Gospodarka o obiegu zamkniętym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-IS-II-11-28 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Gospodarka o obiegu zamkniętym |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla I r. II stopnia IS |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się wykładu: IS2P_W04, IS2P_W06 Efekty uczenia się ćwiczeń: IS2P_U03, IS2P_U05, IS2P_K01 |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień związanych z zasadami gospodarowania odpadami i zasobami |
Skrócony opis: |
Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym i przedstawienie na wybranych przykładach tej koncepcji. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym, która jest koncepcją zmierzającą do racjonalnego wykorzystania zasobów i ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów, które - podobnie jak materiały oraz surowce - powinny pozostawać w gospodarce tak długo, jak jest to możliwe, a wytwarzanie odpadów powinno być jak najbardziej zminimalizowane. |
Literatura: |
WYKŁAD Literatura podstawowa: - Czasopismo „Energia i Recykling: Gospodarka Obiegu Zamkniętego” - Biuletyn Stowarzyszenia „Polski Ruch Czystszej Produkcji” Literatura uzupełniająca: - “Concept. What is a circular economy? A framework for an economy that is restorative and regenerative by design”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/circular-economy/concept - “Business. Business-led collaboration & disruptive innovation are key to building a circular economy”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/approach/business - “Institutions, Governments & Cities. We work with city, regional, and national governments as well as international institutions”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/approach/government-and-cities - “CE100. The world’s leading circular economy network”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/activities/ce100 ĆWICZENIA Literatura podstawowa: - Komunikat Komisji Europejskiej z 2 grudnia 2015 r. o Zamknięcie obiegu https://ec.europa.eu/commission/priorities/jobs-growth-and-investment/towards-circular-economy_pl - Mapa drogowa transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym Literatura uzupełniająca: - Ebook: Modele biznesowe w gospodarce obiegu zamkniętego. Jak skutecznie wdrażać cyrkularne rozwiązania. Najlepsze praktyki Liderów GOZ etapu cyklu produkcji, https://www.stenarecycling.com/pl/aktualnoci-publikacje/informacje-inspiracje/ebooki/ebook-modele-biznesowe-w-gospodarce-obiegu-zamknitego/ AKTUALNOŚCI & PUBLIKACJE - Ebook: Modele biznesowe w gospodarce obiegu zamkniętego. Jak skutecznie wdrażać cyrkularne rozwiązania. Najlepsze praktyki Liderów GOZ etapu cyklu użytkowania, https://www.stenarecycling.com/pl/aktualnoci-publikacje/informacje-inspiracje/ebooki/ebook-modele-biznesowe-w-gospodarce-obiegu-zamknitego.-jak-skutecznie-wdraa-cyrkularne-rozwizania.-najlepsze-praktyki-liderow-goz-etapu-cyklu-uytkowania - https://sozosfera.pl/odpady/gospodarka-o-obiegu-zamknietym-szansa-i-wyzwanie/ - www.igoz.org, - www.facebook.com/groups/InstytutGOZ - http://zero-waste.pl/czym-jest-zero-waste/ - Polska droga do gospodarki o obiegu zamkniętym, Opis sytuacji i rekomendacji, M. Bachorz, Instytut Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, 2017 - W co się pakujemy? Opakowania i odpady opakowaniowe. Poradnik dla dostawców. Centrum UNEP/GRID-Warszawa - Innowacyjne Eco Miasto, zdrowe środowiska, zdrowi ludzie, Centrum UNEP/GRID-Warszawa - Analiza korzyści z zastosowania symbiozy przemysłowej, Michał Preisner, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Gospodarka o obiegu zamkniętym – nowa idea czy stare podejście? Dobre praktyki społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw, Ewa Jastrzębska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Gospodarka o obiegu zamkniętym – stan obecny i perspektywy Magdalena Pichlak, Mariusz Kruczek - Recykling odpadów komunalnych jako miernik realizacji gospodarki o obiegu zamkniętym na przykładzie Polski i Słowenii Agnieszka Ciechelska Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Znaczenie postaw i zachowań konsumentów w kształtowaniu gospodarki obiegu zamkniętego, Agnieszka Lorek Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym Robert Blażlak Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Konsument wobec wyzwań gospodarki o obiegu zamkniętym – rynek tekstylno-odzieżowy, Małgorzata Koszewska Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Gospodarka obiegu zamkniętego Biznes i konsument na ścieżce zmiany, Koalicja na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego, Reconomy, Warszawa 2017 - W kierunku gospodarki cyrkularnej Rekomendacje rozwoju i implementacji praktycznych rozwiązań dla biznesu, Instytut Innowacyjna Gospodarka - Środowiskowe aspekty projektowania opakowań, Krajowa Izba Gospodarcza, 2020 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WYKŁAD Przedmiotowy efekt uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1. Student zna zagadnienia z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym, Przedmiotowy efekt uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 2. Student potrafi samodzielnie planować i realizować proces samokształcenia w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym, |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁAD (1) Wiedza: ocena 2 (ndst): brak podstawowej wiedzy z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. ocena 4 (db): student ma średnio uporządkowaną wiedzę gospodarki o obiegu zamkniętym. ocena 5 (bdb): student zna w pełni podstawową wiedzę z gospodarki o obiegu zamkniętym. (2) Umiejętności: ocena 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. ocena 3 (dst): student ma ograniczone umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. ocena 4 (db): student posiada umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze opanował umiejętność korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. Ocena końcowa: - aktywność na wykładach, studenci regularnie chodzący na wykłady mają prawo do egzaminu w terminie zerowym, - egzamin pisemny, punktacja: 94-100% -5 93-88% -4,5 87-80% -4 79-70% -3,5 69-60% -3 mniej niż 59,9% -2 ĆWICZENIA Wiedza: Ocena 2 (ndst) –absolwent nie zna i nie rozumie–faktów, obiektów i zjawisk oraz metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiących zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent nie zna i nie rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Ocena 3 (dst) – absolwent w ograniczonym stopniu rozumie fakty, obiekty i zjawiska oraz metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Ocena 4 (db) – absolwent w dobrym stopniu rozumie fakty, obiekty i zjawiska oraz metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent w dobrym stopniu zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Ocena 5 (bdb) –student w pogłębionym stopniu rozumie fakty, obiekty i zjawiska oraz metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent w pogłębionym stopniu zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Umiejętności: Ocena 2 (ndst) –absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. Absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent nie potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Ocena 3 (dst) –absolwent w niewielkim stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. Absolwent w niewielkim stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w niewielkim stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Ocena 4 (db) – absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym i przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w dobrym stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent w dobrym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Ocena 5 (bdb) –Absolwent w bardzo dobrym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym oraz przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w pogłębionym stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent w pogłębionym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Kompetencje: Ocena 2 (ndst) –absolwent nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent nie jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Ocena 3 (dst) – absolwent w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w ograniczonym stopniu jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Ocena 4 (db) – absolwent w dużym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym absolwent w dobrym stopniu jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Ocena 5 (bdb) –student w bardzo dużym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym Ocena 5 (bdb) –student w bardzo dobrym stopniu jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Metody oceniania ćwiczeń: obecność na zajęciach (student może opuścić bez usprawiedliwienia 1 zajęcia), aktywność, umiejętność pracy zespołowej oraz udział w dyskusji, rozwiązywanie zadań. Na ocenę końcową składają się: - średnia z ocen za wykonanie zadań, - obecność na zajęciach- dopuszcza się 1 nieobecność Ocena końcowa, średnia ocen z zadań domowych, ocena może zostać podwyższona za aktywność na zajęciach. Punktacja zadań: 94-100% -5 93-88% -4,5 87-80% -4 79-70% -3,5 69-60% -3 mniej niż 59,9% -2 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Miłaszewski | |
Prowadzący grup: | Rafał Miłaszewski | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af98dfa5422f24a889178dc4176d9bb85%40thread.tacv2/conversations?groupId=a6e576f6-c657-4491-a2c7-0216318e385e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym i przedstawienie na wybranych przykładach tej koncepcji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym, która jest koncepcją zmierzającą do racjonalnego wykorzystania zasobów i ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów, które - podobnie jak materiały oraz surowce - powinny pozostawać w gospodarce tak długo, jak jest to możliwe, a wytwarzanie odpadów powinno być jak najbardziej zminimalizowane. |
|
Literatura: |
Czasopismo „Energia i Recykling: Gospodarka Obiegu Zamkniętego” Biuletyn Stowarzyszenia „Polski Ruch Czystszej Produkcji” “Concept. What is a circular economy? A framework for an economy that is restorative and regenerative by design”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/circular-economy/concept “Business. Business-led collaboration & disruptive innovation are key to building a circular economy”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/approach/business “Institutions, Governments & Cities. We work with city, regional, and national governments as well as international institutions”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/approach/government-and-cities “CE100. The world’s leading circular economy network”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/activities/ce100 |
|
Wymagania wstępne: |
Znajomość zagadnień związanych z zasadami gospodarowania odpadami i zasobami |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Damian Panasiuk | |
Prowadzący grup: | Damian Panasiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | WYKŁAD Liczba punktów ECTS - 2 Udział w wykładach - 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 30 godz. Suma godzin: 60 Liczba ECTS = 60 godz. / 30 (25) godz. = ok. 2 ĆWICZENIA Liczba punktów ECTS - 2 udział w ćwiczeniach 30 godz. przygotowanie do ćwiczeń 30 godz. suma: 60h [60/30=2] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym i przedstawienie na wybranych przykładach tej koncepcji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym, która jest koncepcją zmierzającą do racjonalnego wykorzystania zasobów i ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów, które - podobnie jak materiały oraz surowce - powinny pozostawać w gospodarce tak długo, jak jest to możliwe, a wytwarzanie odpadów powinno być jak najbardziej zminimalizowane. |
|
Literatura: |
WYKŁAD Literatura podstawowa: - Czasopismo „Energia i Recykling: Gospodarka Obiegu Zamkniętego” - Biuletyn Stowarzyszenia „Polski Ruch Czystszej Produkcji” Literatura uzupełniająca: - “Concept. What is a circular economy? A framework for an economy that is restorative and regenerative by design”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/circular-economy/concept - “Business. Business-led collaboration & disruptive innovation are key to building a circular economy”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/approach/business - “Institutions, Governments & Cities. We work with city, regional, and national governments as well as international institutions”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/approach/government-and-cities - “CE100. The world’s leading circular economy network”, https://www.ellenmacarthurfoundation.org/our-work/activities/ce100 ĆWICZENIA Literatura podstawowa: - Komunikat Komisji Europejskiej z 2 grudnia 2015 r. o Zamknięcie obiegu https://ec.europa.eu/commission/priorities/jobs-growth-and-investment/towards-circular-economy_pl - Mapa drogowa transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym Literatura uzupełniająca: - https://sozosfera.pl/odpady/gospodarka-o-obiegu-zamknietym-szansa-i-wyzwanie/ - www.igoz.org, - www.facebook.com/groups/InstytutGOZ - http://zero-waste.pl/czym-jest-zero-waste/ - Polska droga do gospodarki o obiegu zamkniętym, Opis sytuacji i rekomendacji, M. Bachorz, Instytut Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, 2017 - W co się pakujemy? Opakowania i odpady opakowaniowe. Poradnik dla dostawców. Centrum UNEP/GRID-Warszawa - Innowacyjne Eco Miasto, zdrowe środowiska, zdrowi ludzie, Centrum UNEP/GRID-Warszawa - Analiza korzyści z zastosowania symbiozy przemysłowej, Michał Preisner, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Gospodarka o obiegu zamkniętym – nowa idea czy stare podejście? Dobre praktyki społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw, Ewa Jastrzębska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Gospodarka o obiegu zamkniętym – stan obecny i perspektywy Magdalena Pichlak, Mariusz Kruczek - Recykling odpadów komunalnych jako miernik realizacji gospodarki o obiegu zamkniętym na przykładzie Polski i Słowenii Agnieszka Ciechelska Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Znaczenie postaw i zachowań konsumentów w kształtowaniu gospodarki obiegu zamkniętego, Agnieszka Lorek Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym Robert Blażlak Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Konsument wobec wyzwań gospodarki o obiegu zamkniętym – rynek tekstylno-odzieżowy, Małgorzata Koszewska Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2017 - Gospodarka obiegu zamkniętego Biznes i konsument na ścieżce zmiany, Koalicja na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego, Reconomy, Warszawa 2017 - W kierunku gospodarki cyrkularnej Rekomendacje rozwoju i implementacji praktycznych rozwiązań dla biznesu, Instytut Innowacyjna Gospodarka - Środowiskowe aspekty projektowania opakowań, Krajowa Izba Gospodarcza, 2020 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Poniatowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Poniatowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af98dfa5422f24a889178dc4176d9bb85%40thread.tacv2/conversations?groupId=a6e576f6-c657-4491-a2c7-0216318e385e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | WYKŁAD Liczba punktów ECTS - 2 Udział w wykładach - 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 30 godz. Suma godzin: 60 Liczba ECTS = 60 godz. / 30 (25) godz. = ok. 2 ĆWICZENIA Liczba punktów ECTS - 2 udział w ćwiczeniach 30 godz. przygotowanie do ćwiczeń 30 godz. suma: 60h [60/30=2] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mające na celu zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym i przedstawienie na wybranych przykładach tej koncepcji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z gospodarką o obiegu zamkniętym, która jest koncepcją zmierzającą do racjonalnego wykorzystania zasobów i ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów, które - podobnie jak materiały oraz surowce - powinny pozostawać w gospodarce tak długo, jak jest to możliwe, a wytwarzanie odpadów powinno być jak najbardziej zminimalizowane. |
|
Wymagania wstępne: |
Znajomość zagadnień związanych z zasadami gospodarowania odpadami i zasobami |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.