Konwersatorium: Warsztaty pisania recenzji tekstów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-1123-WPRT-PIEK |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium: Warsztaty pisania recenzji tekstów |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | filozofia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W09; FI1_U01; FI1_K01; FI1_K06 |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest praktyczna nauka przygotowywania i pisania recenzji tekstów naukowych i popularnonaukowych. |
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest praktyczna nauka przygotowywania i pisania recenzji tekstów naukowych i popularnonaukowych. Studenci poznają zasady redakcji i oceniania tekstów oraz dowiedzą się o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach tworzenia nauki. Każdy student napisze samodzielną recenzję wybranego tekstu naukowego. |
Literatura: |
Cowley, S. J. (2015). How peer-review constrains cognition:on the front line in the knowledge sector. Front. Psychol.6:1706. doi:10.3389/fpsyg.2015.01706. Eco, U. (2007). Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warsawa. Latour, B., Woolgar, S. (2020). Życie laboratoryjne. Konstruowanie faktów naukowych. Tłum. Abriszewski K., Gąska P., Smoczyński M. Warszawa. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student zna podstawową zasady pisania recenzji tekstów naukowych. Rozumie czym jest tekst naukowy i jakie musi spełniać kryteria. Zna społeczno-instytucjonalne uwarunkowania tworzenia nauki. Umiejętności: student samodzielnie pisze recenzję wybranego przez siebie tekstu naukowego. Kompetencje: student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania. Punkty ECTS - 2 1 – udział w zajęciach – 0,5 ECTS 1 – przygotowanie do zajęć – 0,5 ECTS 1 – samodzielne napisanie recenzji - 1 ECTS Suma godzin 50 (50 : 25 = 2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Ocena 2 (ndst): student nie wie czym jest tekst naukowy, na czym polega napisanie recenzji. Ocena 3 (dst): student w minimalnym stopniu wie czym jest tekst naukowy i na czym polega jego ocena. W małym stopniu jest zdolny do samodzielnego napisania recenzji. Ocena 4 (db): student wie na zadowalającym poziomie czym jest tekst naukowy i na czym polega jego ocena. Potrafi samodzielnie napisać recenzję. Ocena 5 (bdb): student doskonale zna podstawową terminologię dotyczącą tekstów naukowych oraz ich oceny. Umiejętności: Ocena 2 (ndst): student nie jest w stanie samodzielnie napisać recenzji tekstu naukowego lub jej nie napisał. Ocena 3 (dst): student w małym stopniu jest w stanie samodzielnie napisać recenzji tekstu naukowego Ocena 4 (db): student jest w stanie samodzielnie jest w stanie samodzielnie napisać recenzje tekstu naukowego Ocena 5 (bdb): student jest w stanie samodzielnie i twórczo napisać recenzje tekstu naukowego Kompetencje: Ocena 2 (ndst): student nie potrafi efektywnie zorganizować własnej pracy na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji oraz krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi zorganizować własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i nie umie krytycznie ocenić stopnia jej zaawansowania Ocena 4 (db): student zadowalająco potrafi zorganizować własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i umie krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania Ocena 5 (bdb): student efektywnie organizuje własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania Na ocenę końcową składają się: 1. Obecność na zajęciach 2. Aktywny udział w zajęciach 3. Złożenie na koniec semestru samodzielnie napisanej recenzji tekstu naukowego. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piekarski | |
Prowadzący grup: | Michał Piekarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest praktyczna nauka przygotowywania i pisania recenzji tekstów naukowych i popularnonaukowych. |
|
Pełny opis: |
Celem warsztatów jest praktyczna nauka przygotowywania i pisania recenzji tekstów naukowych i popularnonaukowych. Studenci poznają zasady redakcji i oceniania tekstów oraz dowiedzą się o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach tworzenia nauki. Każdy student napisze samodzielną recenzję wybranego tekstu naukowego. |
|
Literatura: |
Cowley, S. J. (2015). How peer-review constrains cognition:on the front line in the knowledge sector. Front. Psychol.6:1706. doi:10.3389/fpsyg.2015.01706. Eco, U. (2007). Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warsawa. Latour, B., Woolgar, S. (2020). Życie laboratoryjne. Konstruowanie faktów naukowych. Tłum. Abriszewski K., Gąska P., Smoczyński M. Warszawa. |
|
Wymagania wstępne: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.