Seminarium magisterskie z teorii poznania 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-212-SEMKRO2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie z teorii poznania 2 |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | JAKO PIERWSZE SEMINARIUM: FI2_W13 FI2_W15 FI2_U01 FI2_U11 FI2_U14 FI2_U15 FI2_K02 FI2_U14 FI2_U15 FI2_K02 JAKO DRUGIE SEMINARIUM: FI2_W11 FI2_W13 FI2_W16 FI2_U02 FI2_U11 FI2_U16 FI2_K01 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: opanowanie narzędzi pracy naukowej, sfinalizowanie pracy magisterskie, zapoznanie się i pogłębienie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień. Wymagania wstępne: umiejętność pisania prac naukowych, zbierania materiałów. |
Pełny opis: |
Zajęcia seminaryjne mają podwójny charakter: jako seminarium pierwsze (magisterskie) koncentrują się na przygotowaniu pracy magisterskiej, jako seminarium drugie - poszerzają wiedzę uczestników seminarium. Obszar tematyczny seminarium obejmuje zagadnienia teorii poznania, klasycznej i współczesnej filozofii umysłu, szeroko rozumianej fenomenologii oraz nurtów z nią związanych. Problematyka, podejmowana na seminarium, jest jest skorelowana z zainteresowaniami naukowymi uczestników seminarium. Praca na seminarium polega na krytycznej analizie tekstów filozoficznych, omówieniu podstawowych kwestii z danej problematyki, ewentualnie dyskusji nad własnymi pracami uczestników seminarium. |
Literatura: |
Literatura jest dobierana do podejmowanych zagadnień i ustalana z uczestnikami seminarium. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia: Pierwsze seminarium: Student ma znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych wykorzystywanych w teorii poznania. Zna profesjonalne narzędzia wyszukiwawcze ukierunkowane na problematykę filozoficzną, a w szczególności na zagadnienia teoriopoznawcze. Uczestnik seminarium potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze. Umie pisać opracowania na podstawie samodzielnie dobranej literatury. Potrafi dobierać i tworzyć strategie argumentacyjne, konstruować krytyczne argumenty, a także formułować odpowiedzi na krytykę. Jest przygotowany do prowadzenia, we współpracy z innymi profesjonalistami, samodzielnej pracy badawczej, umożliwiającej rozwój naukowy. Student samodzielnie podejmuje i inicjuje działania badawcze, potrafi je zaplanować i zorganizować ich przebieg. Drugie seminarium: Student ma pogłębioną znajomość wiodących idei filozoficznych z zakresu teorii poznania, a także gruntowną znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych wykorzystywanych w teorii poznania. Zna i rozumie epistemicznych podstaw kultury. Uczestnik seminarium umie na podstawie dobranej literatury rekonstruować i konstruować argumentację z perspektywy problemów teoriopoznawczych. Student samodzielnie podejmuje i inicjuje działania badawcze, potrafi je zaplanować i zorganizować ich przebieg. ECTS udział w seminarium: 30 godz. przygotowanie do seminarium: 25 godz. przygotowanie referatu: 30 godz. prezentacja fragmentów pracy magisterskiej: 30 godz. Konsultacje: 10 godz.suma godzin: 120 [120/30(25)=4] liczba ECTS: 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: czytanie tekstu filozoficznego ze zrozumieniem, analiza tekstu, wydobycie podstawowych tez i argumentacji, wskazanie na powiązania merytoryczne, dyskusja. Kryteria oceny: uczestniczenie w zajęciach, aktywność i przygotowanie do zajęć, posiadana wiedza i jej rozwój w wyniku uczestniczenia w seminarium, Wysokość oceny zależy od stopnia spełniania ww. kryteriów Studenci, dla których jest to pierwsze seminarium, ponadto systematyczna praca nad pracą magisterską. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.