Efektywne wystąpienia publiczne, czyli wiem, co mówię
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | CSDZ-U2-WP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Efektywne wystąpienia publiczne, czyli wiem, co mówię |
Jednostka: | Centrum Szkoleń i Doradztwa Zawodowego |
Grupy: |
Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER |
Strona przedmiotu: | http://szkolenia.uksw.edu.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Odniesienie do efektów kształcenia w obszarach kształcenie w zakresie nauk humanistycznych i społecznych H1A_W02 H1A_W03 S1A_W04 S1A_W05 S1A_W09 S1A_W10 H1A_U01 H1A_U03 H1A_U06 S1A_U02 S1A_U03 S1A_U07 H1A_K01 S1A_K01 S1A_K03 S1A_K06 S1A_K07 |
Skrócony opis: |
Warsztaty trwają 60 godzin, jeden semestr, kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta elementarnej wiedzy z zakresu złożoności języka i komunikacji interpersonalnej, a także rozwój umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych przez samodzielne przygotowanie i zrealizowanie wystąpienia według wskazówek opiekuna naukowego. Spodziewane efekty: • rozpoznanie własnych predyspozycji do wystąpień publicznych, • werbalizowanie myśli, • dopasowanie języka prezentacji do percepcji słuchaczy, • trening przestrzeni scenicznej, • trening ekspresji, • mowa ciała prezentera i gesty, na które warto uważać, • przygotowanie pomocy multimedialnych, • pozyskiwanie informacji zwrotnej od publiczności, • trenowanie wystąpienia publicznego. Warsztaty trwają 60 godzin, jeden semestr i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS. |
Pełny opis: |
Umiejscowienie zajęć w obszarach kształcenia. Warsztaty Efektywne wystąpienia publiczne, czyli wiem, co mówię należą do obszarów kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Nauki humanistyczne zawierają zakres warsztatów w kontekście poznania samego siebie, świadomości własnego poziomu wiedzy i umiejętności dotyczących znajomości złożoności języka, praw autorskich, merytorycznego argumentowania, przygotowania wystąpień i kreowania wizerunku oraz świadomości aktualizowania wiedzy przez całe życie. Wymiar nauk społecznych zawiera kontekst warsztatów w zakresie porozumiewania się ludzi, znajomości i wykorzystania technik komunikacji interpersonalnej i wywierania wpływu oraz stosowania zasad dobrego wychowania. Efekty kształcenia tego przedmiotu ogólnouczelnianego należą w większości do kategorii umiejętności i kompetencji, z wykorzystaniem kategorii wiedzy w niezbędnym jej minimum. Warsztaty trwają 60 godzin, jeden semestr, kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS.Zajęcia są wpisywane na suplemencie do dyplomu jako przedmiot ponadprogramowy. Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta elementarnej wiedzy z zakresu złożoności języka i komunikacji interpersonalnej, a także rozwój umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych przez samodzielne przygotowanie i zrealizowanie wystąpienia według wskazówek opiekuna naukowego. Spodziewane efekty: • rozpoznanie własnych predyspozycji do wystąpień publicznych, • werbalizowanie myśli, • dopasowanie języka prezentacji do percepcji słuchaczy, • trening przestrzeni scenicznej, • trening ekspresji, • mowa ciała prezentera i gesty, na które warto uważać, • przygotowanie pomocy multimedialnych, • pozyskiwanie informacji zwrotnej od publiczności, • trenowanie wystąpienia publicznego. Warsztaty trwają 60 godzin, jeden semestr i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS. |
Literatura: |
• Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Ciecierska – Zajdel, B., (2012) Trening głosu. Warszawa, Samo-sedno. • Donovan., J. (2014) Jak wygłosić mowę życia. HELION Gliwice • Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication. • Griffin, M.,(2003) Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk, GWP. • Hindle, T. (2000) Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie. • Mayer, R., (2008) Sztuka argumentacji. Gdańsk, GWP. • McKey, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP. • Menard, J.D. (2009) Jak występować publicznie, Warszawa, Santorski Jacek &Co Agencja Wydawnicza. • Negrino, T., (2005) Power Point. Tworzenie prezentacji. Projekty. HELION. • Jay, A., Jay, R., (2001) Skuteczna prezentacja. Zysk i SP-ka. • Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Opis ECTS Warsztaty trwają 60 godzin, jeden semestr i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS. Efekty kształcenia - Objaśnienia oznaczeń. PO - ogólnouczelniane efekty kształcenia W – kategoria wiedzy U – kategoria umiejętności K – kategoria kompetencji 01,02,03 – numer efektu kształcenia H1A – efekty kształcenia o obszarze nauk humanistycznych dla profilu ogólnoakademickiego na poziomie studiów pierwszego stopnia S1A - efekty kształcenia o obszarze nauk społecznych dla profilu ogólnoakademickiego na poziomie studiów pierwszego stopnia WIEDZA PO_W01 ma elementarną wiedzę o złożoności języka, wybranych strukturach językowych; zna podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, prawa autorskiego H1A_W02 H1A_W08 S1A_W10 PO_W02 zna podstawowe pojęcia dotyczące barier osobistych i społecznych związanych z wystąpieniami publicznymi H1A_W02 S1A_W04 S1A_W05 PO_W03 ma uporządkowaną wiedzę ogólną w zakresie wybranych zagadnień językowych oraz komunikacji interpersonalnej z uwzględnieniem komunikacji werbalnej i niewerbalnej, treści, struktury, klarowności przekazu i kontaktu z publicznością H1A_W03 S1A_W04 S1A_W05 S1A_W09 UMIEJĘTNOŚCI PO_U01 potrafi wykorzystać elementarną wiedzę o złożoności języka, budować strukturę wystąpienia, budować treść wystąpienia i przygotować klarowne wypowiedzi H1A_U01 H1A_U03 H1A_U06 PO_U02 potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu wybranych zagadnień komunikacji interpersonalnej, sposobów radzenia sobie z tremą, dokonać krótkiej autoprezentacji i utrzymywać kontakt z publicznością H1A_U06 S1A_U02 PO_U03 potrafi przygotować i zrealizować wystąpienie ustne przed mniej i bardziej liczną publicznością oraz przed kamerą, potrafi analizować przebieg wystąpienia i wyciągać wnioski H1A_U06 S1A_U02 S1A_U03 S1A_U07 KOMPETENCJE PO_K01 ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności dotyczących wystąpień publicznych i autoprezentacji, rozumie potrzebę aktualizowania wiedzy i doskonalenia umiejętności przez całe życie H1A_K01 S1A_K01 PO_K02 przygotowuje i przeprowadza krótką autoprezentację S1A_K03 PO_K03 samodzielnie przygotowuje i realizuje wystąpienie ustne według wskazówek opiekuna naukowego (na uzgodniony temat, przed publicznością), dokonuje autoanalizy S1A_K03 S1A_K06 S1A_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywność na zajęciach. Zaliczenie uzyskuje student, który zna podstawowe pojęcia dotyczące złożoności języka i komunikacji interpersonalnej, zna sposoby radzenia sobie z tremą, potrafi dokonać autoprezentacji oraz przygotować wystąpienie publiczne o wybranej treści merytorycznej, klarownej strukturze. Aby uzyskać zaliczenie student realizuje wystąpienie ustne przed publicznością. ocena kryteria 2 powyżej 12 godzin nieuzasadnionych nieobecności na zajęciach 3 - 3,5 znajomość i wykorzystanie podstawowej wiedzy o języku, komunikacji interpersonalnej 4 - 5 w/w oraz aktywne uczestnictwo w zadaniach i ćwiczeniach w ramach warsztatów, dokonanie autoprezentacji lub krótkiego wystąpienia w grupie uczestników warsztatów lub inna publicznością |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.