Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

ML: Child development perspectives

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-CDP
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: ML: Child development perspectives
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

(tylko po angielsku) PS_W02

PS_W03

PS_K03

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the lectures is to evaluate the main theories and approaches to studying child development. Several areas of development such as cognitive, emotional and social will be integrated to gather a holistic view of the human nature. The role of language, culture, and quality of interaction with others in children's life will be discussed.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Topis overview:

1. Key theories in child development and their historical background.

2. Characteristics of cognitive, emotional, and social development.

3. Language acquisition in mono and bilingual children.

4. The role of family and peers in successful child development.

5. The nature and function of attachment.

6. Cross-cultural variations in childrearing practices.

Assessment criteria includes:

1. Single choice test.

2. Lecture attendance.

Literatura: (tylko po angielsku)

1. Meyer, S., Raikes, H. A., Virmani, E. A., Waters, S., Thompson, R. A. (2014). Parent emotion representations and the socialization of emotion regulation in the family. International Journal of Behavioural Development, 38, 164–173. doi: 10.1177/0165025413519014

2. Schaffer, H. R. (2003). Introducing Child Psychology. Wiley-Blackwell

3. Seibert, A. C., Kerns, K. A. (2009). Attachment figures in middle childhood. International Journal of Behavioral Development, 33, 347–355. doi: 10.1177/0165025409103872

4. Vasta, R., Haith, M. M, Miller, S. A. (1998). Child Psychology. The Modern Science. Wiley & Sons Inc.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (tylko po angielsku)

Knowledge:

Students are familiar with current theories and approaches in studying child development. They know the most common experiments and measurement methods in this field.

Abilities:

Students can integrate the discussed content. They are able to link the theories found in the literature with the current empirical findings.

Competence:

Students can independently review the theories and apply methods appropiate to the area of interest.

ECTS description:

In-class participation: 15 hours

Class preparation: 20 hours

Consultation: 5 hours

Exam preparation: 20 hours

Total hours: 60

ECTS points: 60 hours/15 = 4

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment criteria includes:

1. Single choice test.

2. Class participation.

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

not applicable

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)