Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

WMSFang: Philosophy of music

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-FI-212-WMAN-PL24
Kod Erasmus / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: WMSFang: Philosophy of music
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy: ERASMUS - lectures and classes
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia)
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia)
Wykłady monograficzne w j. angielskim z zakresu subdyscyplin filozofii - II stopień
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

filozofia

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

FI2_W03; FI2_W04;

FI2_U07; FI2_U11;

FI2_K06

Wymagania wstępne:

The preliminary requirements include knowledge of the history of philosophy and contemporary trends in ontology and epistemology.

Skrócony opis:

The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines.

Pełny opis:

The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines.

Literatura:

1. Dodd, Julian, 2007, Works of Music: An Essay in Ontology, Oxford: Oxford University Press.

2. Gracyk, Theodore & Andrew Kania (eds.), 2011, The Routledge Companion to Philosophy and Music, New York: Routledge.

3. Hamilton, Andy, 2007, Aesthetics and Music, New York: Continuum.

4. Kivy, Peter, 1980, The Corded Shell: Reflections on Musical Expression, Princeton, NJ: Princeton University Press.

5. Kivy, Peter, 1990, Music Alone: Philosophical Reflections on the Purely Musical Experience, Ithaca, NY: Cornell University Press.

6. Levinson, Jerrold, 1980, “What a Musical Work Is”, Journal of Philosophy, 77(1): 5–28. doi:10.2307/2025596

7. Nussbaum, Charles O., 2007, The Musical Representation: Meaning, Ontology, and Emotion, Cambridge, MA: MIT Press.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

FI2_W03; FI2_W04;

FI2_U07; FI2_U11;

FI2_K06

Metody i kryteria oceniania:

The assessment criterion is writing the test.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Płotka
Prowadzący grup: Magdalena Płotka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

PO/H2 - obszar nauk humanistycznych - II stopień

Skrócony opis:

The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines.

Pełny opis:

The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines.

Literatura:

1. Dodd, Julian, 2007, Works of Music: An Essay in Ontology, Oxford: Oxford University Press.

2. Gracyk, Theodore & Andrew Kania (eds.), 2011, The Routledge Companion to Philosophy and Music, New York: Routledge.

3. Hamilton, Andy, 2007, Aesthetics and Music, New York: Continuum.

4. Kivy, Peter, 1980, The Corded Shell: Reflections on Musical Expression, Princeton, NJ: Princeton University Press.

5. Kivy, Peter, 1990, Music Alone: Philosophical Reflections on the Purely Musical Experience, Ithaca, NY: Cornell University Press.

6. Levinson, Jerrold, 1980, “What a Musical Work Is”, Journal of Philosophy, 77(1): 5–28. doi:10.2307/2025596

7. Nussbaum, Charles O., 2007, The Musical Representation: Meaning, Ontology, and Emotion, Cambridge, MA: MIT Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)