Praktyczny wymiar zrównoważonego rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-OB-FEZT |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczny wymiar zrównoważonego rozwoju |
Jednostka: | Centrum Ekologii i Ekofilozofii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku studiów II stopnia magisterskich |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | OB2_W09 OB2_W12 OB2_U01 OB2_U09 |
Wymagania wstępne: | Zaliczony wykład z podstaw zrównoważonego rozwoju |
Skrócony opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju. Podczas wykładu zostaną omówione gospodarcze, społeczne, ekologiczne itd. przedsięwzięcia zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. |
Pełny opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju. Warsztatowy charakter zajęć pozwoli studentom aktywnie włączyć się w analizę gospodarczych, społecznych, ekologicznych itd. przedsięwzięć zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. W ten sposób możliwe będzie doskonalenie umiejętności krytycznej oceny praktycznych działań na rzecz realizacji idei zrównoważonego rozwoju i wdrażania Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamczyk J. (2001), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Zeszyty Naukowe” Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, nr 145. 2. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030; 3. Giordano K. (2005), Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy w praktyce, Lublin. 4. Hłobił A. (2010), Teoria i praktyka edukacji ekologicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju, „Problemy Ekorozwoju” vol. 5, nr 2. 5. Knieć W. (2012), Wspólna Polityka Rolna a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Polski. Analiza socjologiczna, Toruń. 6. Kowalewski A. T. (2005), Rozwój zrównoważony w procesach urbanizacji, „Nauka”, nr. 1. 7. Mierzejewska L., Zrównoważony rozwój miasta – wybrane sposoby pojmowania, koncepcje i modele, „Problemy rozwoju miast”, nr 3. 8. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. 9. Strzelecka E. (2011), Rewitalizacja miast w kontekście zrównoważonego rozwoju, „Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, vol. 2, no 4 10. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Nasza wspólna przyszłość : raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 2. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student identyfikuje i wyjaśnia przyczyny i skutki degradacji fizycznej, chemicznej i biologicznej środowiska. Ponadto potrafi dostrzec oraz przewidzieć konsekwencje ludzkiej ingerencji w środowisko naturalne. Metodą analityczno-syntetyczną prezentuje i objaśnia dokumenty z zakresu zrównoważonego rozwoju i potrafi odnieść je do działalności praktycznej. Umiejętności: student przeprowadza analizę kluczowych dokumentów z zakresu zrównoważonego rozwoju i odnosi je do praktyki. Rozpoznaje wieloaspektowe konteksty zjawisk przyrodniczych. Poddaje krytyce standardowe działania podejmowane w ramach realizacji polityki rozwoju zrównoważonego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty wiedzy: Na ocenę nast. (2) – student nie zna i nie potrafi określić przyczyn i skutków degradacji fizycznej, chemicznej i biologicznej środowiska. Nie dostrzega konsekwencji ludzkiej ingerencji w środowisko naturalne. Nie potrafi wskazać na praktyczne przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonego rozwoju, jak również analizowanych dokumentów, na mocy których są one realizowane. Na ocenę dst. (3) – student w niewielkim stopniu określa przyczyny i skutki degradacji fizycznej, chemicznej i biologicznej środowiska. W niewielkim stopniu dostrzega konsekwencje ludzkiej ingerencji w środowisko naturalne, nie potrafi jednak przewidzieć jej skutków. W ograniczonym stopniu potrafi wskazać na praktyczne przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonego rozwoju, jak również analizowanych dokumentów, na mocy których są one realizowane. Na ocenę db. (4) – student zna przyczyny i skutki degradacji fizycznej, chemicznej i biologicznej środowiska. Dostrzega konsekwencje ludzkiej ingerencji w środowisko naturalne i potrafi przewidzieć jej skutki. Potrafi wskazać na praktyczne przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonego rozwoju, jak również analizowanych dokumentów, na mocy których są one realizowane. Na ocenę bdb. (5) - student doskonale zna przyczyny i skutki degradacji fizycznej, chemicznej i biologicznej środowiska. Dostrzega konsekwencje ludzkiej ingerencji w środowisko naturalne i potrafi przewidzieć jej skutki zarówno dla przyrody, jak i człowieka. Bardzo dobrze potrafi wskazać na praktyczne przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonego rozwoju, jak również analizowanych dokumentów, na mocy których są one realizowane. zrównoważonego. Efekty umiejętności: Na ocenę nast. (2) - student nie wyprowadza przesłanek natury praktycznej z analizowanych dokumentów; nie weryfikuje i nie ocenia standardowych działań podejmowanych w ramach realizacji polityki rozwoju zrównoważonego. Na ocenę dst. (3) – student w umiarkowany sposób wyprowadza przesłanki natury praktycznej z analizowanych dokumentów; w niewielkim stopniu poddaje krytyce standardowe działania podejmowane w ramach realizacji polityki rozwoju zrównoważonego. Na ocenę db. (4) – student analizuje dokumenty pod kątem praktycznych odniesień. Poddaje krytyce standardowe działania podejmowane w ramach realizacji polityki rozwoju zrównoważonego oraz rozpoznaje konteksty zjawisk przyrodniczych. Na ocenę bdb. (5) – student analizuje dokumenty pod kątem praktycznych odniesień, porównuje je, a ponadto ustala kryteria ich przesłanek. Poddaje krytyce standardowe działania podejmowane w ramach realizacji polityki rozwoju zrównoważonego i proponuje alternatywne. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaprezentowanie ustalonego z prowadzącym zagadnienia (oceniana jest merytoryczna strona prezentacji, wiedza z zakresu omawianego zagadnienia oraz sposób prezentacji treści). Egzamin będzie w formie testu z pytaniami zamkniętymi wielokrotnego wyboru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju, m. in. poprzez zastosowanie metody projektowej. Podczas zajęć zostaną omówione gospodarcze, społeczne, ekologiczne itd. przedsięwzięcia zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju oraz ukazujące praktyczną realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamczyk J. (2001), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Zeszyty Naukowe” Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, nr 145. 2. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030; 3. Giordano K. (2005), Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy w praktyce, Lublin. 4. Hłobił A. (2010), Teoria i praktyka edukacji ekologicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju, „Problemy Ekorozwoju” vol. 5, nr 2. 5. Knieć W. (2012), Wspólna Polityka Rolna a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Polski. Analiza socjologiczna, Toruń. 6. Kowalewski A. T. (2005), Rozwój zrównoważony w procesach urbanizacji, „Nauka”, nr. 1. 7. Mierzejewska L., Zrównoważony rozwój miasta – wybrane sposoby pojmowania, koncepcje i modele, „Problemy rozwoju miast”, nr 3. 8. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. 9. Strzelecka E. (2011), Rewitalizacja miast w kontekście zrównoważonego rozwoju, „Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, vol. 2, no 4 10. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Nasza wspólna przyszłość : raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 2. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczony przedmiot z podstaw zrównoważonego rozwoju |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | liczba ECTS: 4 ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. przygotowanie projektu: 20 godz. Indywidualna analiza tekstów i dokumentów: 20 godz. konsultacje: 10 godz. Aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] Opis ECTS w przypadku zajęć w formie on-line: udział w wykładzie on-line: 30 godz. przygotowanie projektu: 30 godz. Indywidualna analiza tekstów i dokumentów: 20 godz. Aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. konsultacje on-line: 10 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] liczba ECTS: 4 |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju, m. in. poprzez zastosowanie metody projektowej. Podczas zajęć zostaną omówione gospodarcze, społeczne, ekologiczne itd. przedsięwzięcia zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju oraz ukazujące praktyczną realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju. Warsztatowy charakter zajęć pozwoli studentom aktywnie włączyć się w analizę gospodarczych, społecznych, ekologicznych itd. przedsięwzięć zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. W ten sposób możliwe będzie doskonalenie umiejętności krytycznej oceny praktycznych działań na rzecz realizacji idei zrównoważonego rozwoju i wdrażania Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamczyk J. (2001), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Zeszyty Naukowe” Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, nr 145. 2. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030; 3. Giordano K. (2005), Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy w praktyce, Lublin. 4. Hłobił A. (2010), Teoria i praktyka edukacji ekologicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju, „Problemy Ekorozwoju” vol. 5, nr 2. 5. Knieć W. (2012), Wspólna Polityka Rolna a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Polski. Analiza socjologiczna, Toruń. 6. Kowalewski A. T. (2005), Rozwój zrównoważony w procesach urbanizacji, „Nauka”, nr. 1. 7. Mierzejewska L., Zrównoważony rozwój miasta – wybrane sposoby pojmowania, koncepcje i modele, „Problemy rozwoju miast”, nr 3. 8. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. 9. Strzelecka E. (2011), Rewitalizacja miast w kontekście zrównoważonego rozwoju, „Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, vol. 2, no 4 10. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Nasza wspólna przyszłość : raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 2. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | liczba ECTS: 4 ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. przygotowanie projektu: 20 godz. Indywidualna analiza tekstów i dokumentów: 20 godz. konsultacje: 10 godz. Aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] Opis ECTS w przypadku zajęć w formie on-line: udział w wykładzie on-line: 30 godz. przygotowanie projektu: 30 godz. Indywidualna analiza tekstów i dokumentów: 20 godz. Aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. konsultacje on-line: 10 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] liczba ECTS: 4 |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju, m. in. poprzez zastosowanie metody projektowej. Podczas zajęć zostaną omówione gospodarcze, społeczne, ekologiczne itd. przedsięwzięcia zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju oraz ukazujące praktyczną realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju. Warsztatowy charakter zajęć pozwoli studentom aktywnie włączyć się w analizę gospodarczych, społecznych, ekologicznych itd. przedsięwzięć zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. W ten sposób możliwe będzie doskonalenie umiejętności krytycznej oceny praktycznych działań na rzecz realizacji idei zrównoważonego rozwoju i wdrażania Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamczyk J. (2001), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Zeszyty Naukowe” Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, nr 145. 2. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030; 3. Giordano K. (2005), Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy w praktyce, Lublin. 4. Hłobił A. (2010), Teoria i praktyka edukacji ekologicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju, „Problemy Ekorozwoju” vol. 5, nr 2. 5. Knieć W. (2012), Wspólna Polityka Rolna a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Polski. Analiza socjologiczna, Toruń. 6. Kowalewski A. T. (2005), Rozwój zrównoważony w procesach urbanizacji, „Nauka”, nr. 1. 7. Mierzejewska L., Zrównoważony rozwój miasta – wybrane sposoby pojmowania, koncepcje i modele, „Problemy rozwoju miast”, nr 3. 8. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. 9. Strzelecka E. (2011), Rewitalizacja miast w kontekście zrównoważonego rozwoju, „Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, vol. 2, no 4 10. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Nasza wspólna przyszłość : raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 2. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | liczba ECTS: 4 ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. przygotowanie projektu: 20 godz. Indywidualna analiza tekstów i dokumentów: 20 godz. konsultacje: 10 godz. Aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] Opis ECTS w przypadku zajęć w formie on-line: udział w wykładzie on-line: 30 godz. przygotowanie projektu: 30 godz. Indywidualna analiza tekstów i dokumentów: 20 godz. Aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. konsultacje on-line: 10 godz. przygotowanie do egzaminu: 20 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] liczba ECTS: 4 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju, m. in. poprzez zastosowanie metody projektowej. Podczas zajęć zostaną omówione gospodarcze, społeczne, ekologiczne itd. przedsięwzięcia zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju oraz ukazujące praktyczną realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonego rozwoju. Warsztatowy charakter zajęć pozwoli studentom aktywnie włączyć się w analizę gospodarczych, społecznych, ekologicznych itd. przedsięwzięć zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. W ten sposób możliwe będzie doskonalenie umiejętności krytycznej oceny praktycznych działań na rzecz realizacji idei zrównoważonego rozwoju i wdrażania Celów Zrównoważonego Rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamczyk J. (2001), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Zeszyty Naukowe” Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, nr 145. 2. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030; 3. Giordano K. (2005), Planowanie zrównoważonego rozwoju gminy w praktyce, Lublin. 4. Hłobił A. (2010), Teoria i praktyka edukacji ekologicznej na rzecz zrównoważonego rozwoju, „Problemy Ekorozwoju” vol. 5, nr 2. 5. Knieć W. (2012), Wspólna Polityka Rolna a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich Polski. Analiza socjologiczna, Toruń. 6. Kowalewski A. T. (2005), Rozwój zrównoważony w procesach urbanizacji, „Nauka”, nr. 1. 7. Mierzejewska L., Zrównoważony rozwój miasta – wybrane sposoby pojmowania, koncepcje i modele, „Problemy rozwoju miast”, nr 3. 8. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. 9. Strzelecka E. (2011), Rewitalizacja miast w kontekście zrównoważonego rozwoju, „Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, vol. 2, no 4 10. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Nasza wspólna przyszłość : raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 2. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.