WMSFang: Philosophy of music
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-212-WMAN-PL24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | WMSFang: Philosophy of music |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
ERASMUS - lectures and classes Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) Wykłady monograficzne w j. angielskim z zakresu subdyscyplin filozofii - II stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | filozofia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI2_W03; FI2_W04; FI2_U07; FI2_U11; FI2_K06 |
Wymagania wstępne: | The preliminary requirements include knowledge of the history of philosophy and contemporary trends in ontology and epistemology. |
Skrócony opis: |
The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines. |
Pełny opis: |
The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines. |
Literatura: |
1. Dodd, Julian, 2007, Works of Music: An Essay in Ontology, Oxford: Oxford University Press. 2. Gracyk, Theodore & Andrew Kania (eds.), 2011, The Routledge Companion to Philosophy and Music, New York: Routledge. 3. Hamilton, Andy, 2007, Aesthetics and Music, New York: Continuum. 4. Kivy, Peter, 1980, The Corded Shell: Reflections on Musical Expression, Princeton, NJ: Princeton University Press. 5. Kivy, Peter, 1990, Music Alone: Philosophical Reflections on the Purely Musical Experience, Ithaca, NY: Cornell University Press. 6. Levinson, Jerrold, 1980, “What a Musical Work Is”, Journal of Philosophy, 77(1): 5–28. doi:10.2307/2025596 7. Nussbaum, Charles O., 2007, The Musical Representation: Meaning, Ontology, and Emotion, Cambridge, MA: MIT Press. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
FI2_W03; FI2_W04; FI2_U07; FI2_U11; FI2_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
The assessment criterion is writing the test. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Płotka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Płotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO/H2 - obszar nauk humanistycznych - II stopień |
|
Skrócony opis: |
The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines. |
|
Pełny opis: |
The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines. |
|
Literatura: |
1. Dodd, Julian, 2007, Works of Music: An Essay in Ontology, Oxford: Oxford University Press. 2. Gracyk, Theodore & Andrew Kania (eds.), 2011, The Routledge Companion to Philosophy and Music, New York: Routledge. 3. Hamilton, Andy, 2007, Aesthetics and Music, New York: Continuum. 4. Kivy, Peter, 1980, The Corded Shell: Reflections on Musical Expression, Princeton, NJ: Princeton University Press. 5. Kivy, Peter, 1990, Music Alone: Philosophical Reflections on the Purely Musical Experience, Ithaca, NY: Cornell University Press. 6. Levinson, Jerrold, 1980, “What a Musical Work Is”, Journal of Philosophy, 77(1): 5–28. doi:10.2307/2025596 7. Nussbaum, Charles O., 2007, The Musical Representation: Meaning, Ontology, and Emotion, Cambridge, MA: MIT Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.