Biznesplan, kreowanie wizerunku i budowanie marki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | CSDZ-ABK-BWM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biznesplan, kreowanie wizerunku i budowanie marki | ||
Jednostka: | Biuro Karier | ||
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P6S_UO P6S_KO P6S_UW P6S_UU P6S_KR P6S_UK |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwój kompetencji: analiza rynku, analiza danych, autoprezentacja oraz wyznaczanie i realizowanie celów. Warsztaty będą składały się z dwóch bloków tematycznych: Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności oraz Kreowanie wizerunku i budowanie marki z elementami design thinking. |
||
Pełny opis: |
Celem zajęć jest rozwój kompetencji: analiza rynku, analiza danych, autoprezentacja oraz wyznaczanie i realizowanie celów. Warsztaty będą składały się z dwóch bloków tematycznych: I. Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności 1. Sporządzanie biznesplanu (cele i korzyści przygotowania biznesplanu, diagnoza szans i zagrożeń oraz mocnych i słabych stron, zasady budowania biznesplanu). 2. Struktura biznesplanu (plan marketingowy i szacowanie wielkości popytu, plan działalności operacyjnej, plan organizacji i zarządzania, plan finansowy) 3. Wdrożenie biznesplanu II. Kreowanie wizerunku i budowanie marki z elementami design thinking 1. Rola marketingu w firmie, 2. Budowanie strategii marketingowej (analiza strategiczna) 3. Promocja produktów (reklama, PR) 4. Budowanie wizerunku (identyfikacja wizualna – nazwa, logo, budowanie marki) 5. Zarządzanie produktem (kierowanie rozwojem produktu – jak zachęcić, jak się wyróżnić), polityka cenowa, organizowanie dystrybucji produktów 6. E-marketing (promocja w sieci, strona www, pozycjonowanie) 7. Design thinking (istota, zastosowanie, etapy procesu i najważniejsze narzędzia) Opis pracy studenta 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego: Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności 12 h Praca własna – przygotowanie do zajęć z bloku tematycznego: Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności 16 h Obecność i zaangażowanie podczas zajęć bloku tematycznego: Kreowanie wizerunku i budowanie marki 9 h Praca własna - przygotowanie do zajęć z bloku tematycznego: Kreowanie wizerunku i budowanie marki 8 h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 15 h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) PROWADZĄCY: Milena Bodych-Biernacka |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekt kształcenia po ukończeniu warsztatu na poziomie podstawowym • Zna zasady budowania biznesplanu oraz oceny jego wykonalności • Rozumie rolę i znaczenie marketingu w firmie (w tym e-marketingu) • Zna najważniejsze zasady budowania strategii marketingowej • Zna założenia metody design thinking • Potrafi wymienić najważniejsze elementy biznesplanu • Potrafi napisać biznesplan • Potrafi zastosować metodę design thinking w działaniach marketingowych • Jest gotowy do działania i myślenia w sposób innowacyjny • Potrafi współpracować w grupie i prezentować swoje pomysły • Potrafi skutecznie planować i organizować swoją pracę |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na warsztatach „Biznesplan, kreowanie wizerunku i budowanie marki” (na dwóch blokach tematycznych) 1. Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności 2. Kreowanie wizerunku i budowanie marki z elementami design thinking Dodatkowo, student ma obowiązek • Napisanie testów ewaluacyjnych (na rozpoczęcie zajęć i zakończenie zajęć) • Przystąpienia do indywidualnych konsultacji z doradcą zawodowym, służących diagnozie ról Zespołowych, określeniu potrzeb, udzieleniu wskazówek rozwojowych. • Zaliczenie warsztatów w formie wybranej przez prowadzącego zajęcia (egzamin/test/rozmowa oceniająca). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 36 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest rozwój kompetencji: analiza rynku, analiza danych, autoprezentacja oraz wyznaczanie i realizowanie celów. Warsztaty będą składały się z dwóch bloków tematycznych: I. Tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności 1. Sporządzanie biznesplanu (cele i korzyści przygotowania biznesplanu, diagnoza szans i zagrożeń oraz mocnych i słabych stron, zasady budowania biznesplanu). 2. Struktura biznesplanu (plan marketingowy i szacowanie wielkości popytu, plan działalności operacyjnej, plan organizacji i zarządzania, plan finansowy) 3. Wdrożenie biznesplanu II. Kreowanie wizerunku i budowanie marki z elementami design thinking 1. Rola marketingu w firmie, 2. Budowanie strategii marketingowej (analiza strategiczna) 3. Promocja produktów (reklama, PR) 4. Budowanie wizerunku (identyfikacja wizualna – nazwa, logo, budowanie marki) 5. Zarządzanie produktem (kierowanie rozwojem produktu – jak zachęcić, jak się wyróżnić), polityka cenowa, organizowanie dystrybucji produktów 6. E-marketing (promocja w sieci, strona www, pozycjonowanie) 7. Design thinking (istota, zastosowanie, etapy procesu i najważniejsze narzędzia) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | Artur Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara | |
Prowadzący grup: | Milena Bodych-Biernacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.