Communication theology
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-SSTA-CT |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Communication theology |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | STL_W01; STL_W02; STL_W03; STL_W04; STL_W06; |
Wymagania wstępne: | znajomość podstawowych pojęć teologicznych oraz z zakresu komunikacji. |
Skrócony opis: |
Wykład obejmuje cykl tematów związanych z relacją komunikacji z teologią. Komunikacja jest potrzebna teologii a teologia komunikacji w celu właściwego rozwoju obu nauk. Tym, co jest komunikowane, jest osoba, a komunikacja jest takim „przekazem osoby, który prowadzi do wspólnoty osób. Komunikacja jest objawieniem i udzieleniem osoby w takiej formie (prawda) i takim „kanałem” (miłość), że rodzi się wspólnota. |
Pełny opis: |
Wykłady zawierają następujące kwestie tematyczne: 1. Komunikacja medialna we współczesnym społeczeństwie 2. Komunikacja medialna w działalności duszpasterskiej Kościoła 3. Założenia działalności medialnej w duszpasterstwie 4. Specyfika funkcjonowania Kościoła katolickiego w Polsce w zakresie komunikacji medialnej w świetle analizy wyników badań własnych 5. Od tożsamości świeckich i duchownych do komunikacji medialnej 6. Od teologii komunikacji do komunikacji medialnej 7. Od komunikacji medialnej do współczesnych wyzwań w funkcjonowaniu Kościoła |
Literatura: |
1. Boguszewski M., Media communication and pastoral work. Warszawa 2020. 2. Paul A. Soukup. Some past meetings of communication, theology, and media theology. KMT 3/2019 3. Jagodziński M., Teologia a komunikacja, Studia Theologica Varsaviensia 2003, nr 2. 4. Leśniczak R., González Gaitano N., L’etica nell’informazione religiosa, w: Teoria e pratica del giornalismo religioso. Come informare sulla Chiesa cattolica: fonti, logiche, storie, personaggi, red. G. Tridente, Edizioni Università della Santa Croce, Roma 2014, 199–222 5. Dokumenty Kościoła na temat komunikacji |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK 1: rozpoznaje i opisuje podstawowe definicje komunikacyjne EK 2: wyjaśnia podstawowe definicje teologiczne EK 3: porównuje i opisuje definicje teologiczne i komunikacyjne EK 4: tworzy własne strategie komunikacyjne i teologiczne EK 5: jest kreatywny w myśleniu i tworzeniu rozmaitych problemów teologicznych oraz komunikacyjnych mających na siebie wpływ Udział w wykładach: 30 godz., lektura literatury: 30 godz., przygotowanie prezentacji: 20 godz., przygotowanie do kolokwium: 10 godz. - w sumie 90 godz. (3 punkty ECTS) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie materiału wykładowego. EK 1 - kolokwium pisemne EK 2 - kolokwium pisemne EK 3 - kolokwium pisemne EK 4 - kolokwium pisemne EK 5 - kolokwium pisemne Ocena końcowa: zależna od realizacji efektów kształcenia: EK 1: 20%, EK 2: 40%, EK 3: 20%, EK 4: 10%, EK 5: 10% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Boguszewski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Boguszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | EK 1: rozpoznaje i opisuje podstawowe definicje komunikacyjne EK 2: wyjaśnia podstawowe definicje teologiczne EK 3: porównuje i opisuje definicje teologiczne i komunikacyjne EK 4: tworzy własne strategie komunikacyjne i teologiczne EK 5: jest kreatywny w myśleniu i tworzeniu rozmaitych problemów teologicznych oraz komunikacyjnych mających na siebie wpływ Udział w wykładach: 30 godz., lektura literatury: 20 godz., przygotowanie prezentacji: 20 godz., przygotowanie do kolokwium: 10 godz. - w sumie 90 godz. (3 punkty ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład obejmuje cykl tematów związanych z relacją komunikacji z teologią. Komunikacja jest potrzebna teologii a teologia komunikacji w celu właściwego rozwoju obu nauk. Tym, co jest komunikowane, jest osoba, a komunikacja jest takim „przekazem osoby, który prowadzi do wspólnoty osób. Komunikacja jest objawieniem i udzieleniem osoby w takiej formie (prawda) i takim „kanałem” (miłość), że rodzi się wspólnota. |
|
Pełny opis: |
Wykłady zawierają następujące kwestie tematyczne: 1. Komunikacja medialna we współczesnym społeczeństwie 2. Komunikacja medialna w działalności duszpasterskiej Kościoła 3. Założenia działalności medialnej w duszpasterstwie 4. Specyfika funkcjonowania Kościoła katolickiego w Polsce w zakresie komunikacji medialnej w świetle analizy wyników badań własnych 5. Od tożsamości świeckich i duchownych do komunikacji medialnej 6. Od teologii komunikacji do komunikacji medialnej 7. Od komunikacji medialnej do współczesnych wyzwań w funkcjonowaniu Kościoła |
|
Literatura: |
1. Boguszewski M., Media communication and pastoral work. Warszawa 2020. 2. Paul A. Soukup. Some past meetings of communication, theology, and media theology. KMT 3/2019 3. Jagodziński M., Teologia a komunikacja, Studia Theologica Varsaviensia 2003, nr 2. 4. Leśniczak R., González Gaitano N., L’etica nell’informazione religiosa, w: Teoria e pratica del giornalismo religioso. Come informare sulla Chiesa cattolica: fonti, logiche, storie, personaggi, red. G. Tridente, Edizioni Università della Santa Croce, Roma 2014, 199–222 5. Dokumenty Kościoła na temat komunikacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.