Motywacja osiągnięć w funkcjonowaniu człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-MOFC |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Motywacja osiągnięć w funkcjonowaniu człowieka |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Wykłady monograficzne - Psychologia |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aButNDcO1MN-DPqhfBRt_H8eGI-KqYD5DewIOhnVZnUY1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1465483c-461b-4d2e-a614-314ec03a4532&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W02 PS_W03 PS_K03 |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest koncepcji motywacji osiągnięć, typologii motywacji osiągnięć oraz modelom motywacji do sukcesu a także ich psychologicznym determinantom. |
Pełny opis: |
Tematy wykładów dotyczą szerokiego spektrum motywacji osiągnięć i przeszkód do sukcesu. Omówione zostaną metody badające motywację osiągnięć oraz sposób interpretacji jakościowej profilu osobowościowego motywacji osiągnięć oraz opis typologiczny motywacji do sukcesu. |
Literatura: |
1. Franken, R.E. (2006). Psychologia motywacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Rheinberg, F. (2006). Psychologia motywacji. Kraków: wydawnictwo WAM. 3. Kozłowski, W. (2009). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu Sp. z o.o. 4. Klinkosz, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. studia i przykłady, s. 162-189. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania. 5. Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz motywacji osiągnięć H. Schulera i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. 6. Klinkosz, W. (2016). Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Lublin: RW KUL. 7. Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin. 8. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. (t. 2., rozdz. 1.5.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: 1) posiada wiedzę z zakresu problematyki motywacji osiągnięć (PS_W02). 2) charakteryzuje nowe koncepcje motywacji osiągnięć (PS_W02). 3) wyjaśnia znaczenie koncepcji motywacji osiągnięć w funkcjonowaniu człowiek (PS_W02). 4) dysponuje wiedzą z zakresu terminologii i metod badania motywacji osiągnięć (PS_W03). 5) zna podstawowe zależności między motywacją osiągnięć a innymi teoriami psychologicznymi (PS_W03). Umiejętności: 1) umie przeprowadzić badanie motywacji osiągnięć (PS_U03). 2) potrafi skutecznie wykorzystać posiadaną wiedzę w celu przygotowania profilu osobowościowo-motywacyjego (PS_U03). 3) potrafi przygotować szkolenie zawodowe w zakresie motywacji do sukcesu (PS_U12). 4) posiada umiejętność tworzenia własnego, indywidualnego warsztatu pracy w celu podnoszenia własnej motywacji osiągnięć (PS_U12). Kompetencje (postawy): 1) samodzielnie i krytycznie aktualizuje swoje umiejętności w zakresie doradztwa zawodowego i edukacyjnego w aspekcie motywacji osiągnięć (PS_K04). 2) ma świadomość odpowiedzialności za stawianą diagnozę motywacji osiągnięć: profilową i typologiczną (PS_K03). 3) respektuje i szanuje różnorodności nasilenia motywacji osiągnięć u różnych osób i z szacunkiem udziela stosownego wsparcia dla osobistego rozwoju (PS_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny Wiedza: - na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze identyfikuje podstawowe koncepcje motywacji osiągnięć, doskonale rozumie jej znaczenie dla funkcjonowania człowieka, zna podstawowe testy do pomiaru motywacji osiągnięć i potrafi dokonać pomiaru wskaźników motywacji osiągnięć oraz dokonać prawidłowej interpretacji uzyskanych wyników - na ocenę 4 (bdb.): dobrze identyfikuje podstawowe koncepcje motywacji osiągnięć, dobrze rozumie jej znaczenie dla funkcjonowania człowieka, zna podstawowe testy do pomiaru motywacji osiągnięć i potrafi dokonać pomiaru wskaźników motywacji osiągnięć oraz dokonać prawidłowej interpretacji uzyskanych wyników - na ocenę 3 (dst.): słabo identyfikuje podstawowe koncepcje motywacji osiągnięć, słabo rozumie jej znaczenie dla funkcjonowania człowieka, zna podstawowe testy do pomiaru motywacji osiągnięć i potrafi dokonać pomiaru wskaźników motywacji osiągnięć ale ma trudności z dokonaniem prawidłowej interpretacji uzyskanych wyników - na ocenę 2 (ndst.): nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej najważniejszych koncepcji motywacji osiągnięć, nie rozumie jej znaczenie dla funkcjonowania człowieka, nie potrafi przeprowadzić badania motywacji osiągnięć Umiejętności: - na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze potrafi wskazać na prawidłowości pomiędzy motywacją osiągnięć i funkcjonowaniem człowieka, potrafi wskazać różnice pomiędzy różnymi rodzajami motywacji i motywacją osiągnięć - na ocenę 4 (db.): dostrzega istniejące prawidłowości pomiędzy motywacją osiągnięć i funkcjonowaniem człowieka, potrafi wskazać różnice pomiędzy różnymi rodzajami motywacji i motywacją osiągnięć - na ocenę 3 (dst.): słabo dostrzega istniejące związki między motywacją osiągnięć i funkcjonowaniem człowieka, ma trudności ze wskazaniem różnic pomiędzy różnymi rodzajami motywacji i motywacją osiągnięć - na ocenę 2 (ndst.): nie dostrzega prawidłowości pomiędzy motywacją osiągnięć i funkcjonowaniem człowieka, ma trudności ze wskazaniem różnic pomiędzy różnymi rodzajami motywacji i motywacją osiągnięć Kompetencje (postawy): Oceniana jest tolerancja i zrozumienie odmienności między ludźmi w zakresie motywacji osiągnięć oraz postawa etyczna oraz świadomość odpowiedzialności za stawianą diagnozę motywacji osiągnięć: profilową i typologiczną oraz postawa wsparcia dla osobistego rozwoju motywacji osiągnięć |
Praktyki zawodowe: |
Zaliczenie obejmuje przygotowanie pisemnej diagnozy indywidualnej typologicznej motywacji osiągnięć oraz diagnozy profilowej motywacji sukcesu Aktywne uczestniczenie w wykładzie - w oparciu o przedstawione treści podczas wykładu, pod warunkiem uczestniczenia w połowie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK_MON
PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Klinkosz | |
Prowadzący grup: | Waldemar Klinkosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest koncepcji motywacji osiągnięć, typologii motywacji osiągnięć oraz modelom motywacji do sukcesu a także ich psychologicznym determinantom. |
|
Pełny opis: |
Tematy wykładów dotyczą szerokiego spektrum motywacji osiągnięć i przeszkód do sukcesu. Omówione zostaną metody badające motywację osiągnięć oraz sposób interpretacji jakościowej profilu osobowościowego motywacji osiągnięć oraz opis typologiczny motywacji do sukcesu. |
|
Literatura: |
1. Klinkosz, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. studia i przykłady, s. 162-189. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania. 2. Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz motywacji osiągnięć H. Schulera i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. 3. Klinkosz, W. (2016). Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Lublin: RW KUL. 4. Franken, R.E. (2006). Psychologia motywacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 5. Rheinberg, F. (2006). Psychologia motywacji. Kraków: wydawnictwo WAM. 6. Kozłowski, W. (2009). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu Sp. z o.o. 7. Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin. 8. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. (t. 2., rozdz. 1.5.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Ciekawość poznawcza i motywacja do nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK_MON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Klinkosz | |
Prowadzący grup: | Waldemar Klinkosz | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aButNDcO1MN-DPqhfBRt_H8eGI-KqYD5DewIOhnVZnUY1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1465483c-461b-4d2e-a614-314ec03a4532&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest koncepcji motywacji osiągnięć, typologii motywacji osiągnięć oraz modelom motywacji do sukcesu a także ich psychologicznym determinantom. |
|
Pełny opis: |
Tematy wykładów dotyczą szerokiego spektrum motywacji osiągnięć i przeszkód do sukcesu. Omówione zostaną metody badające motywację osiągnięć oraz sposób interpretacji jakościowej profilu osobowościowego motywacji osiągnięć oraz opis typologiczny motywacji do sukcesu. |
|
Literatura: |
1. Klinkosz, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. studia i przykłady, s. 162-189. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania. 2. Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz motywacji osiągnięć H. Schulera i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. 3. Klinkosz, W. (2016). Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Lublin: RW KUL. 4. Franken, R.E. (2006). Psychologia motywacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 5. Rheinberg, F. (2006). Psychologia motywacji. Kraków: wydawnictwo WAM. 6. Kozłowski, W. (2009). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu Sp. z o.o. 7. Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin. 8. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. (t. 2., rozdz. 1.5.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Ciekawość poznawcza i motywacja do nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK_MON
|
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Klinkosz | |
Prowadzący grup: | Waldemar Klinkosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest koncepcji motywacji osiągnięć, typologii motywacji osiągnięć oraz modelom motywacji do sukcesu a także ich psychologicznym determinantom. |
|
Pełny opis: |
Tematy wykładów dotyczą szerokiego spektrum motywacji osiągnięć i przeszkód do sukcesu. Omówione zostaną metody badające motywację osiągnięć oraz sposób interpretacji jakościowej profilu osobowościowego motywacji osiągnięć oraz opis typologiczny motywacji do sukcesu. |
|
Literatura: |
1. Klinkosz, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. studia i przykłady, s. 162-189. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania. 2. Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz motywacji osiągnięć H. Schulera i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. 3. Klinkosz, W. (2016). Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Lublin: RW KUL. 4. Franken, R.E. (2006). Psychologia motywacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 5. Rheinberg, F. (2006). Psychologia motywacji. Kraków: wydawnictwo WAM. 6. Kozłowski, W. (2009). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu Sp. z o.o. 7. Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin. 8. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. (t. 2., rozdz. 1.5.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Ciekawość poznawcza i motywacja do nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK_MON
|
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Klinkosz | |
Prowadzący grup: | Waldemar Klinkosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład poświęcony jest koncepcji motywacji osiągnięć, typologii motywacji osiągnięć oraz modelom motywacji do sukcesu a także ich psychologicznym determinantom. |
|
Pełny opis: |
Tematy wykładów dotyczą szerokiego spektrum motywacji osiągnięć i przeszkód do sukcesu. Omówione zostaną metody badające motywację osiągnięć oraz sposób interpretacji jakościowej profilu osobowościowego motywacji osiągnięć oraz opis typologiczny motywacji do sukcesu. |
|
Literatura: |
1. Klinkosz, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.), Opisowa metodologia badań psychologicznych. studia i przykłady, s. 162-189. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania. 2. Klinkosz, W., Sękowski, A. (2018). Inwentarz motywacji osiągnięć H. Schulera i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. 3. Klinkosz, W. (2016). Motywacja osiągnięć osób aktywnych zawodowo. Lublin: RW KUL. 4. Franken, R.E. (2006). Psychologia motywacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 5. Rheinberg, F. (2006). Psychologia motywacji. Kraków: wydawnictwo WAM. 6. Kozłowski, W. (2009). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu Sp. z o.o. 7. Iskra, J., Klinkosz, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin. 8. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. (t. 2., rozdz. 1.5.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Zaliczenie obejmuje przygotowanie pisemnej diagnozy indywidualnej typologicznej motywacji osiągnięć oraz diagnozy profilowej motywacji sukcesu Aktywne uczestniczenie w wykładzie - w oparciu o przedstawione treści podczas wykładu, pod warunkiem uczestniczenia w połowie zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.