Seminarium licencjackie 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-13-SL2-B21 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie 2 |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Seminaria licencjackie 2 - I stopień Wszystkie seminaria licencjackie - rok 3 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | filozofia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W06 ; FI1_W09; FI1_U01; FI1_U02; FI1_U09; FI1_U10; FI1_K03; |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: 1. Znajomość historii filozofii na przynajmniej podstawowym poziomie: Student powinien dobrze orientować się w historii problemów filozoficznych, potrafi wskazać dyskusje i spory, przytoczyć argumentacje za omawianymi stanowiskami, itd. 2. Umiejętność sformułowania tezy i zbudowania argumentacji na jej rzecz. |
Skrócony opis: |
Seminarium ma dwa podstawowe cele. Pierwszym celem jest przygotowanie pracy licencjackiej z dziedziny filozofii z zakresu zagadnień teorii poznania i filozofii języka rozpoczętej w poprzednim semestrze. Drugim celem jest pogłębienie i poszerzenie wiedzy z zakresu teorii poznania i filozofii języka. Rezultatem realizacji pierwszego celu jest przygotowana i złożona przez studenta pracy licencjackiej do oceny. Drugi cel jest realizowany w formie dyskusji i analizy określonych zagadnień na podstawie wskazanych lektur z dziedziny współczesnej teorii poznania i języka. |
Pełny opis: |
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
Literatura: |
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
. Efektem jest przygotowanie pracy licencjackiej w wersji papierowej i elektronicznej (o objętości 30-60 stron standardowego wydruku komputerowego (ok. 54000-108000 znaków bez spacji) oraz poszerzenie wiedzy z teorii poznania i filozofii języka Wiedza: student wie jaka jest problematyka współczesnej teorii poznania i filozofii języka, jakie są jej źródła i problematyka, zna jej głównych przedstawicieli i ich stanowiska. Student zna wybrane teksty dotyczące wybranych kwestii teorii poznania i filozofii języka i rozumie zagadnienia jakie one poruszają. Zna też wagę merytorycznej i racjonalnej dyskusji w kwestiach teoretycznych. Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty filozoficzne , Potrafi precyzyjnie i jasno formułować problemy i logicznie argumentować stawiane tezy. Umie sformułować trafną merytorycznie i poprawną logicznie prezentację wybranego zagadnienia. Rozumie specyfikę analizy filozoficznej. Potrafi zachować logiczną dyscyplinę myślenia i wypowiedzi. Kompetencje: Jest przygotowany do pogłębionej, racjonalnej dyskusji na tematy podejmowane w teorii poznania i filozofii języka. Potrafi wnieść do każdej dyskusji na dowolny temat elementy analizy i racjonalnej argumentacji ECTS udział w zajęciach - 30 przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30 przygotowanie prezentacji 10 SUMA GODZIN 70 LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Podstawą do zaliczenia seminarium licencjackiego na trzecim roku studiów jest przygotowanie i złożenie przez studenta pracy licencjackiej do oceny oraz odbycie przez studenta konsultacji przygotowujących go do egzaminu dyplomowego. Jeśli seminarium jest dla kogoś drugim seminarium, na którym nie przygotowuje pracy licencjackiej podstawa zaliczenia jest praca na seminarium (obecność, znajomość lektur, dyskusja) oraz przygotowanie prezentacji. 2. Ocena końcowa ma trzy składowe: ocenę za pracę na seminarium– przygotowanie do dyskusji, ocenę za przygotowanie prezentacji, dla osób, które nie przygotowują pracy licencjackiej lub ocena pracy licencjackiej oraz ocena z konsultacji. Pełna ocena wystawiana jest po odbyciu konsultacji w VI semestrze. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Janina Buczkowska | |
Prowadzący grup: | Janina Buczkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Seminarium ma dwa podstawowe cele. Pierwszym celem jest przygotowanie pracy licencjackiej z dziedziny filozofii z zakresu zagadnień teorii poznania i filozofii języka rozpoczętej w poprzednim semestrze. Drugim celem jest pogłębienie i poszerzenie wiedzy z zakresu teorii poznania i filozofii języka. Rezultatem realizacji pierwszego celu jest przygotowana i złożona przez studenta pracy licencjackiej do oceny. Drugi cel jest realizowany w formie dyskusji i analizy określonych zagadnień na podstawie wskazanych lektur z dziedziny współczesnej teorii poznania i języka. |
|
Pełny opis: |
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
|
Literatura: |
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
|
Wymagania wstępne: |
wynikające z toku studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEMLI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Płotka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Płotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS udział w zajęciach - 30 przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30 przygotowanie prezentacji 10 SUMA GODZIN 70 LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS |
|
Skrócony opis: |
Seminarium ma dwa podstawowe cele. Pierwszym celem jest przygotowanie pracy licencjackiej z dziedziny filozofii z zakresu zagadnień teorii poznania i filozofii języka rozpoczętej w poprzednim semestrze. Drugim celem jest pogłębienie i poszerzenie wiedzy z zakresu teorii poznania i filozofii języka. Rezultatem realizacji pierwszego celu jest przygotowana i złożona przez studenta pracy licencjackiej do oceny. Drugi cel jest realizowany w formie dyskusji i analizy określonych zagadnień na podstawie wskazanych lektur z dziedziny współczesnej teorii poznania i języka. |
|
Pełny opis: |
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
|
Literatura: |
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEMLI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Płotka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Płotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS udział w zajęciach - 30 przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30 przygotowanie prezentacji 10 SUMA GODZIN 70 LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Seminarium ma dwa podstawowe cele. Pierwszym celem jest przygotowanie pracy licencjackiej z dziedziny filozofii z zakresu zagadnień teorii poznania i filozofii języka rozpoczętej w poprzednim semestrze. Drugim celem jest pogłębienie i poszerzenie wiedzy z zakresu teorii poznania i filozofii języka. Rezultatem realizacji pierwszego celu jest przygotowana i złożona przez studenta pracy licencjackiej do oceny. Drugi cel jest realizowany w formie dyskusji i analizy określonych zagadnień na podstawie wskazanych lektur z dziedziny współczesnej teorii poznania i języka. |
|
Pełny opis: |
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
|
Literatura: |
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.