Dydaktyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-SOP-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka |
Jednostka: | Wyższe Seminarium Duchowne Księży Pallotynów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Punkty ECTS: | |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia H1A_W01; H1A_W02; H1A_W04; H1A_W03; H1A_W05; H1A_W06. |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu:Podstawowy Cele przedmiotu: Poznanie przez studentów operatywnej i innowacyjnej wiedzy na temat takich zagadnień jak: 1) epistemologiczne i psychofizyczne postawy nauczania uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki współczesnego systemu edukacyjnego. 2) Cele i treści kształcenia z wyeksponowaniem ich uwarunkowań i tendencji reform programowych. 3) Teoria procesu nauczania, uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod, form organizacyjnych oraz środków dydaktycznych. 4) Osiągnięcia szkolne charakteryzowane przez pryzmat powodzeń i niepowodzeń szkolnych Wymagania wstępne:Teoria poznania |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne:Zrozumienie osobowych i rzeczowych uwarunkowań procesów kształcenia (czynniki osobowe – płynące od nauczyciela i ucznia – przygotowanie, kompetencje, osobowość); zrozumienie źródeł, celów kształcenia, zasad ich stanowienia i form realizacji w procesie kształcenia (zapoznanie się z celami); zapoznanie ze współczesnymi koncepcjami w rozwoju i modernizacji procesu kształcenia; poznanie i zrozumienie zadań nauczyciela w organizacji i realizacji kształcenia; rozwijanie i wzbogacanie własnych umiejętności uczenia się, studiowania i samokształcenia. Metody oceny:egzamin ustny |
Literatura: |
C. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2002; W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003; K. Żegnałek, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2005; K. Konarzewski (Red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Warszawa 1998. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
- Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu pedagogiki i dydaktyki w systemie nauk; - Posiada wiedzę o kształtowaniu się tych nauk; - Zna elementarną terminologię pedagogiki i dydaktyki; - Ma uporządkowaną widzę na temat wychowania i kształcenia - Potrafi opisać współczesne uwarunkowania procesu wychowania i kształcenia oraz jego podstaw; - Zna wybrane koncepcje człowieka,jego go rozwoju i wychowania; - Ma elementarną wiedzę o środowiskach wychowawczych; - Zna nurty i systemy pedagogiczne; - Zna metodologię badań pedagogicznych; - Posiada podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki; - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizowania problemów edukacyjnych; - Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej; - Potrafi wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy pedagogiczne; - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; - Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Babicki | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Babicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.