Idea i praktyka zrównoważonego rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-OB-IPZR |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Idea i praktyka zrównoważonego rozwoju |
Jednostka: | Centrum Ekologii i Ekofilozofii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 1 roku Ochrony Środowiska |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | OB1_W05 OB1_W09 OB1_U11 OB1_U15 OB1_K06 OB1_K08 |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie słuchaczy z ideą zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem jej istoty, założeń i celów, regulacji prawno-organizacyjnych, a także ze sposobami rozwiązywania problemów społeczno-przyrodniczych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
Pełny opis: |
Zasadniczym celem jest zaznajomienie uczestników z ideą zrównoważonego rozwoju. Cel ten przekłada się na realizację bardziej szczegółowych zadań, którymi są m.in.: zapoznanie studentów z mechanizmami funkcjonowania przyrody i człowieka w sposób systemowy; uzasadnienie potrzeby podejmowania indywidualnych i zinstytucjonalizowanych działań na rzecz ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego i przeciwdziałania globalnym zagrożeniom; zaprezentowanie historii kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju, jej istoty i kluczowych założeń oraz sposobów praktycznego wdrażania w życie poszczególnych koncepcji zrównoważonego rozwoju. Celem wykładu jest ponadto wypracowanie wśród słuchaczy umiejętności dostrzegania globalnych problemów, analizy ich przyczyn oraz poszukiwania możliwych rozwiązań prawno-organizacyjnych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009. 2. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 3. Papuziński A., Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, Bydgoszcz 2005; 4. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; 5. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017 6. Skowroński A., Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego postępu cywilizacyjnego, „Problemy Ekorozwoju”, vol. 1, nr 2(2006), s. 33-46; Literatura uzupełniająca: 1. Borys T. (red.), Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Warszawa - Białystok 2005; 2. Graczyk A. (red.), Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju, Białystok 2007; 3. Kiepas A. (red.) Człowiek - technika – środowisko. Człowiek współczesny wobec wyzwań końca wieku, Katowice 1999; 4. Kostecka J. (red.), Zrównoważony rozwój w ujęciu interdyscyplinarnym, Rzeszów 2008. 5. Kronenberg J, Bergier T. (red.), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Kraków 2010. 6. Kozłowski S., Przyszłość ekorozwoju, Lublin 2005; 7. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student wie czym jest środowisko przyrodnicze, zna jego rolę i znaczenie dla życia człowieka, dostrzega i rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawnymi oraz ekonomicznymi. Zna i opisuje problemy zagrożeń o charakterze globalnym, regionalnym i lokalnym; zna podstawowe procesy i wydarzenia, które doprowadziły do ukonstytuowania się idei zrównoważonego rozwoju; zna i rozumie problemy etyczne, prawne, polityczne, ekonomiczne i edukacyjne zrównoważonego rozwoju, zna podstawowe dokumenty i akty prawne dotyczące zrównoważonego rozwoju, a także sposoby definiowania i kluczowe cele zrównoważonego rozwoju. Umiejętności: student potrafi ocenić zasoby i szanse regeneracyjne przyrody, posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów prawnych i ekonomicznych służących ograniczaniu antropopresji, określa zagrożenia dla zdrowia człowieka oraz zagrożenia dla środowiska społeczno-przyrodniczego. Kompetencje: student jest świadomy potrzeby ograniczania i racjonalnego wykorzystywania zasobów przyrodniczych w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; wykazuje zrozumienie dla potrzeb innych ludzi, troskę o jakość życia przyszłych pokoleń, a także kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju. ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. e-learning: 20 analiza i opracowanie zadanej literatury: 20 godz. Konsultacje: 5 przygotowanie do zaliczenia: 15 godz. suma godzin: 90 [90/30(25)=3] Opis ECTS w przypadku wykładu on-line: udział w wykładzie on-line: 30 godz. analiza tekstów do wykładu: 20 godz. aktywny udział na platformie Moodle: 20 godz. przygotowanie do zaliczenia wykładu: 15 godz. konsultacje on-line: 5 suma godzin: 90 [90/30(25)=3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: - na ocenę 2 (ndst.): student nie zna roli i znaczenia środowiska przyrodniczego dla życia człowieka i nie rozumie związków między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawnymi oraz ekonomicznymi. Nie potrafi wskazać i opisać problemów globalnych i nie posiada wiedzy na temat idei zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 3 (dst): student wie czym jest środowisko przyrodnicze, zna jego rolę i znaczenie dla życia człowieka; dostrzega, ale nie rozumie związków między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawnymi oraz ekonomicznymi; zna podstawowe procesy i wydarzenia, które doprowadziły do ukonstytuowania się idei zrównoważonego rozwoju, jednak jego wiedza na ten temat jest nieuporządkowana i niespójna. - na ocenę 4 (db): student wie czym jest środowisko przyrodnicze, zna jego rolę i znaczenie dla życia człowieka, dostrzega i rozumie współzależności jakie zachodzą między kulturą i naturą oraz uwarunkowaniami prawnymi oraz ekonomicznymi. Potrafi wskazać i scharakteryzować problemy zagrożeń o charakterze globalnym, regionalnym i lokalnym; zna ogólnie historię kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju, jego definicje, cele i założenia. Dostrzega i rozumie problemy etyczne, prawne, polityczne, ekonomiczne i edukacyjne zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 5 (bdb): student wie czym jest środowisko przyrodnicze, zna jego rolę i znaczenie dla życia człowieka, dostrzega i rozumie związki między środowiskiem i zdrowiem człowieka, kulturą i uwarunkowaniami prawnymi oraz ekonomicznymi. Wykazuje się bardzo dobrą znajomością problemów o charakterze globalnym, regionalnym i lokalnym. Doskonale orientuje się w problematyce zrównoważonego rozwoju - zna historię, ważniejsze dokumenty i wydarzenia związane z kształtowaniem się koncepcji zrównoważonego rozwoju; potrafi zdefiniować "zrównoważony rozwój"; zna teorię implementacji postulatów zrównoważonego rozwoju do polityki i prawa ochrony środowiska. Jest bardzo dobrze zorientowany w kwestiach edukacyjnych i etycznych zrównoważonego rozwoju. Umiejętności: - na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi ocenić zasobów i szans regeneracyjnych przyrody; nie posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów prawnych i ekonomicznych służących ograniczaniu antropopresji; nie potrafi wskazać ani ocenić zagrożeń dla zdrowia człowieka oraz zagrożeń dla środowiska społeczno-przyrodniczego; nie analizuje dokumentów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 3 (dst): student słabo ocenia zasoby i szanse regeneracyjne przyrody; posiada niewielkie umiejętności wykorzystywania instrumentów prawnych i ekonomicznych służących ograniczaniu antropopresji, potrafi wskazać zagrożenia dla zdrowia człowieka oraz dla środowiska społeczno-przyrodniczego, ale w niewielkim stopniu je ocenić; słabo analizuje dokumenty odnoszące się do zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 4 (db): student potrafi ocenić zasoby i szanse regeneracyjne przyrody; posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów prawnych i ekonomicznych służących ograniczaniu antropopresji; wyprowadza dobre wnioski z przeanalizowanych dokumentów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 5 (bdb): student potrafi doskonale ocenić zasoby i szanse regeneracyjne przyrody; posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów prawnych i ekonomicznych służących ograniczaniu antropopresji; wyprowadza bardzo dobre wnioski z przeanalizowanych dokumentów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju. Kompetencje: - na ocenę 2 (nast.): student nie ma świadomości potrzeby ograniczania i racjonalnego wykorzystywania zasobów przyrodniczych w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; nie dostrzega potrzeby kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju i wdrażania jego postulatów; nie wykazuje zrozumienia dla potrzeb innych ludzi oraz troski o jakość życia przyszłych pokoleń. - na ocenę 3 (dst.): student jest świadomy potrzeby ograniczania i racjonalnego wykorzystywania zasobów przyrodniczych w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; nie dostrzega potrzeby kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju i wdrażania jego postulatów; w niewielkim stopniu wykazuje zrozumienie dla potrzeb innych ludzi, jednak nie dostrzega potrzeby troski o jakość życia przyszłych pokoleń. - na ocenę 4 (db): student ma świadomość potrzeby ograniczania i racjonalnego wykorzystywania zasobów przyrodniczych w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; dostrzega potrzebę kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju i wdrażania jego postulatów; wykazuje zrozumienie dla potrzeb innych ludzi oraz troski o jakość życia przyszłych pokoleń. - na ocenę 5 (bdb): student ma znakomitą świadomość potrzeby ograniczania i racjonalnego wykorzystywania zasobów przyrodniczych w skali lokalnej, regionalnej i globalnej; dostrzega potrzebę kierowania się zasadami zrównoważonego rozwoju i dąży do implementowania w życie jego postulatów; wykazuje zrozumienie dla potrzeb innych ludzi oraz troski o jakość życia przyszłych pokoleń. Zaliczenie przedmiotu: Test pisemny (pytania zamknięte i otwarte). Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Kolejne nieobecności skutkują obniżeniem oceny końcowej. Finalnie (wliczając dopuszczalne nieobecności) powyżej 3-4 nieobecności ocena końcowa obniżona zostanie o jeden stopień, powyżej 5-6 nieobecności - o dwa stopnie, powyżej 7 nieobecności - student nie zostaje dopuszczony do kolokwium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa18c00b4654945f3b404abdced0b3f5e%40thread.tacv2/conversations?groupId=64a0965e-3cab-4319-84f8-0c8b33f3876e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie słuchaczy z ideą zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem jej istoty, założeń i celów, regulacji prawno-organizacyjnych, a także ze sposobami rozwiązywania problemów społeczno-przyrodniczych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Zasadniczym celem jest zaznajomienie uczestników z ideą zrównoważonego rozwoju. Cel ten przekłada się na realizację bardziej szczegółowych zadań, którymi są m.in.: zapoznanie studentów z mechanizmami funkcjonowania przyrody i człowieka w sposób systemowy; uzasadnienie potrzeby podejmowania indywidualnych i zinstytucjonalizowanych działań na rzecz ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego i przeciwdziałania globalnym zagrożeniom; zaprezentowanie historii kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju, jej istoty i kluczowych założeń oraz sposobów praktycznego wdrażania w życie poszczególnych koncepcji zrównoważonego rozwoju. Celem wykładu jest ponadto wypracowanie wśród słuchaczy umiejętności dostrzegania globalnych problemów, analizy ich przyczyn oraz poszukiwania możliwych rozwiązań prawno-organizacyjnych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009. 2. Hull Z., Czy idea sustainable development ukazuje nową wizję rozwoju cywilizacyjnego? „Problemy Ekorozwoju”, 2007, vol. 2, Nr 1, str. 49-57 http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/no3/g.pdf 3. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 4. Papuziński A., Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, Bydgoszcz 2005; 5. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; 6. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017 7. Skowroński A., Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego postępu cywilizacyjnego, „Problemy Ekorozwoju”, 2006, vol. 1, nr 2, s. 33-46; http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/no2/e.pdf Literatura uzupełniająca: 1. Borys T. (red.), Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Warszawa - Białystok 2005; 2. Graczyk A. (red.), Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju, Białystok 2007; 3. Kiepas A. (red.) Człowiek - technika – środowisko. Człowiek współczesny wobec wyzwań końca wieku, Katowice 1999; 4. Kostecka J. (red.), Zrównoważony rozwój w ujęciu interdyscyplinarnym, Rzeszów 2008. 5. Kronenberg J, Bergier T. (red.), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Kraków 2010. 6. Kozłowski S., Przyszłość ekorozwoju, Lublin 2005; 7. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011; |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. e-learning: 20 analiza i opracowanie zadanej literatury: 20 godz. Konsultacje: 5 przygotowanie do egzaminu: 15 godz. suma godzin: 90 [90/30(25)=3] |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie słuchaczy z ideą zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem jej istoty, założeń i celów, regulacji prawno-organizacyjnych, a także ze sposobami rozwiązywania problemów społeczno-przyrodniczych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Zasadniczym celem jest zaznajomienie uczestników z ideą zrównoważonego rozwoju. Cel ten przekłada się na realizację bardziej szczegółowych zadań, którymi są m.in.: zapoznanie studentów z mechanizmami funkcjonowania przyrody i człowieka w sposób systemowy; uzasadnienie potrzeby podejmowania indywidualnych i zinstytucjonalizowanych działań na rzecz ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego i przeciwdziałania globalnym zagrożeniom; zaprezentowanie historii kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju, jej istoty i kluczowych założeń oraz sposobów praktycznego wdrażania w życie poszczególnych koncepcji zrównoważonego rozwoju. Celem wykładu jest ponadto wypracowanie wśród słuchaczy umiejętności dostrzegania globalnych problemów, analizy ich przyczyn oraz poszukiwania możliwych rozwiązań prawno-organizacyjnych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009. 2. Hull Z., Czy idea sustainable development ukazuje nową wizję rozwoju cywilizacyjnego? „Problemy Ekorozwoju”, 2007, vol. 2, Nr 1, str. 49-57 http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/no3/g.pdf 3. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 4. Papuziński A., Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, Bydgoszcz 2005; 5. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; 6. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017 7. Skowroński A., Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego postępu cywilizacyjnego, „Problemy Ekorozwoju”, 2006, vol. 1, nr 2, s. 33-46; http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/no2/e.pdf Literatura uzupełniająca: 1. Borys T. (red.), Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Warszawa - Białystok 2005; 2. Graczyk A. (red.), Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju, Białystok 2007; 3. Kiepas A. (red.) Człowiek - technika – środowisko. Człowiek współczesny wobec wyzwań końca wieku, Katowice 1999; 4. Kostecka J. (red.), Zrównoważony rozwój w ujęciu interdyscyplinarnym, Rzeszów 2008. 5. Kronenberg J, Bergier T. (red.), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Kraków 2010. 6. Kozłowski S., Przyszłość ekorozwoju, Lublin 2005; 7. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011; |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. e-learning: 20 analiza i opracowanie zadanej literatury: 20 godz. Konsultacje: 5 przygotowanie do egzaminu: 15 godz. suma godzin: 90 [90/30(25)=3] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie słuchaczy z ideą zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem jej istoty, założeń i celów, regulacji prawno-organizacyjnych, a także ze sposobami rozwiązywania problemów społeczno-przyrodniczych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Zasadniczym celem jest zaznajomienie uczestników z ideą zrównoważonego rozwoju. Cel ten przekłada się na realizację bardziej szczegółowych zadań, którymi są m.in.: zapoznanie studentów z mechanizmami funkcjonowania przyrody i człowieka w sposób systemowy; uzasadnienie potrzeby podejmowania indywidualnych i zinstytucjonalizowanych działań na rzecz ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego i przeciwdziałania globalnym zagrożeniom; zaprezentowanie historii kształtowania się idei zrównoważonego rozwoju, jej istoty i kluczowych założeń oraz sposobów praktycznego wdrażania w życie poszczególnych koncepcji zrównoważonego rozwoju. Celem wykładu jest ponadto wypracowanie wśród słuchaczy umiejętności dostrzegania globalnych problemów, analizy ich przyczyn oraz poszukiwania możliwych rozwiązań prawno-organizacyjnych w duchu zrównoważonego rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009. 2. Hull Z., Czy idea sustainable development ukazuje nową wizję rozwoju cywilizacyjnego? „Problemy Ekorozwoju”, 2007, vol. 2, Nr 1, str. 49-57 http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/no3/g.pdf 3. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 4. Papuziński A., Zrównoważony rozwój. Od utopii do praw człowieka, Bydgoszcz 2005; 5. Pawłowski A., Rozwój zrównoważony. Idea, filozofia, praktyka, Lublin 2008; 6. Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017 7. Skowroński A., Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego postępu cywilizacyjnego, „Problemy Ekorozwoju”, 2006, vol. 1, nr 2, s. 33-46; http://ekorozwoj.pol.lublin.pl/no2/e.pdf Literatura uzupełniająca: 1. Borys T. (red.), Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Warszawa - Białystok 2005; 2. Graczyk A. (red.), Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju, Białystok 2007; 3. Kiepas A. (red.) Człowiek - technika – środowisko. Człowiek współczesny wobec wyzwań końca wieku, Katowice 1999; 4. Kostecka J. (red.), Zrównoważony rozwój w ujęciu interdyscyplinarnym, Rzeszów 2008. 5. Kronenberg J, Bergier T. (red.), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Kraków 2010. 6. Kozłowski S., Przyszłość ekorozwoju, Lublin 2005; 7. Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011; |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.