Inwazje biologiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-42-06ćw |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Inwazje biologiczne |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla specjalności BSIM dla I roku II stopnia biologii |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki biologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się: BI2_U02, BI2_U05, BI2_K01, BI2_K05 |
Wymagania wstępne: | brak wymagań |
Skrócony opis: |
Student zdobywa wiedzę na temat inwazji biologicznych i gatunków inwazyjnych oraz ich wpływu na różnorodność biologiczną i funkcjonowanie ekosystemów. Poznaje wpływ gat. inwazyjnych na bioróżnorodność w Polsce i na świecie. Uczy się samodzielnie wyszukiwać oraz weryfikować informacje zdobyte w internecie. |
Pełny opis: |
Na ćwiczeniach z przedmiotu inwazje biologiczne student poznaje zasady dotyczące gospodarowania gatunkami inwazyjnymi w Polsce, prawem krajowym dotyczącym gatunków inwazyjnych jak również poznaje metody usuwania gatunków inwazyjnych ze środowiska. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Umiejętności: 1. Student potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz poddać je krytycznej analizie. 2. Student potrafi formułować odpowiednie wnioski dotyczące inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne. 3. Student potrafi przygotować prezentację multimedialną w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Kompetencje: 1. Student gotów jest do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu inwazji biologicznych, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych, rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy na temat inwazji biologicznych i zna jej praktyczne zastosowania. 2. Student gotów jest do określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczony jest w przypadku: Stworzenia planu zwalczania gat. inwazyjnego w formie np: prezentacji, referatu, etc., oraz stworzenia "zielnika" składającego się z minimum 10 gatunków inwazyjnych roślin. Obie prace są zaliczeniowe i konieczne do otrzymania oceny pozytywnej. Przedmiot zaliczony jest w przypadku: Stworzenia planu zwalczania gat. inwazyjnego w formie np: prezentacji, referatu, etc., oraz stworzenia "zielnika" składającego się z minimum 10 gatunków inwazyjnych roślin. Obie prace są zaliczeniowe i konieczne do otrzymania oceny pozytywnej. Obecność na wyjściach terenowych. Ocena 5 - okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego wszystkie aspekty przedstawione na 1 zajęciach. Ocena 4,5 - okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego większość aspektów przedstawionych na 1 zajęciach. Ocena 4- okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego połowę aspektów przedstawionych na 1 zajęciach. Ocena 3,5 - Okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego 1/3 aspektów przedstawionych na 1 zajęciach. Ocena 3 - okazanie zielnika oraz przygotowanie planu zwalczania zawierającego 1/4 aspektów przedstawionych na 1 zajęciach. Ocena 2 - w przypadku nie wykonania projektu planu zwalczania oraz w przypadku nie okazania zielnika. Umiejętności Na ocenę 2 student nie potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz nie potrafi poddać je krytycznej analizie; nie potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Na ocenę 3,5 student w stopniu ponad-podstawowym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Na ocenę 4 student w stopniu dobrym podstawowym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym potrafi dokonać krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Kompetencje: Na ocenę 2 student nie posiada kompetencji krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz nie potrafi poddać je krytycznej analizie; nie potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Na ocenę 3,5 student w stopniu ponad-podstawowym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Na ocenę 4 student w stopniu dobrym podstawowym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym posiada kompetencje krytycznej selekcji informacji na temat inwazji biologicznych pochodzących ze źródeł elektronicznych i innych oraz potrafi poddać je krytycznej analizie; potrafi formułować odpowiednich wniosków dotyczących inwazji biologicznych w oparciu o posiadaną wiedzę oraz zebrane z różnych źródeł i poddane interpretacji dane empiryczne; potrafi przygotować prezentacji multimedialnej w oparciu o prace badawcze w zakresie inwazji biologicznych. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Ceryngier, Michał Winczek | |
Prowadzący grup: | Michał Winczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Winczek | |
Prowadzący grup: | Michał Winczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Punkty ECTS – 2 Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń – 15 godz. przygotowanie prezentacji – 20 godz. Suma godzin – 50 liczba ECTS – 50/25 = 2 |
|
Skrócony opis: |
Student zdobywa wiedzę na temat inwazji biologicznych i gatunków inwazyjnych oraz ich wpływu na różnorodność biologiczną i funkcjonowanie ekosystemów. Poznaje wpływ gat. inwazyjnych na bioróżnorodność w Polsce i na świecie. Uczy się samodzielnie wyszukiwać oraz weryfikować informacje zdobyte w internecie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Winczek | |
Prowadzący grup: | Michał Winczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Punkty ECTS – 2 Udział w ćwiczeniach – 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń – 15 godz. przygotowanie prezentacji – 20 godz. Suma godzin – 50 liczba ECTS – 50/25 = 2 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Student zdobywa wiedzę na temat inwazji biologicznych i gatunków inwazyjnych oraz ich wpływu na różnorodność biologiczną i funkcjonowanie ekosystemów. Poznaje wpływ gat. inwazyjnych na bioróżnorodność w Polsce i na świecie. Uczy się samodzielnie wyszukiwać oraz weryfikować informacje zdobyte w internecie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.