Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań człowieka żywego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WB-BI-41-35
Kod Erasmus / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody badań człowieka żywego
Jednostka: Wydział Biologii i Nauk o Środowisku
Grupy: Przedmioty dla specjalności BC dla I roku II stopnia biologii
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki biologiczne

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Efekty uczenia się: BI2_W02, BI2_W06,




Wymagania wstępne:

Brak.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z głównymi metodami badań wykorzystywanymi w antropologii (somatometria, somatoskopia, wskaźniki głowy i ciała, klasyfikacja biotypów człowieka, określenie wieku rozwojowego, testy psychomotoryczne, antropologia sportowa). Student nabywa umiejętności dotyczących praktycznego wdrożenia metod i narzędzie badawczych. Przedmiot przygotowuje studenta do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wykład:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. student wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka

Efekt przedmiotowy 2. student rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy

Ćwiczenia:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 3. student potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 4. student jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:

na ocenę 2(ndst.) student nie rozumie znaczenia podstaw empirycznych w zrozumieniu zjawisk i procesów w biologii człowieka; student nie rozumie w jaki sposób prowadzić badania nie rozumie wagi bezpieczeństwa i higieny pracy;

na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy;

na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy;

na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym: wykorzystuje podstawy empiryczne, aby zrozumieć zjawiska i procesy w biologii człowieka, rozumie w jaki sposób wykorzystać metody matematyczne, statystyczne i narzędzia informatyczne w biologii człowieka; rozumie, w jaki sposób planować badania, wykorzystywać narzędzia badawcze, rozumie wagę bezpieczeństwa i higieny pracy;

Kryteria oceniania w zakresie umiejętności:

na ocenę 2(ndst.) student nie potrafi pracować w zespole, a także nie umie zarządzać zespołem w roli lidera;

na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera;

na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera;

na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym potrafi współdziałać w zespole badawczym, a także zarządzać zespołem w roli lidera;

Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:

na ocenę 2(ndst.) student nie jest gotów do określenia priorytetów w realizacji zadania badawczego;

na ocenę 3(dst.) student w stopniu podstawowym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka

na ocenę 4(dst.): student w stopniu dobrym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka

na ocenę 5(bdb.): student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów podczas realizacji zadania badawczego z biologii człowieka

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Prowadzący grup: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Prowadzący grup: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS [1 ECTS=30 godzin]

Wykłady 2 ECTS:

Udział w wykładach: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin

Samodzielne studiowanie literatury: 15 godzin

Konsultacje 15 godzin

suma: 60 godzin [60/30=2]


Ćwiczenia 2 ECTS:

Udział w laboratoriach: 30 godzin

Przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin

Konsultacje: 10 godzin

suma: 60 godzin [60/30=2]


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Prowadzący grup: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS [1 ECTS=30 godzin]

Wykłady 2 ECTS:

Udział w wykładach: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin

Samodzielne studiowanie literatury: 15 godzin

Konsultacje 15 godzin

suma: 60 godzin [60/30=2]


Ćwiczenia 2 ECTS:

Udział w laboratoriach: 30 godzin

Przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin

Konsultacje: 10 godzin

suma: 60 godzin [60/30=2]


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)