Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kim jestem, czyli psychologiczne ujęcia kształtowania się tożsamości

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-M-KST
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Kim jestem, czyli psychologiczne ujęcia kształtowania się tożsamości
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W03

PS_W04

PS_U09

PS_K02

Skrócony opis:

Zajęcia dotyczą znaczenia i wykorzystywania pojęcia tożsamości w psychologii. W czasie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z różnymi perspektywami definiowania i badania tożsamości, a także metodami wykorzystywanymi w badaniach oraz konstruktami psychologicznymi szczególnie istotnymi dla kształtowania się tożsamości. Integralną częścią zajęć jest przygotowanie bardzo podstawowego projektu badań uwzględniającego tożsamość w ujęciu psychologicznym.

Wymagania wstępne: zainteresowanie tematem zajęć, chęć i gotowość do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i zaprojektowania badań związanych z tematyką poruszaną na zajęciach

Literatura:

Cieciuch, J., & Topolewska, E. (2017). Circumplex of identity formation modes: A proposal for the integration of identity constructs developed in the Erikson–Marcia tradition. Self and Identity, 16(1), 37–61. https://doi.org/10.1080/15298868.2016.1216008

Descombes, V. (2012/2013). Rozterki tożsamości. Warszawa: Kurhaus.

Erikson, E. H. (1968). Identity, youth and crisis. New York: W. W. Norton & Company.

Łukaszewski, W., Doliński, D., Fila-Jankowska, A., Maruszewski, T., Niedźwieńska, A., Oleś, P., Szkudlarek, T. (2012). Tożsamość. Trudne pytanie kim jestem. Spokot: Smak Słowa.

McLean, K., & Syed, M. (Eds.). (2015). The Oxford handbook of identity development. Oxford: Oxford University Press.

Schwartz, S. J., Luyckx, K., & Vignoles, V. L. (Eds.). (2011). Handbook of Identity Theory and Research. New York: Springer. https://doi.org/10.1177/0894318411409427

Literatura dodatkowa będzie podawana na zajęciach.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Udział w zajęciach: 30 godzin

Przygotowanie projektu, prezentacji oraz praca własna: 30 godzin

Suma godzin: 60

Liczba ECTS: 60 godzin/30 (25) =2

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu:

- aktywność podczas zajęć, w tym przygotowanie krótkiej prezentacji

- obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności)

- zaprojektowanie badań wykorzystujących poznane metody badawcze lub pojęcia

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Weryfikacja poszczególnych efektów kształcenia będzie miała miejsce w trakcie zajęć dydaktycznych (umiejętność uczestnictwa w dyskusji, znajomość poszczególnych pojęć i metod, wypracowane kompetencje) oraz na podstawie przygotowanego projektu badań (wykorzystanie poznanych pojęć i badań, zastosowanie wymaganych kompetencji, stawianie problemów badawczych).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)