Zarządzanie sobą w czasie i adaptacja do zmian
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | CSDZ-ABK-ZCZ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie sobą w czasie i adaptacja do zmian | ||
Jednostka: | Biuro Karier | ||
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P6S_UO P6S_KO P6S_UU P6S_UW |
||
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. Szkolenie będzie składać się z dwóch bloków tematycznych: Zarządzanie sobą w czasie 1) Analiza czasu • Budżet czasu – na co zużywamy czas • Diagnozowanie tzw. złodziei czasu • Sposoby radzenia sobie ze złodziejami czasu 2) Proces wytyczania celów i priorytetów • Definiowanie celów • Kontrola i weryfikacja celów • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych 3) Zasady zarządzania priorytetami • Techniki ustalania ważności zadań • Metoda salami • Reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC • Planowanie pisemne • Delegowanie zadań Adaptacja do zmian 1) Czym jest zmiana 2) Nastawienie do zmiany - gotowość do zmian 3) Planowanie i wdrażanie zmian 4) Komunikacja w procesie zmian 5) Radzenie sobie z własnymi emocjami w zmianie (pro aktywność a reaktywność) Opis pracy studenta 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Zarządzanie sobą w czasie 10 h Praca własna – przygotowanie do zajęć Zarządzanie sobą w czasie 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Adaptacja do zmian 11 h Praca własna - przygotowanie do zajęć Adaptacja do zmian 8 h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 15 h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) PROWADZĄCY: Artur Maik |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekt kształcenia po ukończeniu warsztatu na poziomie podstawowym • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat naturalnych mechanizmów reagowania na zmiany oraz na temat podstawowych sposobów reagowania na wprowadzane zmiany • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat technik radzenia sobie ze stresem • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat metod i technik zarządzania sobą w czasie • Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu zasad planowania i technik wyznaczania celów (SMART, GROW) • Potrafi analizować i oceniać informacje dotyczące sytuacji, w której się znajduje (szanse, zagrożenia) Potrafi również analizować możliwe rozwiązania w sytuacji zmiany i uargumentować swój wybór • Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik radzenia sobie ze stresem, organizować swoje działanie w oparciu o analizę sytuacji i uargumentować swój wybór • Potrafi analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące różnych aspektów własnego działania i działania innych osób • Potrafi określać własne cele i skutecznie planować działania • Potrafi radzić sobie ze złymi nawykami i „złodziejami czasu” • Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego, dokonuje samooceny kompetencji oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności • Potrafi skutecznie planować i organizować swoją pracę |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na obu blokach warsztatu: 1. Zarządzanie sobą w czasie 2. Adaptacja do zmian Dodatkowo, student ma obowiązek • Napisania testów ewaluacyjnych (na rozpoczęcie zajęć i zakończenie zajęć), • Przystąpienia do indywidualnych konsultacji z doradcą zawodowym, służących diagnozie ról zespołowych, określeniu potrzeb, udzieleniu wskazówek rozwojowych, • Zaliczenie warsztatów w formie wybranej przez prowadzącego zajęcia (egzamin/test/rozmowa oceniająca). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
|
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara, Magdalena Mazur | |
Prowadzący grup: | Artur Maik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 32 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Kafara | |
Prowadzący grup: | Artur Maik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
|
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. Szkolenie będzie składać się z dwóch bloków tematycznych: Zarządzanie sobą w czasie 1) Analiza czasu • Budżet czasu – na co zużywamy czas • Diagnozowanie tzw. złodziei czasu • Sposoby radzenia sobie ze złodziejami czasu 2) Proces wytyczania celów i priorytetów • Definiowanie celów • Kontrola i weryfikacja celów • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych 3) Zasady zarządzania priorytetami • Techniki ustalania ważności zadań • Metoda salami • Reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC • Planowanie pisemne • Delegowanie zadań Adaptacja do zmian 1) Czym jest zmiana 2) Nastawienie do zmiany - gotowość do zmian 3) Planowanie i wdrażanie zmian 4) Komunikacja w procesie zmian 5) Radzenie sobie z własnymi emocjami w zmianie (pro aktywność a reaktywność) Opis pracy studenta 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Zarządzanie sobą w czasie 10 h Praca własna – przygotowanie do zajęć Zarządzanie sobą w czasie 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Adaptacja do zmian 11 h Praca własna - przygotowanie do zajęć Adaptacja do zmian 8 h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 15 h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) PROWADZĄCY: Artur Maik |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.