Seminarium licencjackie z etyki 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-12-SEMLET1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie z etyki 1 |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W15 FI1_U07 FI1_U19 FI1_U23 FI1_K03 FI1_K04 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu etyka. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu etyka. Na zajęciach będą organizowane warsztaty analizy i interpretacji tekstu filozoficznego. Studenci zapoznają się z zasadami pisania poprawnych pod względem edytorsko-formalnym tekstów filozoficznych. Zapoznają się z zasadami sporządzania przypisów, bibliografii, układu kompozycyjnego tekstu, a także poprawnej struktury pracy dyplomowej jako całości. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Przewodnik po etyce, Peter Singer (red.), red. Naukowa Joanna Górnicka, Książka i Wiedza, Warszawa 1998. Etyka. Antologia tekstów, wybór Z. Kalita, Wrocław 1995. F. Ricken, Etyka ogólna, Kęty 2001. Tugendhat E., Wykłady o etyce, Warszawa 2004. Spaemann, R., Podstawowe pojęcia moralne, Lublin 2000. Spaemann R., Osoby. O różnicy między kimś a czymś, Warszawa 2001. I. Lazari-Pawłowska, Etyka. Pisma wybrane, Wrocław 1992. Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, Lublin 2000. Styczeń T., Problem możliwości etyki jako empirycznie uprawnionej i ogólnie ważnej teorii moralności, Lublin 1972. Kula M., Magisterium uzyskiwane niekiedy w pocie czoła( promotora), Warszawa 2000. Ingarden, R., Wykłady z etyki, Warszawa 1989. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student poprawnie wykorzystuje narzędzia wyszukiwawcze ukierunkowane na etykę, zna i rozumie wzajemne powiązania oraz komplementarność pomiędzy poznaniem typu filozoficznego i naukowego, prezentuje stanowisko przyjmowane przez autorów tekstów analizowanych na zajęciach; rozpoznaje problemy i stanowiska etyczne Umiejętności: Analizuje argumenty filozoficzno-etyczne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia. Poprawnie zbiera oraz porządkuje materiał niezbędny do pracy licencjackiej, również w języku obcym. Poprawnie selekcjonuje literaturę przedmiotu. Samodzielnie tworzy poprawny i spójny tekst naukowy. Rekonstruuje w formie ustnej problemy omawiane podczas zajęć podając argumenty za i przeciw oraz uzasadnia swoje tezy i stanowiska. Wyjaśnić odmienne postrzeganie życia społecznego przez osoby pochodzące z różnych środowisk i kultur. Kompetencje: Student jest zaangażowany w dyskusje prowadzone podczas zajęć, podejmuje zadane problemy. Jest ponadto otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów. Samodzielnie formułuje propozycje rozwiązań dotyczące podejmowanych problemów, jak również samodzielnie podejmuje proste działania badawcze. ECTS: udział w seminarium - 30 przygotowanie do seminarium (lektura tekstów) - 20 przygotowanie pracy licencjackiej - 30 konsultacje - 5 przygotowanie do kolokwium - 5 SUMA GODZIN 90 [90 : 30 (25) = 3] LICZBA ECTS - 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Seminarium zaliczane jest poprzez aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Na zakończenie semestru student zobowiązany jest zaprezentować na zajęciach jedno wskazane zagadnienie, przedstawić temat przyszłej pracy licencjackiej, jej pierwszego rozdziału wraz z bibliografią i szczegółowym planem pracy. W przypadku drugiego seminarium konieczne będzie opracowanie i prezentacja na zajęciach dwóch lub trzech wskazanych zagadnień. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.