Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-EPT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_U07, PS_K04 |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, projektowania procesu szkoleniowego oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
Pełny opis: |
Studenci podczas zajęć otrzymają wiedzę z zakresu: 1. Analizy potrzeb szkoleniowych 2. Wyznaczania celów 3. Projektowania szkolenia w oparciu o analizę potrzeb i cel. 4. Pracy z grupą na szkoleniu 5. Dore praktyki przygotowania warsztatu w oparciu o podejście Evidence Based 6. Analizowania i przygotowania ofert szkoleniowych. Każdy student również będzie miał okazję do przeprowadzenia 60 minutowego warsztatu, który zostanie omówiony przez prowadzącego |
Literatura: |
Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: studenci otrzymają wiedzę z zakresu przygotowania analizy potrzeb szkoleniowych, wyznaczania celów szkoleniowych, projektowania warsztatu, pracy z grupą oraz przygotowania i analizowania ofert szkoleniowych. Umiejętności: studenci będą przygotowani do zaprojektowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego od etapu analizy potrzeb do ewaluacji. Postawy: studenci będą potrafili zaprojektować i zorganizować szkolenie dotyczące problemów psychologicznych, wykorzystać w sposób praktyczny naukowe zdobycze psychologii oraz sprawnie przeprowadzić szkolenie w roli trenera lub facylitatora. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Przygotowanie scenariusza warsztatu, materiałów warsztatowych dla uczestników i poprowadzenie 1h warsztatu dla grupy. Ocenie podlegać będzie: - Precyzyjne określenie celu warsztatów i celów ćwiczeń/aktywności warsztatowych - Adekwatność ćwiczeń do celu, dobór treści - Sposób pracy z grupą (m.in. kontakt z uczestnikami, zarządzanie energią grupy, jasność przekazu) - Zgodność prowadzenia warsztatu z założeniami scenariusza - Przegląd literatury 2. Frekwencja- max 2 nb nieusprawiedliwione. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mikołaj Stolarski | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Stolarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
|
Literatura: |
Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Stolarska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Stolarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
|
Literatura: |
Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.