Seminarium licencjackie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-12-SL1-PI21 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie 1 |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Seminaria licencjackie 1 - I stopień Wszystkie seminaria licencjackie - rok 2 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W06 ; FI1_W09; FI1_U01; FI1_U02; FI1_U03; FI1_U05; FI1_U09; FI1_U10; FI1_K03; |
Wymagania wstępne: | Ukończony kurs z metafizyki ogólnej lub ontologii |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nauka warsztatu pracy filozofa, przygotowanie pracy licencjackiej z metafizyki oraz przygotowanie studentów do egzaminu licencjackiego. |
Pełny opis: |
Zajęcia seminaryjne mają służyć, z jednej strony, pogłębieniu wiedzy z zakresu metafizyki przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze, nie tyle podręcznikowym, co problemowym. Z drugiej strony, seminarium ma być ćwiczeniem umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, stosowania metod naukowych oraz umiejętności pisania prac naukowych na podstawowym, licencjackim poziomie. |
Literatura: |
Literatura: Arystoteles, Metafizyka, tłum K. Leśniak, Warszawa 1984, wyd. II. Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Czeżowski T., O metafizyce, jej kierunkach i zagadnieniach, Antyk 2004. Loux M. J, Metafizyka. Współczesne wprowadzenie, Lublin 2021. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Szubka T. [red], Metafizyka w filozofii analitycznej, Lublin 1995. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Strudent po ukończeniu kursu zna i rozumie zależności między głównymi subdyscyplinami filozoficznymi, zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się idei filozoficznych, potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, potrafi czytać i interpretować tekst filozoficzny, potrafi poprawnie stosować poznaną terminologię filozoficzną, potrafi stosować podstawowe zasady logiki oraz typowe strategie argumentacyjne, potrafi przytaczać główne tezy badanych wypowiedzi filozoficznych stosownie do ich istotności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: metoda dydaktyczna: metoda seminaryjna polegająca na pracy wspólnej, przedstawieniu zasad analizy tekstów źródłowych oraz elementów metod systematycznych w pracy metafizyka.metoda weryfikacji: praca semestralna na ustalony indywidualnie temat. Umiejętności: metoda dydaktyczna: studium przypadku polegające na analizie wybranego problemumetafizycznego; zestaw problemów podany na zajęciach; metoda weryfikacji: obserwacja pracy studenta oraz praca seminaryjna. Kompetencje społeczne: metoda dydaktyczna: praca w grupach, metoda stolików eksperckich, burza mózgów itp. metoda weryfikacji: obserwacja zdolności współpracy w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nauka warsztatu pracy filozofa, przygotowanie pracy licencjackiej z metafizyki oraz przygotowanie studentów do egzaminu licencjackiego. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia seminaryjne mają służyć, z jednej strony, pogłębieniu wiedzy z zakresu metafizyki przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze, nie tyle podręcznikowym, co problemowym. Z drugiej strony, seminarium ma być ćwiczeniem umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, stosowania metod naukowych oraz umiejętności pisania prac naukowych na podstawowym, licencjackim poziomie. |
|
Literatura: |
Literatura: Teksty starożytne: Arystoteles, Metafizyka, tłum K. Leśniak, Warszawa 1984, wyd. II. Platon, Dialogi, tłum. W. Wytwicki, Warszawa 1998. Kirk G. S., Raven J. E., Schofield M., Filozofia przedsokratejska, tłum. Jacek Lang, Warszawa 1999. Teksty współczesne: Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Loux M. J, Metafizyka. Współczesne wprowadzenie, Lublin 2021. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Szubka T. [red], Metafizyka w filozofii analitycznej, Lublin 1995. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nauka warsztatu pracy filozofa, przygotowanie pracy licencjackiej z metafizyki oraz przygotowanie studentów do egzaminu licencjackiego. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia seminaryjne mają służyć, z jednej strony, pogłębieniu wiedzy z zakresu metafizyki przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze, nie tyle podręcznikowym, co problemowym. Z drugiej strony, seminarium ma być ćwiczeniem umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, stosowania metod naukowych oraz umiejętności pisania prac naukowych na podstawowym, licencjackim poziomie. |
|
Literatura: |
Literatura: Arystoteles, Metafizyka, tłum K. Leśniak, Warszawa 1984, wyd. II. Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Czeżowski T., O metafizyce, jej kierunkach i zagadnieniach, Antyk 2004. Loux M. J, Metafizyka. Współczesne wprowadzenie, Lublin 2021. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Szubka T. [red], Metafizyka w filozofii analitycznej, Lublin 1995. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEMLI
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nauka warsztatu pracy filozofa, przygotowanie pracy licencjackiej z metafizyki oraz przygotowanie studentów do egzaminu licencjackiego. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia seminaryjne mają służyć, z jednej strony, pogłębieniu wiedzy z zakresu metafizyki przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze, nie tyle podręcznikowym, co problemowym. Z drugiej strony, seminarium ma być ćwiczeniem umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, stosowania metod naukowych oraz umiejętności pisania prac naukowych na podstawowym, licencjackim poziomie. |
|
Literatura: |
Literatura: Arystoteles, Metafizyka, tłum K. Leśniak, Warszawa 1984, wyd. II. Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Czeżowski T., O metafizyce, jej kierunkach i zagadnieniach, Antyk 2004. Loux M. J, Metafizyka. Współczesne wprowadzenie, Lublin 2021. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Szubka T. [red], Metafizyka w filozofii analitycznej, Lublin 1995. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.