Zrównoważony rozwój - wnioski aplikacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-OB-ZRWA |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.2
|
Nazwa przedmiotu: | Zrównoważony rozwój - wnioski aplikacyjne |
Jednostka: | Centrum Ekologii i Ekofilozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | OB2_W09 OB2_W12 OB2_U01 OB2_U09 |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przybliżenie studentom procedur związanych z aplikowaniem wniosków w ramach finansowania ochrony środowiska oraz ogłaszanych konkursów z zakresu zrównoważonego rozwoju. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy. W pierwszej ich części uczestnicy zapoznają się ze źródłami finansowania ochrony środowiska oraz projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostaną procedury aplikacji wniosków, tj. instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd. Druga część zajęć o charakterze praktycznym, będzie polegać na tworzeniu projektu w grupach. Na każdym etapie przygotowywania wniosku studenci będą mieć możliwość konsultacji z ekspertem. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030. 2. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009. 3. Europa 2020- Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu 4. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 5. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025 roku, Ministerstwo Środowiska, Warszawa 1999. 6. www.eog.gov.pl 7. www.nfosigw.gov.pl 8. www.sowa.efs.gov.pl Literatura uzupełniająca: 1. Kożuch M., Zmiany w finansowaniu przedsięwzięć ochrony środowiska przyrodniczego w Polsce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, 2018; 1 (973): 61–78. 2. Barczak A., Kowalewska E., Źródła finansowania zadań z zakresu ochrony środowiska w Polsce –przegląd stosowanych rozwiązań, „Prawo Budżetowe Państwa i Samorządu”, 1(2)/2014: 37-58. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student potrafi wskazać na zależności i wyjaśnić wkład poszczególnych dyscyplin naukowych w politykę zrównoważonego rozwoju. Ponadto zna kluczowe dokumenty prawne i mechanizmy finansowe zrównoważonego rozwoju (w odniesieniu do ochrony środowiska i edukacji) na poziomie międzynarodowym, UE oraz krajowym. Umiejętności: student posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów finansowych i prawnych, służących ochronie środowiska oraz realizacji celów zrównoważonego rozwoju. ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w zajęciach stacjonarnych/on-line: 30 godz. Indywidualna analiza materiałów: 20 godz. Przygotowanie projektu: 30 godz. Konsultacje/konsultacje on-line: 10 godz. suma godzin: 90 [90/30(25)=3] |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: - na ocenę 2 (ndst.): student nie dostrzega znaczenia poszczególnych dyscyplin naukowych w kształtowaniu polityki zrównoważonego rozwoju. Nie potrafi wymienić i omówić kluczowych mechanizmów finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 3 (dst): student dostrzega wpływ poszczególnych dyscyplin naukowych na politykę zrównoważonego rozwoju, nie postrzega jednak systemowej relacji dyscyplin naukowych. W umiarkowanym stopniu potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 4 (db): student dobrze orientuje się w polityce zrównoważonego rozwoju, dostrzega relację pomiędzy wydarzeniami międzynarodowymi a procesem zarządzania rozwojem w Polsce; dostrzega wpływ poszczególnych dyscyplin naukowych na politykę zrównoważonego rozwoju; dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. - na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze orientuje się w polityce zrównoważonego rozwoju, dostrzega relację pomiędzy wydarzeniami międzynarodowymi a procesem zarządzania rozwojem w Polsce; dostrzega relacje systemowe dyscyplin naukowych zaangażowanych w kształtowanie polityki zrównoważonego rozwoju; bardzo dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Umiejętności: - na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, nie potrafi przygotować wniosku aplikacyjnego. - na ocenę 3 (dst): student dostatecznie orientuje się i korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, w umiarkowanym stopniu potrafi przygotować wniosek aplikacyjny. - na ocenę 4 (db): student dobrze orientuje się i umiejętnie korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, potrafi przygotować wniosek aplikacyjny. - na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze orientuje się i korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, potrafi przygotować bardzo dobry wniosek aplikacyjny. Zaliczenie przedmiotu: przygotowanie wniosku aplikacyjnego Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Kolejne nieobecności skutkują obniżeniem oceny końcowej. Finalnie (wliczając dopuszczalne nieobecności) powyżej 3-4 nieobecności ocena końcowa obniżona zostanie o jeden stopień, powyżej 5-6 nieobecności - o dwa stopnie, powyżej 7 nieobecności - student nie otrzymuje zaliczenia z zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przybliżenie studentom procedur związanych z aplikowaniem wniosków w ramach finansowania ochrony środowiska oraz ogłaszanych konkursów z zakresu zrównoważonego rozwoju. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy. W pierwszej ich części uczestnicy zapoznają się ze źródłami finansowania ochrony środowiska oraz projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostaną procedury aplikacji wniosków, tj. instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd. Druga część zajęć o charakterze praktycznym, będzie polegać na tworzeniu projektu w grupach. Na każdym etapie przygotowywania wniosku studenci będą mieć możliwość konsultacji z ekspertem. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030. 2. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009. 3. Europa 2020- Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu 4. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991. 5. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025 roku, Ministerstwo Środowiska, Warszawa 1999. 6. www.eog.gov.pl 7. www.nfosigw.gov.pl 8. www.sowa.efs.gov.pl Literatura uzupełniająca: 1. Kożuch M., Zmiany w finansowaniu przedsięwzięć ochrony środowiska przyrodniczego w Polsce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, 2018; 1 (973): 61–78. 2. Barczak A., Kowalewska E., Źródła finansowania zadań z zakresu ochrony środowiska w Polsce –przegląd stosowanych rozwiązań, „Prawo Budżetowe Państwa i Samorządu”, 1(2)/2014: 37-58. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak wymagań wstępnych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.