Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zrównoważony rozwój - wnioski aplikacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-OB-ZRWA
Kod Erasmus / ISCED: 07.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zrównoważony rozwój - wnioski aplikacyjne
Jednostka: Centrum Ekologii i Ekofilozofii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

OB2_W09

OB2_W12

OB2_U01

OB2_U09

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przybliżenie studentom procedur związanych z aplikowaniem wniosków w ramach finansowania ochrony środowiska oraz ogłaszanych konkursów z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Pełny opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy. W pierwszej ich części uczestnicy zapoznają się ze źródłami finansowania ochrony środowiska oraz projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostaną procedury aplikacji wniosków, tj. instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd. Druga część zajęć o charakterze praktycznym, będzie polegać na tworzeniu projektu w grupach. Na każdym etapie przygotowywania wniosku studenci będą mieć możliwość konsultacji z ekspertem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030.

2. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009.

3. Europa 2020- Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu

4. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991.

5. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025 roku, Ministerstwo Środowiska, Warszawa 1999.

6. www.eog.gov.pl

7. www.nfosigw.gov.pl

8. www.sowa.efs.gov.pl

Literatura uzupełniająca:

1. Kożuch M., Zmiany w finansowaniu przedsięwzięć ochrony środowiska przyrodniczego w Polsce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, 2018; 1 (973): 61–78.

2. Barczak A., Kowalewska E., Źródła finansowania zadań z zakresu ochrony środowiska w Polsce –przegląd stosowanych rozwiązań, „Prawo Budżetowe Państwa i Samorządu”, 1(2)/2014: 37-58.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza: student potrafi wskazać na zależności i wyjaśnić wkład poszczególnych dyscyplin naukowych w politykę zrównoważonego rozwoju. Ponadto zna kluczowe dokumenty prawne i mechanizmy finansowe zrównoważonego rozwoju (w odniesieniu do ochrony środowiska i edukacji) na poziomie międzynarodowym, UE oraz krajowym.

Umiejętności: student posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów finansowych i prawnych, służących ochronie środowiska oraz realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]:

udział w zajęciach stacjonarnych/on-line: 30 godz.

Indywidualna analiza materiałów: 20 godz.

Przygotowanie projektu: 30 godz.

Konsultacje/konsultacje on-line: 10 godz.

suma godzin: 90 [90/30(25)=3]

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

- na ocenę 2 (ndst.): student nie dostrzega znaczenia poszczególnych dyscyplin naukowych w kształtowaniu polityki zrównoważonego rozwoju. Nie potrafi wymienić i omówić kluczowych mechanizmów finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

- na ocenę 3 (dst): student dostrzega wpływ poszczególnych dyscyplin naukowych na politykę zrównoważonego rozwoju, nie postrzega jednak systemowej relacji dyscyplin naukowych. W umiarkowanym stopniu potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

- na ocenę 4 (db): student dobrze orientuje się w polityce zrównoważonego rozwoju, dostrzega relację pomiędzy wydarzeniami międzynarodowymi a procesem zarządzania rozwojem w Polsce; dostrzega wpływ poszczególnych dyscyplin naukowych na politykę zrównoważonego rozwoju; dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

- na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze orientuje się w polityce zrównoważonego rozwoju, dostrzega relację pomiędzy wydarzeniami międzynarodowymi a procesem zarządzania rozwojem w Polsce; dostrzega relacje systemowe dyscyplin naukowych zaangażowanych w kształtowanie polityki zrównoważonego rozwoju; bardzo dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

Umiejętności:

- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, nie potrafi przygotować wniosku aplikacyjnego.

- na ocenę 3 (dst): student dostatecznie orientuje się i korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, w umiarkowanym stopniu potrafi przygotować wniosek aplikacyjny.

- na ocenę 4 (db): student dobrze orientuje się i umiejętnie korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, potrafi przygotować wniosek aplikacyjny.

- na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze orientuje się i korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, potrafi przygotować bardzo dobry wniosek aplikacyjny.

Zaliczenie przedmiotu: przygotowanie wniosku aplikacyjnego

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Kolejne nieobecności skutkują obniżeniem oceny końcowej. Finalnie (wliczając dopuszczalne nieobecności) powyżej 3-4 nieobecności ocena końcowa obniżona zostanie o jeden stopień, powyżej 5-6 nieobecności - o dwa stopnie, powyżej 7 nieobecności - student nie otrzymuje zaliczenia z zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Klimska
Prowadzący grup: Agnieszka Klimska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przybliżenie studentom procedur związanych z aplikowaniem wniosków w ramach finansowania ochrony środowiska oraz ogłaszanych konkursów z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Pełny opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy. W pierwszej ich części uczestnicy zapoznają się ze źródłami finansowania ochrony środowiska oraz projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostaną procedury aplikacji wniosków, tj. instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd. Druga część zajęć o charakterze praktycznym, będzie polegać na tworzeniu projektu w grupach. Na każdym etapie przygotowywania wniosku studenci będą mieć możliwość konsultacji z ekspertem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030.

2. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009.

3. Europa 2020- Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu

4. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991.

5. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025 roku, Ministerstwo Środowiska, Warszawa 1999.

6. www.eog.gov.pl

7. www.nfosigw.gov.pl

8. www.sowa.efs.gov.pl

Literatura uzupełniająca:

1. Kożuch M., Zmiany w finansowaniu przedsięwzięć ochrony środowiska przyrodniczego w Polsce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, 2018; 1 (973): 61–78.

2. Barczak A., Kowalewska E., Źródła finansowania zadań z zakresu ochrony środowiska w Polsce –przegląd stosowanych rozwiązań, „Prawo Budżetowe Państwa i Samorządu”, 1(2)/2014: 37-58.

Wymagania wstępne:

Brak wymagań wstępnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)