Badania i realizacja projektów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DTE-BRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Badania i realizacja projektów |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | H2A_W03, H2A_W05, H2A_U01, H2A_U02, H2A_K01, |
Wymagania wstępne: | podstawowe informacje na temat pozyskiwania informacji oraz podstawowa umiejętność z zakresu formułowania celi naukowych. |
Skrócony opis: |
Realizowane treści dotyczą budowania kompetencji i umiejętności pozyskiwania źródeł finansowych dla celów naukowych. W ramach zajęć studenci uczą się myśleć projektowo, budować harmonogram zadań i plan kroków milowych w kontekście osiągania celi naukowych. Uczą się formułować poprawnie cele główne i szczegółowe, kompletować stan badań oraz konstruować budżet w odniesieniu do potrzeb realizowanych zadań. Po zajęciach student ma rozeznanie w dostępnych projektach grantowych i potrafi je wykorzystać do osiągania celi naukowych. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne są podzielone wg następującego schematu: 1. Części pozamerytoryczne badań i realizacji projektów: 1.1. Potencjalne źródła finansowania badań naukowych i projektów, 1.2. Stan wiedzy nt. potencjalnego tematu badań naukowych, 1.3. Dorobek naukowy kierownika projektu, 1.4. Dokumentacja konkursowa. 2. Elementy składowe wniosku: 2.1. Cel naukowy projektu (problem, jaki wnioskodawca podejmuje się rozwiązać, stawiane pytania lub hipotezy badawcze), 2.2. Znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej), 2.3. Koncepcja i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk), 2.4. Metodyka badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywana w badaniach), 2.5. Literatura, 2.6. Budżet projektu. 3. Recenzja projektu. |
Literatura: |
Materiały dostępne na stronie internetowej Biura Badań Naukowych UKSW: https://bbn.uksw.edu.pl/szkolenie W szczególności: T. Janus, Wnioski grantowe bez tajemnic. T. Janus, Jak zdobyć granty na badania naukowe. Regulaminy projektów dostępne na platformach: NCN, NCBiR, MEiN, System OSF, EBOI, WITKAC |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach, 20 godzin - przygotowanie tzw. "skróconego opisu projektu badawczego", 10 godzin - przygotowanie się do testu wiedzy, ------------ 60 godzin = 2 ECTS. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu obejmować będzie dwie składowe: - pisemną pracę na wybrany przez Studenta temat. -- praca przygotowana zostanie wg schematu tzw. krótkiego opisu projektu zgodnie z wytycznymi NCN-u. -- co najwyżej (sic!) pięciostronnicowa praca pisemna w języku polskim zawierająca: 1) cel naukowy projektu (opis problemu do rozwiązania, stawiane pytania lub hipotezy badawcze); 2) znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej); 3) koncepcję i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk); 4) metodykę badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywane w badaniach) 5) wykaz literatury dotyczącej problematyki projektu (spis literatury przedstawiający pozycje uwzględnione w opisie projektu, zawierające pełne dane bibliograficzne). -- zawarcie wszystkich powyższych punktów, w tym odniesienie się do literatury tematu, jest obowiązkowe i brak któregokolwiek jest podstawą do niezaliczenia przedmiotu. -- maksymalna objętość: 5 stron A4. -- dopuszczalne formatowanie tekstu: marginesy górny i dolny min. 1,5 cm, marginesy boczne min. 2 cm, krój Times New Roman lub ekwiwalentny, rozmiar min. 11 punktów, pojedyncza interlinia. - drugim elementem jest test jednokrotnego wyboru z treści merytorycznych przedstawianych podczas spotkań. Skala ocen: - projekt: 60%, - test: 40%. 0-50,99% - ndst, 51-60,99% - dst, 61-70,99% - dst+, 71-80,99% - db, 81-90,99% - db+, 91-100% - bdb. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Ciećko | |
Prowadzący grup: | Szymon Ciećko | |
Strona przedmiotu: | http://98syfia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dagmara Jaszewska | |
Prowadzący grup: | Dagmara Jaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
powstaje kod do zajęć na TEAMS x2g0l2z |
|
Pełny opis: |
powstaje kod do zajęć na TEAMS x2g0l2z |
|
Literatura: |
Materiały szkoleniowe na stronie Biura Badań Naukowych UKSW |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Żukowska-Gardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Żukowska-Gardzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Omawiane treści dotyczą budowania kompetencji i umiejętności w zakresie pozyskiwania informacji do celów naukowych. W trakcie kursu studenci uczą się myśleć projektowo, budować harmonogram zadań i plan kamieni milowych w kontekście osiągania celów naukowych. Uczą się poprawnie formułować cele główne i szczegółowe, uzupełniać stan badań. Po zajęciach student ma rozeznanie w dostępnych projektach grantowych i potrafi je wykorzystać do osiągnięcia celów naukowych. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne są podzielone wg następującego schematu: 1. Części pozamerytoryczne badań i realizacji projektów: 1.1. Potencjalne źródła finansowania badań naukowych i projektów, 1.2. Stan wiedzy nt. potencjalnego tematu badań naukowych, 1.3. Dorobek naukowy kierownika projektu, 1.4. Dokumentacja konkursowa. 2. Elementy składowe wniosku: 2.1. Cel naukowy projektu (problem, jaki wnioskodawca podejmuje się rozwiązać, stawiane pytania lub hipotezy badawcze), 2.2. Znaczenie projektu (dotychczasowy stan wiedzy, uzasadnienie podjęcia problemu badawczego, uzasadnienie nowatorskiego charakteru badań, znaczenie wyników projektu dla rozwoju danej dziedziny i dyscypliny naukowej), 2.3. Koncepcja i plan badań (ogólny plan badań, szczegółowe cele badawcze, wyniki badań wstępnych, analiza ryzyk), 2.4. Metodyka badań (sposób realizacji badań, metody, techniki i narzędzia badawcze, metody analizy i opracowania wyników, urządzenia i aparatura wykorzystywana w badaniach), 2.5. Literatura, 2.6. Budżet projektu. 3. Recenzja projektu. |
|
Literatura: |
Materiały dostępne na stronie internetowej Biura Badań Naukowych UKSW: https://bbn.uksw.edu.pl/szkolenie W szczególności: T. Janus, Wnioski grantowe bez tajemnic. T. Janus, Jak zdobyć granty na badania naukowe. Regulaminy projektów dostępne na platformach: NCN, NCBiR, MEiN, System OSF, EBOI, WITKAC |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.