Skuteczna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów i twórcze rozwiązywanie problemów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | CSDZ-ABK-KKP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Skuteczna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów i twórcze rozwiązywanie problemów | ||
Jednostka: | Biuro Karier | ||
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P6S_UK P6S_UW P7S_KK P7S_UK P7S_UW P7S_UO P6S_UO ZDK_U07 ZDK_U11 ZDK_K04 ZDK_K02 |
||
Pełny opis: |
Celem warsztatów będzie rozwój kompetencji kreatywność, innowacyjność, komunikatywność. Warsztaty będą złożone z następujących bloków tematycznych: Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów 1) Komunikacja interpersonalna (czym jest, efektywna komunikacja – warunki) 2) Komunikacja interpersonalna w rozwiązywaniu konfliktów 3) Trening "dopasowania" i "prowadzenia" w komunikacji 4) Konstruktywna krytyka i asertywność w konflikcie 5) Strategie i techniki kreatywnego rozwiązywania konfliktów (zmiana pozycji percepcyjnej) 6) Techniki sterowania dialogiem 7) Psychologiczne techniki wpływu w konflikcie 8) Sposoby myślenia innych ludzi: • autorytet zewnętrzny - wewnętrzny, • dążenie - unikanie, • ja - inni, • ogólny - szczegółowy, • opcje - procedury, • podobieństwa – różnice Twórcze rozwiązywanie problemów 1) Czym jest innowacja, czym jest kreatywność 2) Role w procesie innowacji (budowanie zespołów) 3) Techniki analizowania problemów (m. in. model ryby, speedboard) 4) Techniki poszukiwania rozwiązań • techniki wyjścia od problemu np. metaplan, kwiat lotosu • techniki omijania muru braku pomysłów np. łamanie założeń • techniki „uderzenia z flanki” np. SCAMPER Opis pracy studenta 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów 10 h Praca własna – przygotowanie do zajęć Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Twórcze rozwiązywanie problemów 11 h Praca własna - przygotowanie do zajęć Twórcze rozwiązywanie problemów 8 h Zadanie 1 z obszaru tematycznego, którego dotyczą warsztaty 8 h Zadanie 2 z obszaru tematycznego, którego dotyczą warsztaty 8 h Zadanie 3 z obszaru tematycznego, którego dotyczą warsztaty 8 h Zadanie 4 z obszaru tematycznego, którego dotyczą warsztaty 15 h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) PROWADZĄCY: Agnieszka Świst-Kamińska |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekt kształcenia po ukończeniu warsztatu na poziomie podstawowym • Ma uporządkowaną wiedzę ogólna na temat kanałów komunikacji, modeli komunikacji, diagnozowania sytuacji konfliktowej, technik, stylów i metod rozwiązywania konfliktów • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu definicji twórczości (koncepcja myślenia lateralnego, asocjacyjnego) • Ma uporządkowaną szczegółową wiedzę na temat barier kreatywności i metod ich przełamywania (błędne nastawienie, szufladkowanie, etykietowanie, inercyjność umysłu, fiksacja funkcjonalna) • Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową na temat psychologicznych uwarunkowań powstawania konfliktów i ich skutków • Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z obszaru technik twórczego myślenia (metoda 635, kapelusze E. De Bono, myślenie metaforyczne, mapa myśli, metoda Walta Disneya) • Potrafi analizować własne zachowanie pod kątem strategii stosowanych w czasie konfliktu • Potrafi stosować użytecznie techniki komunikacyjne • Potrafi zastosować w praktyce różne techniki służące diagnozie, analizie i rozwiązywaniu problemów (SWOT, uszczegóławianie faktów, redefiniowanie problemów) • Potrafi świadomie budować własną wiarygodność i skuteczność osobistą • Potrafi skutecznie pracować w grupie, potrafi poradzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas pracy zespołowej • Rozumie korzyści wynikające z umiejętności twórczego myślenia • Potrafi dostrzegać i twórczo rozwiązywać problemy Dodatkowo: - Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu zarządcy dziedzictwa kulturowego, jest świadom odpowiedzialności za decyzje podejmowane w trakcie prac badawczych oraz konieczności respektowania regulacji prawnych - Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów etycznych pojawiających się w pracy zawodowej zarządcy dziedzictwa kulturowego - Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na warsztatach: 1. Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów. 2. Twórcze rozwiązywanie problemów Dodatkowo, student ma obowiązek: - napisania testów ewaluacyjnych (na rozpoczęcie zajęć i zakończenie zajęć), - przystąpienia do indywidualnych konsultacji z doradcą zawodowym, służących diagnozie ról zespołowych, określeniu potrzeb, udzieleniu wskazówek rozwojowych, - zaliczenie warsztatów w formie wybranej przez prowadzącego zajęcia (egzamin/test/rozmowa oceniająca). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
|
Pełny opis: |
Celem warsztatów będzie rozwój kompetencji kreatywność, innowacyjność, komunikatywność. Warsztaty będą złożone z następujących bloków tematycznych: Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów 1) Komunikacja interpersonalna (czym jest, efektywna komunikacja – warunki) 2) Komunikacja interpersonalna w rozwiązywaniu konfliktów 3) Trening "dopasowania" i "prowadzenia" w komunikacji 4) Konstruktywna krytyka i asertywność w konflikcie 5) Strategie i techniki kreatywnego rozwiązywania konfliktów (zmiana pozycji percepcyjnej) 6) Techniki sterowania dialogiem 7) Psychologiczne techniki wpływu w konflikcie 8) Sposoby myślenia innych ludzi: • autorytet zewnętrzny - wewnętrzny, • dążenie - unikanie, • ja - inni, • ogólny - szczegółowy, • opcje - procedury, • podobieństwa – różnice Twórcze rozwiązywanie problemów 1) Czym jest innowacja, czym jest kreatywność 2) Role w procesie innowacji (budowanie zespołów) 3) Techniki analizowania problemów (m. in. model ryby, speedboard) 4) Techniki poszukiwania rozwiązań • techniki wyjścia od problemu np. metaplan, kwiat lotosu • techniki omijania muru braku pomysłów np. łamanie założeń • techniki „uderzenia z flanki” np. SCAMPER |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | Anita Frankowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Świst-Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.