Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Dilemmas of Environmental Protection

General data

Course ID: WF-OB-DOS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (9998) Sustainable development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Dilemmas of Environmental Protection
Name in Polish: Dylematy ochrony środowiska
Organizational unit: Center for Ecology and Ecophilosophy
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla 1 roku studiów II stopnia magisterskich POLITYKA
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

OB2_W09

OB2_W12

OB2_U01

OB2_U09

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu: Zajęcia mają ukazać studentowi wybrane problemy związane z realizacją współczesnej ochrony przyrody. Wskazanie na konsekwencje podejmowanych działań na rzecz ochrony środowiska. Student będzie świadomy konsekwencji podejmowanych przez siebie decyzji. Student będzie również potrafił w sytuacji problemowej uzasadnić podejmowane decyzje w realizacji swoich zadań.

Wymagania wstępne: Podstawowa wiedza z zakresu procesów ekologicznych, znajomość współczesnych trendów w ochronie przyrody.

Full description: (in Polish)

Treści programowe uzależnione będą od zainteresowań studentów. Wśród omawianych dylematów poruszone zostaną problemy:

1. Ustalenia priorytetów w ochronie przyrody

2. Wartościowania przyrody

3. Wyboru między ochroną czynną i bierną

4. Ingerencji człowieka w procesy naturalne

5. Ochrony obszarów przekształconych przez człowieka

6. Sposób kształtowania prawa i jego rola w ochronie środowiska

7. Inżynierii genetycznej w ochronie przyrody

Bibliography: (in Polish)

Grzegorczyk M, (red.), 2007, Integralna ochrona przyrody, Kraków.

Grzegorczyk M., Perzanowska J., Kijas Z., Mirek Z. (red.), 2002, Mówić o ochronie przyrody. Zintegrowana wizja ochrony przyrody. Podręcznik dla studentów. Kraków.

Latawiec Michał, 2015, Próby uzasadnienia idei ochrony zwierząt, w: Filozofia wobec świata zwierząt, Warszawa: wyd. UKSW, ISBN 978-83-65224-85-9.

Latawiec Michał, 2016, Rozpoznawanie granic ingerencji człowieka w środowisko przyrodnicze, Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, 77-97.

Wohlleben P., 2016, Sekretne życie drzew, Wyd. Otwarte

http://dzikiezycie.pl

http://leopold.wilderness.net

http://www.conservationmagazine.org

http://www.nature.com/

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK_1 – student zna podstawowe konsekwencje działań prowadzonych przez człowieka w przyrodzie

EK_2 – student wymienia argumenty za i przeciw podjęciem i zaniechaniem działań ochronnych

Umiejętności:

EK_3 – student ustala kryteria podejmowanych działań ochronnych

Kompetencje:

EK_4 – student ma świadomość znaczenia podejmowanych działań ochronnych,

ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]

udział w konwersatorium 30 godz.

przygotowanie do zajęć 20 godz.

przygotowanie egzaminu 10 godz.

suma godzin: 60

liczba ECTS: 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składają się:

1. obecność na zajęciach wg skali:

15-14 = 5

13 = 4,5

12-11 = 4

10 = 3,5

9-7 = 3

6-0 = 2

(w przypadku mniejszej liczby zrealizowanych zajęć skala ulegnie zmianie na końcu semestru)

2. ocena z egzaminu

Ocena końcowa jest średnią oceny z obecności na zajęciach i oceny z egzaminu końcowego.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Michał Latawiec
Group instructors: Michał Latawiec
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ae2a96957725046bea9edfd9bd0fb8e21%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1411a5eb-d6ae-4a7a-9941-c4015ce8757f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu: Zajęcia mają ukazać studentowi wybrane problemy związane z realizacją współczesnej ochrony przyrody. Wskazanie na konsekwencje podejmowanych działań na rzecz ochrony środowiska. Student będzie świadomy konsekwencji podejmowanych przez siebie decyzji. Student będzie również potrafił w sytuacji problemowej uzasadnić podejmowane decyzje w realizacji swoich zadań.

Full description: (in Polish)

Treści programowe uzależnione będą od zainteresowań studentów. Wśród omawianych dylematów poruszone zostaną problemy:

1. Ustalenia priorytetów w ochronie przyrody

2. Wartościowania przyrody

3. Wyboru między ochroną czynną i bierną

4. Ingerencji człowieka w procesy naturalne

5. Ochrony obszarów przekształconych przez człowieka

6. Sposób kształtowania prawa i jego rola w ochronie środowiska

7. Inżynierii genetycznej w ochronie przyrody

Bibliography: (in Polish)

Grzegorczyk M, (red.), 2007, Integralna ochrona przyrody, Kraków.

Grzegorczyk M., Perzanowska J., Kijas Z., Mirek Z. (red.), 2002, Mówić o ochronie przyrody. Zintegrowana wizja ochrony przyrody. Podręcznik dla studentów. Kraków.

Latawiec Michał, 2015, Próby uzasadnienia idei ochrony zwierząt, w: Filozofia wobec świata zwierząt, Warszawa: wyd. UKSW, ISBN 978-83-65224-85-9.

Latawiec Michał, 2016, Rozpoznawanie granic ingerencji człowieka w środowisko przyrodnicze, Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, 77-97.

Wohlleben P., 2016, Sekretne życie drzew, Wyd. Otwarte

http://dzikiezycie.pl

http://leopold.wilderness.net

http://www.conservationmagazine.org

http://www.nature.com/

Wymagania wstępne: (in Polish)

Wymagania wstępne: Podstawowa wiedza z zakresu procesów ekologicznych, znajomość współczesnych trendów w ochronie przyrody.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Michał Latawiec
Group instructors: Michał Latawiec
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ae2a96957725046bea9edfd9bd0fb8e21%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1411a5eb-d6ae-4a7a-9941-c4015ce8757f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu: Zajęcia mają ukazać studentowi wybrane problemy związane z realizacją współczesnej ochrony przyrody. Wskazanie na konsekwencje podejmowanych działań na rzecz ochrony środowiska. Student będzie świadomy konsekwencji podejmowanych przez siebie decyzji. Student będzie również potrafił w sytuacji problemowej uzasadnić podejmowane decyzje w realizacji swoich zadań.

Full description: (in Polish)

Treści programowe uzależnione będą od zainteresowań studentów. Wśród omawianych dylematów poruszone zostaną problemy:

1. Ustalenia priorytetów w ochronie przyrody

2. Wartościowania przyrody

3. Wyboru między ochroną czynną i bierną

4. Ingerencji człowieka w procesy naturalne

5. Ochrony obszarów przekształconych przez człowieka

6. Sposób kształtowania prawa i jego rola w ochronie środowiska

7. Inżynierii genetycznej w ochronie przyrody

Bibliography: (in Polish)

Grzegorczyk M, (red.), 2007, Integralna ochrona przyrody, Kraków.

Grzegorczyk M., Perzanowska J., Kijas Z., Mirek Z. (red.), 2002, Mówić o ochronie przyrody. Zintegrowana wizja ochrony przyrody. Podręcznik dla studentów. Kraków.

Latawiec Michał, 2015, Próby uzasadnienia idei ochrony zwierząt, w: Filozofia wobec świata zwierząt, Warszawa: wyd. UKSW, ISBN 978-83-65224-85-9.

Latawiec Michał, 2016, Rozpoznawanie granic ingerencji człowieka w środowisko przyrodnicze, Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, 77-97.

Wohlleben P., 2016, Sekretne życie drzew, Wyd. Otwarte

http://dzikiezycie.pl

http://leopold.wilderness.net

http://www.conservationmagazine.org

http://www.nature.com/

Wymagania wstępne: (in Polish)

Wymagania wstępne: Podstawowa wiedza z zakresu procesów ekologicznych, znajomość współczesnych trendów w ochronie przyrody.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Michał Latawiec
Group instructors: Michał Latawiec
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ae2a96957725046bea9edfd9bd0fb8e21%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1411a5eb-d6ae-4a7a-9941-c4015ce8757f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu: Zajęcia mają ukazać studentowi wybrane problemy związane z realizacją współczesnej ochrony przyrody. Wskazanie na konsekwencje podejmowanych działań na rzecz ochrony środowiska. Student będzie świadomy konsekwencji podejmowanych przez siebie decyzji. Student będzie również potrafił w sytuacji problemowej uzasadnić podejmowane decyzje w realizacji swoich zadań.

Full description: (in Polish)

Treści programowe uzależnione będą od zainteresowań studentów. Wśród omawianych dylematów poruszone zostaną problemy:

1. Ustalenia priorytetów w ochronie przyrody

2. Wartościowania przyrody

3. Wyboru między ochroną czynną i bierną

4. Ingerencji człowieka w procesy naturalne

5. Ochrony obszarów przekształconych przez człowieka

6. Sposób kształtowania prawa i jego rola w ochronie środowiska

7. Inżynierii genetycznej w ochronie przyrody

Bibliography: (in Polish)

Grzegorczyk M, (red.), 2007, Integralna ochrona przyrody, Kraków.

Grzegorczyk M., Perzanowska J., Kijas Z., Mirek Z. (red.), 2002, Mówić o ochronie przyrody. Zintegrowana wizja ochrony przyrody. Podręcznik dla studentów. Kraków.

Latawiec Michał, 2015, Próby uzasadnienia idei ochrony zwierząt, w: Filozofia wobec świata zwierząt, Warszawa: wyd. UKSW, ISBN 978-83-65224-85-9.

Latawiec Michał, 2016, Rozpoznawanie granic ingerencji człowieka w środowisko przyrodnicze, Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, 77-97.

Wohlleben P., 2016, Sekretne życie drzew, Wyd. Otwarte

http://dzikiezycie.pl

http://leopold.wilderness.net

http://www.conservationmagazine.org

http://www.nature.com/

Wymagania wstępne: (in Polish)

Wymagania wstępne: Podstawowa wiedza z zakresu procesów ekologicznych, znajomość współczesnych trendów w ochronie przyrody.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)