Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biochemia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WB-BI-23-11
Kod Erasmus / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biochemia
Jednostka: Wydział Biologii i Nauk o Środowisku
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Efekty uczenia się : BI1_W01, BI1_W03,BI1_W04, BI1_W05,BI1_W07


Wymagania wstępne:

Wymagania wstępne: Student musi posiadać odpowiedni zasób wiedzy z chemii nieorganicznej i organicznej, fizyki i biologii ogólnej

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu: zaawansowany

Cele przedmiotu: Zdobycie wiedzy z zakresu biochemii ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki procesów biochemicznych zachodzących w organizmie człowieka,

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z najważniejszymi aspektami biochemii, używaną terminologią, technikami i narzędziami badawczymi, a także z powiązaniem biochemii z innymi dziedzinami nauk ścisłych.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

A: EFEKTY UCZENIA SIĘ

1. Wiedza

EP1. zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych

związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych;

EP2. - ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów

biochemicznych;

EP3. - ma zaawansowaną wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej;

EP4. - ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii;

EP.5- zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu

biochemii;

2. Umiejętności

EP.6 - potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach biochemicznych oraz

przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium;

EP.7 - rozumie literaturę z zakresu biochemii w języku polskim;

EP.8 - potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych;

EP9.- potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać

zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych;

EP.10 - potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;

3. Kompetencje społeczne

EP.11 - jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w

rozwiązywaniu problemów poznawczych i

praktycznych z zakresu biochemii;

EP12. - jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;

EP przypisane do wykładu: 1-5

EP przypisane do laboratorium: 6-12

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie faktów dotyczących funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; nie ma wiedzy za zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędnej dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów; nie ma wiedzy w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej oraz w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii; nie zna podstawowych uwarunkowań różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu

biochemii;

Na ocenę 3 student w podstawowym stopniu: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biochemicznych; ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej; ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii; zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu biochemii;

Na ocenę 4 student w stopniu dobrym: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biochemicznych; ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej; ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii; zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu biochemii;

Na ocenę 5 student bardzo dobrze: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biochemicznych; ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej; ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii; zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu biochemii;

Umiejętności:

Na ocenę 2 student nie potrafi stosować podstawowych technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych w naukach biochemicznych oraz

przeprowadzać obserwacji i analiz jakościowych i ilościowych w laboratorium; nie rozumie literatury z zakresu biochemii w języku polskim; nie potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych; nie potrafi potrafi planować i organizować pracy indywidualnej oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;

Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym: potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach biochemicznych oraz przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium; rozumie literaturę z zakresu biochemii w języku polskim; potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać

zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;

Na ocenę 4 student w stopniu dobrym: potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach biochemicznych oraz przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium; rozumie literaturę z zakresu biochemii w języku polskim; potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać

zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;

Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym: potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach biochemicznych oraz przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium; rozumie literaturę z zakresu biochemii w języku polskim; potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać

zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;

Kompetencje społeczne:

Na ocenę 2 student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; nie jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;

Na ocenę 3 student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;

Na ocenę 4 student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;

Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Szmigielski
Prowadzący grup: Rafał Szmigielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Szmigielski
Prowadzący grup: Rafał Szmigielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Wykłady:

1. Godziny kontaktowe 30h

2. Przygotowanie do egzaminu 25h

3. Konsultacje 5h

Razem 60h/30=2 ECTS


Laboratoria:

1. Godziny kontaktowe: 60 godz.,

w tym udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 60 godz.;

2. Przygotowanie do ćwiczeń: 10 godz.;

3. Przygotowanie do kolokwium: 20 godz.;

RAZEM NAKŁAD PRACY STUDENTA: 90 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS;

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)