Etyka środowiskowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-OB-ETYS |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.2
|
Nazwa przedmiotu: | Etyka środowiskowa |
Jednostka: | Centrum Ekologii i Ekofilozofii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 1 roku Ochrony Środowiska |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae2f7a4120fb64e17a510bd244f4ed0f4%40thread.tacv2/conversations?groupId=7ee6c4c0-befb-4adb-85d4-94fab066f510&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | OB1_W02 OB1_W05 OB1_W06 OB1_W08 OB1_W16 OB1_U08 OB1_U13 OB1_K06 OB1_K08 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Krytyczne zapoznanie z problematyką etyki środowiskowej i jej głównymi nurtami. Efekty kształcenia: Postawa - Ujmowanie postępowania własnego i innych osób wobec środowiska przyrodniczego w kategoriach moralnych. Kompetencja - Znajomość zagadnień etyki środowiskowej i wypracowanie zdolności ujmowania problemów ekologicznych w kategoriach moralnych. |
Pełny opis: |
Problematyka wykładu: 1. WPROWADZENIE DO ETYKI 2. ETYKA ŚRODOWISKOWA – HISTORIA I WPROWADZENIE 3. ETYKA ŚRODOWISKOWA W POLSCE 4. ANTROPOCENTRYZM 5. ALTERNATYWY WOBEC ANTROPOCENTRYZMU: ETYKA BIOCENTRYCZNA I HOLISTYCZNA 6. EKOLOGIA GŁĘBOKA 7. ETYKA ŚRODOWISKOWA INSPIROWANA FEMINIZMEM 8. WPROWADZENIE DO ETYKI ZWIERZĄT 9. ARGUMENTY NA RZECZ PRAW LUB POPRAWY DOBROSTANU ZWIERZĄT 10. ETYKA ZWIERZĄT A WYBRANE DZIAŁANIA Z WYKORZYSTANIEM ZWIERZĄT 11. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ PIERWSZA 12. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ DRUGA 13. WPROWADZENIE DO ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 14. KIERUNKI ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 15. UNIWERSALISTYCZNA, POZYTYWNA I PRAGMATYCZNA ETYKA CNÓT ŚRODOWISKOWYCH |
Literatura: |
1. Bonenberg M. M., Etyka środowiskowa. Założenia i kierunki, Kraków 1992. 2. Piątek Z., Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie, Kraków 1998. 3. Tyburski Włodzimierz, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo UMK, Toruń 2013. 4. Tyburski Włodzimierz, Etyka środowiskowa. Teoretyczne i praktyczne implikacje, PKE, Toruń 1998. 5. Tyburski Włodzimierz, Główne kierunki i zasady etyki środowiskowej, w: A. Papuziński (red.) Wprowadzenie do filozoficznych problemów ekologii, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999, s. 97-132. 6. Dzwonkowska Dominika, Environmental Ethics in Poland, „Journal of Agricultural and Environmental Ethics”, 30(2017)1, s. 135–15, doi: 10.1007/s10806-017-9659-6 7. Dzwonkowska Dominika, Etyka cnót wobec kryzysu ekologicznego, „Przegląd Filozoficzny”, 25(2016)2, s. 57-67. 8. Dzwonkowska Dominika, Filozofia a nauki przyrodnicze – analiza koncepcji Stanisława Kamińskiego i Kazimierza Kłósaka, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2014. 9. Sandler Ronald, Environmental Ethics. Theory in Practice, Oxford University Press, Nowy Jork 2018. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Cele przedmiotu: Zapoznanie z problematyką etyki środowiskowej i jej głównymi nurtami. Efekty kształcenia: Wiedza: Student definiuje przedmiot oraz podstawowe pojęcia z zakresu etyki środowiskowej. Student wymienia, klasyfikuje oraz przedstawia najważniejsze zagadnienia i problemy oraz stanowiska etyki środowiskowej, rozróżnia reprezentatywnych autorów i prezentuje ich poglądy. Student ocenia i uzasadnia, który z poglądów na dany temat jest dla niego najbardziej przekonujący. Student rozpoznaje rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka oraz rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawno-ekonomicznymi. Student postrzega, opisuje i interpretuje przyrodę jako zbiór różnorodnych wartości: witalnych, utylitarnych, poznawczych, estetycznych i etycznych, wskazuje i wiąże ze sobą problemy etyczne pojawiające się wraz z rozwojem nauki i cywilizacji ludzkiej. Umiejętności: Student czyta teksty dotyczące problematyki etycznej, posługuje się słownictwem etycznym, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei etycznych i broniących ich argumentów filozoficznych. Student ocenia i umie uzasadnić wartość różnorodnych sposobów uzasadniania stanowisk etycznych. Student potrafi ujmować postępowanie własne i innych osób wobec środowiska przyrodniczego w kategoriach moralnych. Student rozpoznaje problemy etyczne w życiu codziennym własnym i w wymiarze społecznym, przewiduje skutki nieetycznych działań. Student potrafi posługiwać się wiedzą z etyki w działalności związanej z ochroną środowiska. Kompetencje: Student słucha, dyskutuje i poprawnie argumentuje, broni własnej opinii. Student uogólnia fakty, dokonuje analizy i syntezy, ocenia i wyjaśnia najważniejsze zagadnienia i problemy etyki środowiskowej. Student wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji, szczególnie potocznych, pochodzących z mass mediów, Internetu, także z literatury naukowej, dotyczących problemów ochrony życia na Ziemi i środowiska. Student wyraża potrzebę osobistej promocji zasad ochrony środowiska, docenia rolę edukacji ekologicznej i zdrowotnej, podejmuje działania w tym zakresie. Student wykazuje zrozumienie dla potrzeb innych ludzi i łączy je ze świadomością konieczności samoograniczania własnych potrzeb na rzecz oszczędnego, zrównoważonego gospodarowania zasobami naturalnymi Ziemi, dlatego broni konieczności kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym racjonalnego gospodarowania zasobami środowiskowymi w skali lokalnej, regionalnej i globalnej. Student rozumie ograniczoność posiadanej wiedzy i nabytych umiejętności oraz potrzebę ciągłego ich rozwijania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiana jest na podstawie aktywności i oceny z końcowego kolokwium z materiału podanego na wykładach i fragmentów zadanych lektur. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dzwonkowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dzwonkowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae2f7a4120fb64e17a510bd244f4ed0f4%40thread.tacv2/conversations?groupId=7ee6c4c0-befb-4adb-85d4-94fab066f510&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Krytyczne zapoznanie z problematyką etyki środowiskowej i jej głównymi nurtami. Efekty kształcenia: Postawa - Ujmowanie postępowania własnego i innych osób wobec środowiska przyrodniczego w kategoriach moralnych. Kompetencja - Znajomość zagadnień etyki środowiskowej i wypracowanie zdolności ujmowania problemów ekologicznych w kategoriach moralnych. |
|
Pełny opis: |
Problematyka wykładu: 1. Wprowadzenie do etyki środowiskowej (4 h) 2. Aksjologia etyki środowiskowej (6 h) 3. Zakres refleksji moralnej w etyce środowiskowej (4 h) 4. Etyka wobec zwierząt (2 h) 5. Główne nurty uprawiania normatywnej etyki środowiskowej (ujęcie deontologiczne i konsekwencjonalistyczne) 6. Etyka cnót środowiskowych (4 h) 7. Etyka środowiskowa w Polsce (4 h) 8. Ekologia głęboka 9. Kolokwium końcowe |
|
Literatura: |
1. Bonenberg M. M., Etyka środowiskowa. Założenia i kierunki, Kraków 1992. 2. Piątek Z., Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie, Kraków 1998. 3. Tyburski Włodzimierz, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo UMK, Toruń 2013. 4. Tyburski Włodzimierz, Etyka środowiskowa. Teoretyczne i praktyczne implikacje, PKE, Toruń 1998. 5. Tyburski Włodzimierz, Główne kierunki i zasady etyki środowiskowej, w: A. Papuziński (red.) Wprowadzenie do filozoficznych problemów ekologii, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999, s. 97-132. 6. Dzwonkowska Dominika, Environmental Ethics in Poland, „Journal of Agricultural and Environmental Ethics”, 30(2017)1, s. 135–15, doi: 10.1007/s10806-017-9659-6 7. Dzwonkowska Dominika, Etyka cnót wobec kryzysu ekologicznego, „Przegląd Filozoficzny”, 25(2016)2, s. 57-67. 8. Dzwonkowska Dominika, Filozofia a nauki przyrodnicze – analiza koncepcji Stanisława Kamińskiego i Kazimierza Kłósaka, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2014. 9. Sandler Ronald, Environmental Ethics. Theory in Practice, Oxford University Press, Nowy Jork 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dzwonkowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dzwonkowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae2f7a4120fb64e17a510bd244f4ed0f4%40thread.tacv2/conversations?groupId=7ee6c4c0-befb-4adb-85d4-94fab066f510&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS = 30 godzin zajęć 1 ECTS = 30 godzin przygotowania do kolokwium |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Krytyczne zapoznanie z problematyką etyki środowiskowej i jej głównymi nurtami. Efekty kształcenia: Postawa - Ujmowanie postępowania własnego i innych osób wobec środowiska przyrodniczego w kategoriach moralnych. Kompetencja - Znajomość zagadnień etyki środowiskowej i wypracowanie zdolności ujmowania problemów ekologicznych w kategoriach moralnych. |
|
Pełny opis: |
Problematyka wykładu: Problematyka wykładu: 1. WPROWADZENIE DO ETYKI 2. ETYKA ŚRODOWISKOWA – HISTORIA I WPROWADZENIE 3. ETYKA ŚRODOWISKOWA W POLSCE 4. ANTROPOCENTRYZM 5. ALTERNATYWY WOBEC ANTROPOCENTRYZMU: ETYKA BIOCENTRYCZNA I HOLISTYCZNA 6. EKOLOGIA GŁĘBOKA 7. ETYKA ŚRODOWISKOWA INSPIROWANA FEMINIZMEM 8. WPROWADZENIE DO ETYKI ZWIERZĄT 9. ARGUMENTY NA RZECZ PRAW LUB POPRAWY DOBROSTANU ZWIERZĄT 10. ETYKA ZWIERZĄT A WYBRANE DZIAŁANIA Z WYKORZYSTANIEM ZWIERZĄT 11. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ PIERWSZA 12. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ DRUGA 13. WPROWADZENIE DO ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 14. KIERUNKI ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 15. UNIWERSALISTYCZNA, POZYTYWNA I PRAGMATYCZNA ETYKA CNÓT ŚRODOWISKOWYCH |
|
Literatura: |
1. Bonenberg M. M., Etyka środowiskowa. Założenia i kierunki, Kraków 1992. 2. Piątek Z., Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie, Kraków 1998. 3. Tyburski Włodzimierz, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo UMK, Toruń 2013. 4. Tyburski Włodzimierz, Etyka środowiskowa. Teoretyczne i praktyczne implikacje, PKE, Toruń 1998. 5. Tyburski Włodzimierz, Główne kierunki i zasady etyki środowiskowej, w: A. Papuziński (red.) Wprowadzenie do filozoficznych problemów ekologii, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999, s. 97-132. 6. Dzwonkowska Dominika, Environmental Ethics in Poland, „Journal of Agricultural and Environmental Ethics”, 30(2017)1, s. 135–15, doi: 10.1007/s10806-017-9659-6 7. Dzwonkowska Dominika, Etyka cnót wobec kryzysu ekologicznego, „Przegląd Filozoficzny”, 25(2016)2, s. 57-67. 8. Dzwonkowska Dominika, Filozofia a nauki przyrodnicze – analiza koncepcji Stanisława Kamińskiego i Kazimierza Kłósaka, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2014. 9. Sandler Ronald, Environmental Ethics. Theory in Practice, Oxford University Press, Nowy Jork 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dzwonkowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dzwonkowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AYg8A-0YEIZd3TIiSOEtC7xDvOVEwCK8aGeIH7B4DIWw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=81d3715b-8b3d-4169-b149-23ffe7ceec60&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS = 30 godzin zajęć 1 ECTS = 30 godzin przygotowania do kolokwium |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Krytyczne zapoznanie z problematyką etyki środowiskowej i jej głównymi nurtami. Efekty kształcenia: Postawa - Ujmowanie postępowania własnego i innych osób wobec środowiska przyrodniczego w kategoriach moralnych. Kompetencja - Znajomość zagadnień etyki środowiskowej i wypracowanie zdolności ujmowania problemów ekologicznych w kategoriach moralnych. |
|
Pełny opis: |
Problematyka wykładu: Problematyka wykładu: 1. WPROWADZENIE DO ETYKI 2. ETYKA ŚRODOWISKOWA – HISTORIA I WPROWADZENIE 3. ETYKA ŚRODOWISKOWA W POLSCE 4. ANTROPOCENTRYZM 5. ALTERNATYWY WOBEC ANTROPOCENTRYZMU: ETYKA BIOCENTRYCZNA I HOLISTYCZNA 6. EKOLOGIA GŁĘBOKA 7. ETYKA ŚRODOWISKOWA INSPIROWANA FEMINIZMEM 8. WPROWADZENIE DO ETYKI ZWIERZĄT 9. ARGUMENTY NA RZECZ PRAW LUB POPRAWY DOBROSTANU ZWIERZĄT 10. ETYKA ZWIERZĄT A WYBRANE DZIAŁANIA Z WYKORZYSTANIEM ZWIERZĄT 11. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ PIERWSZA 12. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ DRUGA 13. WPROWADZENIE DO ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 14. KIERUNKI ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 15. UNIWERSALISTYCZNA, POZYTYWNA I PRAGMATYCZNA ETYKA CNÓT ŚRODOWISKOWYCH |
|
Literatura: |
1. Bonenberg M. M., Etyka środowiskowa. Założenia i kierunki, Kraków 1992. 2. Piątek Z., Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie, Kraków 1998. 3. Tyburski Włodzimierz, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo UMK, Toruń 2013. 4. Tyburski Włodzimierz, Etyka środowiskowa. Teoretyczne i praktyczne implikacje, PKE, Toruń 1998. 5. Tyburski Włodzimierz, Główne kierunki i zasady etyki środowiskowej, w: A. Papuziński (red.) Wprowadzenie do filozoficznych problemów ekologii, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999, s. 97-132. 6. Dzwonkowska Dominika, Environmental Ethics in Poland, „Journal of Agricultural and Environmental Ethics”, 30(2017)1, s. 135–15, doi: 10.1007/s10806-017-9659-6 7. Dzwonkowska Dominika, Etyka cnót wobec kryzysu ekologicznego, „Przegląd Filozoficzny”, 25(2016)2, s. 57-67. 8. Dzwonkowska Dominika, Filozofia a nauki przyrodnicze – analiza koncepcji Stanisława Kamińskiego i Kazimierza Kłósaka, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2014. 9. Sandler Ronald, Environmental Ethics. Theory in Practice, Oxford University Press, Nowy Jork 2018. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dzwonkowska | |
Prowadzący grup: | Dominika Dzwonkowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AYg8A-0YEIZd3TIiSOEtC7xDvOVEwCK8aGeIH7B4DIWw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=81d3715b-8b3d-4169-b149-23ffe7ceec60&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS = 30 godzin zajęć 1 ECTS = 30 godzin przygotowania do kolokwium |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Krytyczne zapoznanie z problematyką etyki środowiskowej i jej głównymi nurtami. Efekty kształcenia: Postawa - Ujmowanie postępowania własnego i innych osób wobec środowiska przyrodniczego w kategoriach moralnych. Kompetencja - Znajomość zagadnień etyki środowiskowej i wypracowanie zdolności ujmowania problemów ekologicznych w kategoriach moralnych. |
|
Pełny opis: |
Problematyka wykładu: Problematyka wykładu: 1. WPROWADZENIE DO ETYKI 2. ETYKA ŚRODOWISKOWA – HISTORIA I WPROWADZENIE 3. ETYKA ŚRODOWISKOWA W POLSCE 4. ANTROPOCENTRYZM 5. ALTERNATYWY WOBEC ANTROPOCENTRYZMU: ETYKA BIOCENTRYCZNA I HOLISTYCZNA 6. EKOLOGIA GŁĘBOKA 7. ETYKA ŚRODOWISKOWA INSPIROWANA FEMINIZMEM 8. WPROWADZENIE DO ETYKI ZWIERZĄT 9. ARGUMENTY NA RZECZ PRAW LUB POPRAWY DOBROSTANU ZWIERZĄT 10. ETYKA ZWIERZĄT A WYBRANE DZIAŁANIA Z WYKORZYSTANIEM ZWIERZĄT 11. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ PIERWSZA 12. AKSJOLOGIA ETYKI ŚRODOWISKOWEJ – CZĘŚĆ DRUGA 13. WPROWADZENIE DO ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 14. KIERUNKI ETYKI CNÓT ŚRODOWISKOWYCH 15. UNIWERSALISTYCZNA, POZYTYWNA I PRAGMATYCZNA ETYKA CNÓT ŚRODOWISKOWYCH |
|
Literatura: |
1. Bonenberg M. M., Etyka środowiskowa. Założenia i kierunki, Kraków 1992. 2. Piątek Z., Etyka środowiskowa. Nowe spojrzenie na miejsce człowieka w przyrodzie, Kraków 1998. 3. Tyburski Włodzimierz, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo UMK, Toruń 2013. 4. Tyburski Włodzimierz, Etyka środowiskowa. Teoretyczne i praktyczne implikacje, PKE, Toruń 1998. 5. Tyburski Włodzimierz, Główne kierunki i zasady etyki środowiskowej, w: A. Papuziński (red.) Wprowadzenie do filozoficznych problemów ekologii, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1999, s. 97-132. 6. Dzwonkowska Dominika, Environmental Ethics in Poland, „Journal of Agricultural and Environmental Ethics”, 30(2017)1, s. 135–15, doi: 10.1007/s10806-017-9659-6 7. Dzwonkowska Dominika, Etyka cnót wobec kryzysu ekologicznego, „Przegląd Filozoficzny”, 25(2016)2, s. 57-67. 8. Dzwonkowska Dominika, Filozofia a nauki przyrodnicze – analiza koncepcji Stanisława Kamińskiego i Kazimierza Kłósaka, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2014. 9. Sandler Ronald, Environmental Ethics. Theory in Practice, Oxford University Press, Nowy Jork 2018. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.