WM: Autoprezentacja - uwarunkowania, style, atrakcyjność
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-AUSA |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | WM: Autoprezentacja - uwarunkowania, style, atrakcyjność |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a502d0bfa2b8f4e9ba3d9e7e6b2218069%40thread.tacv2/conversations?groupId=565b3dbb-836b-4155-972c-8c292abfac1a&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W02 PS_W03 PS_W08 PS_K03 PS_K07 |
Wymagania wstępne: | zaliczony kurs z psychologii społecznej. |
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje prezentację podstawowych teorii autoprezentacji, rodzajów autoprezentacji oraz badań dotyczących różnic indywidualnych, a także efektywności wybranych rodzajów autoprezentacji. Omawia autoprezentację w sytuacji pracy i randki, podejmuje tematykę autoprezentacji dzieci. |
Pełny opis: |
1.Główne koncepcje autoprezentacji: E. E.Jonesa i B. Schlenkera 2. Obronne i asertywne taktyki autoprezentacyjne 3. Zjawisko internalizacji autoprezentacji 4. Automatyczne i kontrolowane zachowania autoprezentacyjne 5. Zachowania autoprezentacyjne kobiet i mężczyzn 6.Rola lęku społecznego i samooceny w autoprezentacji 7. Rola samoświadomości i sposobu konstruowania Ja w autoprezentacji 8.Efektywność ingracjacji i samopromocji: uwarunkowania i różnice płciowe 9.Autoprezentacja samoutrudnieniowa 10.Autoprezentacja osób z zaburzeniami psychicznymi 11. Autoprezentacja w sytuacji zakłopotania 12. Rola urody i autoprezentacji w kreowaniu atrakcyjności interpersonalnej w związkach intymnych oraz koleżeńskich 13. Autoprezentacja w sytuacji pracy 14. Autoprezentacja w sytuacji randki 15. Autoprezentacja dzieci w wieku przedszkolnym |
Literatura: |
Stojanowska, E. Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania. Wydawnictwo UKSW, Warszawa, 2010. Stojanowska, E. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Wydawnictwo APS, Warszawa, 2002. Szmajke, A. (1999).Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Wydawnictwo Ursa Consulting, Olsztyn. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza 1. Zna podstawowe teorie autoprezentacji 2. Potrafi zidentyfikować podstawowe taktyki autoprezentacyjne 3. Potrafi opisać różnice indywidualne w zakresie autoprezentacji 4.Zna badania dotyczące autoprezentacji w różnych sytuacjach życiowych 4. Zna badania dotyczące efektywności autoprezentacji Umiejętności 1. czyta ze zrozumieniem artykuły na temat autoprezentacji 2. identyfikuje zachowania autoprezentacyjne w swoim otoczeniu 3. dostrzega dobre i złe strony autoprezentacji 4. potrafi zaprojektować badania dotyczące autoprezentacji Kompetencje 1. potrafi prezentować się w atrakcyjny sposób 2. rozumie własne zachowania autoprezentacyjne 3. jest krytyczny wobec zachowań innych |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny stacjonarny lub na platformie Moodle - test. Oceny 2 – nie zna podstawowych teorii oraz taktyk autoprezentacyjnych 3 – zna niektóre teorie i taktyki autoprezentacyjne, nie zna badań dotyczących efektywności autoprezentacji 4 – zna teorie, taktyki autoprezentacji oraz część badań dotyczących różnic indywidualnych oraz efektywności autoprezentacji 5 – zna teorie autoprezentacji, rodzaje autoprezentacji i czołowe badania; rozumie metodologię badań oraz ich ograniczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK_MON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Stojanowska-Borowiec | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Stojanowska-Borowiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje prezentację podstawowych teorii autoprezentacji, rodzajów autoprezentacji oraz badań dotyczących różnic indywidualnych, a także efektywności wybranych rodzajów autoprezentacji. Omawia autoprezentację w sytuacji pracy i randki, podejmuje tematykę autoprezentacji dzieci. |
|
Pełny opis: |
1.Główne koncepcje autoprezentacji: E. E.Jonesa i B. Schlenkera 2. Obronne i asertywne taktyki autoprezentacyjne 3. Zjawisko internalizacji autoprezentacji 4. Automatyczne i kontrolowane zachowania autoprezentacyjne 5. Zachowania autoprezentacyjne kobiet i mężczyzn 6.Rola lęku społecznego i samooceny w autoprezentacji 7. Rola samoświadomości i sposobu konstruowania Ja w autoprezentacji 8.Efektywność ingracjacji i samopromocji: uwarunkowania i różnice płciowe 9.Autoprezentacja samoutrudnieniowa 10.Autoprezentacja osób z zaburzeniami psychicznymi 11. Autoprezentacja w sytuacji zakłopotania 12. Rola urody i autoprezentacji w kreowaniu atrakcyjności interpersonalnej w związkach intymnych oraz koleżeńskich 13. Autoprezentacja w sytuacji pracy 14. Autoprezentacja w sytuacji randki 15. Autoprezentacja dzieci w wieku przedszkolnym |
|
Literatura: |
Stojanowska, E. Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania. Wydawnictwo UKSW, Warszawa, 2010. Stojanowska, E. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Wydawnictwo APS, Warszawa, 2002. Szmajke, A. (1999).Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Wydawnictwo Ursa Consulting, Olsztyn. |
|
Wymagania wstępne: |
ukończony kurs z psychologii społecznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK_MON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Stojanowska-Borowiec | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Stojanowska-Borowiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Uczestniczy w wykładzie- 30 h. Przygotowuje się do egzaminu - 30 h. Dopuszczalna liczba nieobecności - 3 wykłady. |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs obejmuje prezentację podstawowych teorii autoprezentacji, rodzajów autoprezentacji oraz badań dotyczących różnic indywidualnych, a także efektywności wybranych rodzajów autoprezentacji. Omawia autoprezentację w sytuacji pracy i randki, podejmuje tematykę autoprezentacji dzieci. |
|
Pełny opis: |
1.Główne koncepcje autoprezentacji: E. E.Jonesa i B. Schlenkera 2. Obronne i asertywne taktyki autoprezentacyjne 3. Zjawisko internalizacji autoprezentacji 4. Automatyczne i kontrolowane zachowania autoprezentacyjne 5. Zachowania autoprezentacyjne kobiet i mężczyzn 6.Rola lęku społecznego i samooceny w autoprezentacji 7. Rola samoświadomości i sposobu konstruowania Ja w autoprezentacji 8.Efektywność ingracjacji i samopromocji: uwarunkowania i różnice płciowe 9.Autoprezentacja samoutrudnieniowa 10.Autoprezentacja osób z zaburzeniami psychicznymi 11. Autoprezentacja w sytuacji zakłopotania 12. Rola urody i autoprezentacji w kreowaniu atrakcyjności interpersonalnej w związkach intymnych oraz koleżeńskich 13. Autoprezentacja w sytuacji pracy 14. Autoprezentacja w sytuacji randki 15. Autoprezentacja dzieci w wieku przedszkolnym |
|
Literatura: |
Stojanowska, E. Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania. Wydawnictwo UKSW, Warszawa, 2010. Stojanowska, E. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Wydawnictwo APS, Warszawa, 2002. Szmajke, A. (1999).Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Wydawnictwo Ursa Consulting, Olsztyn. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.