - maksymalnie 70 pkt. za pracę końcową. Praca końcowa: rozwiązanie wybranego studium przypadku z zakresu komunikacji kryzysowej. Tematy zostaną ustalone przez prowadzącego i grupę na początku zajęć. Progi ocen: - 71-74 pkt - dostateczny - 75-80 pkt - dostateczny plus - 81-84 pkt - dobry - 85-90 pkt - dobry plus - 91 pkt i więcej - bardzo dobry Dopuszczalne są maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. 30 pkt otrzymują osoby, które uczestniczyły w maksymalnej liczbie zajęć odjąć 2. Studenci, którzy przygotują dodatkową informację związaną z tematyką przedmiotu (np. wyniki badań, przykład konkretnej marki, recenzja książki0) i podzielą się nią na zajęciach mogą liczyć na dodatkowe punkty w liczbie 5 (za jedną aktywność na jednych zajęciach). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Dziekan | |
Prowadzący grup: | Jacek Dziekan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Dziekan | |
Prowadzący grup: | Jacek Dziekan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.