KN-Diagnoza i terapia pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DiTP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | KN-Diagnoza i terapia pedagogiczna |
Jednostka: | Studium Pedagogizacji |
Grupy: |
Przygotowanie nauczycielskie: nauczyciel etyki Przygotowanie nauczycielskie: nauczyciel filozofii Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab0b767d47ecb4a18a522d6f13e4fa672%40thread.tacv2/conversations?groupId=652f132c-c331-431f-9ccf-a2113ef5463c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: S2A_W01 S2A_W02 S2A_W03 S2A_W04 S2A_W05 Umiejętności: S2A_W06 S2A_W07 Kompetencje: S2A_W08 S2A_W09 |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć omówione zostaną różnego rodzaju zaburzenia rozwojowe, z którymi można spotkać się podczas pracy z dziećmi i młodzieżą. |
Pełny opis: |
Po ukończeniu zajęć student: 1. nazywa zaburzenia jakie mogą wystąpić w toku nauki szkolnej 2. wymienia i opisuje symptomy zaburzeń 3. wyjaśnia i charakteryzuje przyczyny zaburzeń 4. ustala kryteria oceniania w oparciu o rodzaj zaburzenia 5. troszczy się o prawidłowy tok nauki ucznia z dysfunkcjami 6. kreatywnie podchodzi do prowadzonych zajęć |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Borowiecka Renata, Dziecko w równowadze, Warszawa 2011. 2. Brejnak Wojciech, Dysleksja: nie jesteś sam, Warszawa 2003. 3. Gruszczyk – Kolczyńska Edyta, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989. 4. Herda Katarzyna, O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Kielce 2007. 5. Kastory – Bronowska, Monika, Wczesna Interwencja, Warszawa 2002. 6. Pisula Ewa, Autyzm, Płock 2002. 7. Wnukowska Katarzyna, Czy moje dziecko mówi poprawnie: poradnik logopedyczny, Gdańsk 2010. Literatura dodatkowa: 1. Bobula Stanisław, ADHD dar specyficzny, Kraków 2006. 2. Bogdanowicz Marta, Dysleksja w wieku dorosłym, Gdańsk 2012. 3. Borkowska Maria, Integracja Sensoryczna na co dzień, Warszawa 2010. 4. Mrugalska Krystyna, Upośledzenie umysłowe: wskazówki dla rodziców i opiekunów dzieci oraz osób dorosłych dotkniętych upośledzeniem umysłowym, Warszawa 1986. 5. Zabłocki Kazimierz Jacek, Autyzm, Płock 2002. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student zna nazwy zaburzeń, które mogą wystąpić w toku nauki szkolnej posiada podstawową wiedzę na temat tych zaburzeń zna rodzaje terapii, które można zastosować zna przyczyny omawianych zaburzeń zna symptomy tych zaburzeń Umiejętności: po ukończeniu zajęć student potrafi dopasować symptomy do zaburzenia rozwojowego troszczy się o prawidłowy tok nauki ucznia z dysfunkcjami Kompetencje: ustala kryteria oceniania w oparciu o rodzaj zaburzenia stosuje indywidualizację biorąc pod uwagę problemy ucznia Udział w ćwiczeniach - 15 Przygotowanie do zajęć - 7 Konsultacje - 1 Czas na pisanie referatu - 5 Przygotowanie do zaliczenia - 10 Suma godzin: 38 godzin/30(25)godz=1 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: - wykład informacyjny, konwersatoryjny - analiza prac uczniów - prezentacja multimedialna Kryteria oceniania: 2 (nast.) nie nazywa zaburzeń występujących u dzieci w toku nauki szkolnej 3 (dst.) zna i nazywa zaburzenia występujące u dzieci 4 (db.) wymienia i charakteryzuje symptomy towarzyszące poszczególnym zaburzeniom 5 db.) samodzielnie rozpoznaje i nazywa zaburzenia, które mogą towarzyszyć dziecku oraz potrafi dobrać odpowiedni rodzaj terapii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Babicki, Justyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Justyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Na zajęciach omówione będą następujące zagadnienia: 1. ADHD 2. Dysleksja 3. Przyczyny trudności szkolnych 4. Upośledzenie umysłowe 5. Autyzmzagadnienia teoretyczne) 6. Ortoptyka 7. Integracja Sensoryczna 8. Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego 9. Zaburzenia Komunikacji językowej 10. Metody terapii |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach omówione będą następujące zagadnienia: 1. ADHD 2. Dysleksja 3. Przyczyny trudności szkolnych 4. Upośledzenie umysłowe 5. Autyzmzagadnienia teoretyczne) 6. Ortoptyka 7. Integracja Sensoryczna 8. Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego 9. Zaburzenia Komunikacji językowej 10. Metody terapii |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Borowiecka Renata, Dziecko w równowadze, Warszawa 2011. 2. Brejnak Wojciech, Dysleksja: nie jesteś sam, Warszawa 2003. 3. Gruszczyk – Kolczyńska Edyta, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989. 4. Herda Katarzyna, O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Kielce 2007. 5. Kastory – Bronowska, Monika, Wczesna Interwencja, Warszawa 2002. 6. Pisula Ewa, Autyzm, Płock 2002. 7. Wnukowska Katarzyna, Czy moje dziecko mówi poprawnie: poradnik logopedyczny, Gdańsk 2010. Literatura dodatkowa: 1. Bobula Stanisław, ADHD dar specyficzny, Kraków 2006. 2. Bogdanowicz Marta, Dysleksja w wieku dorosłym, Gdańsk 2012. 3. Borkowska Maria, Integracja Sensoryczna na co dzień, Warszawa 2010. 4. Mrugalska Krystyna, Upośledzenie umysłowe: wskazówki dla rodziców i opiekunów dzieci oraz osób dorosłych dotkniętych upośledzeniem umysłowym, Warszawa 1986. 5. Zabłocki Kazimierz Jacek, Autyzm, Płock 2002. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Babicki, Justyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Justyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Babicki, Justyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Justyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Babicki, Justyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Justyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.