Seminarium licencjackie z historii filozofii 3 - konsultacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-13-SEMLHF3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie z historii filozofii 3 - konsultacje |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W15 FI1_W17 FI1_U07 FI1_U19 FI1_U23 FI1_K03 FI1_K04 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu historyka filozofii. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu historyka filozofii. Na zajęciach będą organizowane warsztaty analizy tekstu filozoficznego, poprawnej interpretacji tekstu filozoficznego. Również student zapozna się z zasadami pisania streszczeń, syntez oraz nauczy się poprawnie formułować własne wypowiedzi z zakresu historii filozofii. Następnie, student nauczy się pisać poprawny pod względem edytorsko-formalnym tekst filozoficzny. Zapozna się z zasadami sporządzania przypisów, bibliografii, układu kompozycyjnego tekstu, a także poprawnej struktury pracy dyplomowej jako całości. |
Literatura: |
Swieżawski S., Zagadnienie historii filozofii, Warszawa 2005. Czerkawski J., Gilsonowska koncepcja historii filozofii, w: "Roczniki Filozoficzne" 13 (1965) 1, s. 61-72. Gogacz M., W sprawie koncepcji historii filozofii, w: "Zeszyty Naukowe KUL" 7 (1964) 3, s. 53-57. Gogacz M., O pojęciu i metodzie historii filozofii, w: "Ruch Filozoficzny" 25 (1966) 1/2, s. 76-80. Nowik A.M., Metodyka analizy tekstu filozoficznego, w: Etienne Gilson. Filozofia i mediewistyka, red. nauk. Tadeusz Klimski, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2007, s. 89-108. Literatura uzupełniająca: Drączkowski F., ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 1997. Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową – skrypt do użytku wewnętrznego dla studentów UKSW, Warszawa 2000. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA WIEDZA Student wie czym jest dyscyplina historii filozofii, zna jej zagadnienia i zasady uprawiania, zna przedstawicieli, zna argumenty przemawiające za potrzeba uporawiania historii filozofii. Zna i rozumie wzajemne powiązania oraz komplementarność pomiędzy poznaniem typu filozoficznego i typu pozafilozoficznego UMIEJĘTNOŚCI Student analizuje i interpretuje teksty filozoficzne, właściwie określa zawartą w nich problematykę, ocenia ich wartość, umie wskazać epoke i nurty filozoficzne; umie przedstawiać określoną problematykę w postaci referatu lub prezentacji; podejmuje merytoryczną dyskusję z zakresu historii filozofii. KOMPETENCJE Student zachowuje otwartość na argumenty osób uznających i odrzucających potrzebę uprawiania historii filozofii; rozumie potrzebę prowadzenia badań w zakresie historii filozofii. ECTS: udział w seminarium - 30 przygotowanie do zajęć - 30 pisanie pracy - 30 SUMA GODZIN 90 [90 : 30 = 3] LICZBA ECTS - 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowa ocena obejmuje: - obecność na konsultacjach i przygotowanie do nich - 1/3 oceny - oddanie pracy dydplomowej (2/3 oceny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.