Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-EPT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_U07, PS_K04

Skrócony opis:

Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, projektowania procesu szkoleniowego oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera.

Pełny opis:

Studenci podczas zajęć otrzymają wiedzę z zakresu:

1. Analizy potrzeb szkoleniowych

2. Wyznaczania celów

3. Projektowania szkolenia w oparciu o analizę potrzeb i cel.

4. Pracy z grupą na szkoleniu

5. Dore praktyki przygotowania warsztatu w oparciu o podejście Evidence Based

6. Analizowania i przygotowania ofert szkoleniowych.

Każdy student również będzie miał okazję do przeprowadzenia 60 minutowego warsztatu, który zostanie omówiony przez prowadzącego

Literatura:

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf

Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG.

Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela.

Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439

Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza: studenci otrzymają wiedzę z zakresu przygotowania analizy potrzeb szkoleniowych, wyznaczania celów szkoleniowych, projektowania warsztatu, pracy z grupą oraz przygotowania i analizowania ofert szkoleniowych.

Umiejętności: studenci będą przygotowani do zaprojektowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego od etapu analizy potrzeb do ewaluacji.

Postawy: studenci będą potrafili zaprojektować i zorganizować szkolenie dotyczące problemów psychologicznych, wykorzystać w sposób praktyczny naukowe zdobycze psychologii oraz sprawnie przeprowadzić szkolenie w roli trenera lub facylitatora.

Metody i kryteria oceniania:

1. Przygotowanie scenariusza warsztatu, materiałów warsztatowych dla uczestników i poprowadzenie 1h warsztatu dla grupy.

Ocenie podlegać będzie:

- Precyzyjne określenie celu warsztatów i celów ćwiczeń/aktywności warsztatowych

- Adekwatność ćwiczeń do celu, dobór treści

- Sposób pracy z grupą (m.in. kontakt z uczestnikami, zarządzanie energią grupy, jasność przekazu)

- Zgodność prowadzenia warsztatu z założeniami scenariusza

- Przegląd literatury

2. Frekwencja- max 2 nb nieusprawiedliwione.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mikołaj Stolarski
Prowadzący grup: Mikołaj Stolarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera.

Literatura:

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf

Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG.

Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela.

Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439

Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Stolarska
Prowadzący grup: Aleksandra Stolarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera.

Literatura:

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf

Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG.

Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela.

Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439

Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)