Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-FI-12-SEMLTP1
Kod Erasmus / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie 1
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

FI1_W15 FI1_U07 FI1_U19 FI1_U23 FI1_K03 FI1_K04


FI1_K04

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodą pracy seminaryjnej oraz z metodyka pisania prac licencjackich. Studenci zapoznają się też z wybranymi problemami teorii poznania i filozofii języka, aby byli przygotowani do sformułowania tematu pracy licencjackiej i przygotowania rozprawy.

Pełny opis:

Zajęcia te mają dwa podstawowe cele: Pierwszym jest nabycie umiejętności pracy seminaryjnej czyli analizy tekstów filozoficznych, samodzielnego wyodrębnienia i interpretacji problemów filozoficznych zawartych w czytanych tekstach przygotowywania referatów i prezentacji, a także wybór zagadnienia i sformułowanie tematu pracy licencjackiej i opracowanie jej planu.

Drugim celem jest zapoznanie studentów z problematyką teorii poznania i filozofii języka , z jednej strony z jej głównymi zagadnieniami a z drugiej z elementami współczesnej dyskusji wybranych zagadnień na podstawie wybranych prac. Uczestnikami seminarium są studenci, którzy w ramach tego seminarium przygotowują pracę licencjacką i studenci, dla których jest to drugie seminarium (seminarium tematyczne), którzy zapoznają się z tematyką odnośnie teorii poznania i filzofii języka poruszaną w ramach zajęć.

Literatura:

J. Searle, Umysł na nowo odkryty.

P. Churchland, Mechanizm rozumu- siedlisko duszy rozdz.

D. Davidson "Prawda i znaczenie" w: tegoż Eseje o prawdzie języku i umyśle.

H. Putnam, Znaczenie wyrazu znaczenie W Wiele twarzy realizmu i inne eseje.

H. Putnam, Znaczenie wyrazu znaczenie W Wiele twarzy realizmu i inne eseje.

P. Grice, Logic and Conversation.

D. Sperber i D. Wilson, Teoria relewancji.

Bas C. Van Frassena, na podstawie tegoż, Zachować zjawiska w: Spór o realizm naukowy pod red. M. Kotowskiego.

J. Worral Realizm strukturalny, To co najlepsze z dwu światów, w: Spór o realizm naukowy pod red. M. Kotowskiego

Kazimierz Twardowski, Przedmiot i treść przedstawienia.

Izydora Dąmbska, Konwencje w semiotyce

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza: student wie jaka jest problematyka współczesnej teorii poznania i filozofii języka, jakie są jej źródła i problematyka, zna jej głównych przedstawicieli i ich stanowiska. Student zna wybrane teksty dotyczące wybranych kwestii teorii poznania i filozofii języka i rozumie zagadnienia jakie one poruszają. Zna też wagę merytorycznej i racjonalnej dyskusji w kwestiach teoretycznych.

Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty filozoficzne , Potrafi precyzyjnie i jasno formułować problemy i logicznie argumentować stawiane tezy. Umie sformułować trafną merytorycznie i poprawną logicznie prezentację wybranego zagadnienia. Rozumie specyfikę analizy filozoficznej. Potrafi zachować logiczną dyscyplinę myślenia i wypowiedzi.

Kompetencje: Jest przygotowany do pogłębionej, racjonalnej dyskusji na tematy podejmowane w teorii poznania i filozofii języka. Potrafi wnieść do każdej dyskusji na dowolny temat elementy analizy i racjonalnej argumentacji. Student jest przygotowany do wyboru tematu pracy licencjackiej ECTS

udział w zajęciach - 30

przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30

przygotowanie prezentacji 10

SUMA GODZIN 70

LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia oceniane są na podstawie obecności i przygotowania do zajęć (przeczytania wskazanych tekstów) i udziału w zajęciach (analizy i dyskusji tekstów), oraz przygotowania prezentacji.

Dla studentów, dla których jest to seminarium licencjackie dodatkowym warunkiem zaliczenia jest sformułowanie tematu pracy licencjackiej.

Dla studentów, dla których jest to seminarium drugie warunkiem zaliczenia jest udział w zajęciach i dyskusja przeczytanych tekstów oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji.

Praktyki zawodowe:

nie obowiązuje

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)