Kim jestem, czyli psychologiczne ujęcia kształtowania się tożsamości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-M-KST |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Kim jestem, czyli psychologiczne ujęcia kształtowania się tożsamości |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W03 PS_W04 PS_U09 PS_K02 |
Skrócony opis: |
Zajęcia dotyczą znaczenia i wykorzystywania pojęcia tożsamości w psychologii. W czasie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z różnymi perspektywami definiowania i badania tożsamości, a także metodami wykorzystywanymi w badaniach oraz konstruktami psychologicznymi szczególnie istotnymi dla kształtowania się tożsamości. Integralną częścią zajęć jest przygotowanie bardzo podstawowego projektu badań uwzględniającego tożsamość w ujęciu psychologicznym. Wymagania wstępne: zainteresowanie tematem zajęć, chęć i gotowość do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i zaprojektowania badań związanych z tematyką poruszaną na zajęciach |
Literatura: |
Cieciuch, J., & Topolewska, E. (2017). Circumplex of identity formation modes: A proposal for the integration of identity constructs developed in the Erikson–Marcia tradition. Self and Identity, 16(1), 37–61. https://doi.org/10.1080/15298868.2016.1216008 Descombes, V. (2012/2013). Rozterki tożsamości. Warszawa: Kurhaus. Erikson, E. H. (1968). Identity, youth and crisis. New York: W. W. Norton & Company. Łukaszewski, W., Doliński, D., Fila-Jankowska, A., Maruszewski, T., Niedźwieńska, A., Oleś, P., Szkudlarek, T. (2012). Tożsamość. Trudne pytanie kim jestem. Spokot: Smak Słowa. McLean, K., & Syed, M. (Eds.). (2015). The Oxford handbook of identity development. Oxford: Oxford University Press. Schwartz, S. J., Luyckx, K., & Vignoles, V. L. (Eds.). (2011). Handbook of Identity Theory and Research. New York: Springer. https://doi.org/10.1177/0894318411409427 Literatura dodatkowa będzie podawana na zajęciach. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Udział w zajęciach: 30 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji oraz praca własna: 30 godzin Suma godzin: 60 Liczba ECTS: 60 godzin/30 (25) =2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: - aktywność podczas zajęć, w tym przygotowanie krótkiej prezentacji - obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności) - zaprojektowanie badań wykorzystujących poznane metody badawcze lub pojęcia Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Weryfikacja poszczególnych efektów kształcenia będzie miała miejsce w trakcie zajęć dydaktycznych (umiejętność uczestnictwa w dyskusji, znajomość poszczególnych pojęć i metod, wypracowane kompetencje) oraz na podstawie przygotowanego projektu badań (wykorzystanie poznanych pojęć i badań, zastosowanie wymaganych kompetencji, stawianie problemów badawczych). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.