WM: Psychologiczne aspekty budowania wizerunku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-PABW |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | WM: Psychologiczne aspekty budowania wizerunku |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Wykłady monograficzne - Psychologia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W02 PS_W03 PS_K03 |
Skrócony opis: |
Kreowanie wizerunku osoby polega na budowaniu w taki sposób jego osobistej marki aby zwiększyć jej jej wartości w opinii innych ludzi lub nawet grup społecznych. Wykład koncentruje się wokół strategi i metod pomocnych w kreowaniu pozytywnego obrazu o nas samych w opinii odbiorców. Dlaczego np. niektóre marki także osobiste mają tak lojalnych obserwujących jak zbudować silną markę? Marka osobista może stać się najcenniejszych aktywem jej właściciela, a silna marka może mieć znaczący wpływ na decyzji klienta o ewentualnym kontakcie. Chociaż branding jest zarówno sztuką, jak i nauką, istnieją pewne wzorce i przewidywalność brandingu działania, które znacznie zwiększają szanse na sukces. Zapoznanie się z odpowiednimi teoriami i modelami może pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji dotyczących marki. Wraz z pojawieniem się wielu interaktywnych komunikatów i narzędzi, pojawiają się także coraz większe wyzwania i możliwości w procesie kreowania własnej marki. |
Pełny opis: |
1.Psychologiczne aspekty budowania wizerunku. Podstawowe założenia 2. Strategia budowania wizerunku osób znanych i definiowanie marki osobistej 3. Podejmowanie decyzji na podstawie wizerunku emocjonalnego 4. Strategie własne. Praktyczne aspekty kreowania wizerunku 5. PR personalny w kreowaniu wizerunku w internecie 6. Wzbudzenia zainteresowania unikalnymi kompetencjami kreowanego wizerunku 7. Kreowanie wizerunku psychologa 8. Zarządzanie “kryzysem wizerunkowym” Zły wizerunek osób publicznych. 9. Osobiste wartości, zdolności, umiejętności i wartości w pracy. 10. Autoprezentacja czyli sposoby wywierania wrażenia i wpływu 11. Taktyki i strategie autoprezentacyjne 12. Poprawa wizerunku własnej osoby 13. Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kreowaniu wizerunku 14. Ochrona wizerunku. Strategie przeciwdziałania 15. Komunikacja z mediami społecznościowymi. 16. Rozwój marki osobistej w trakcie całego życia kariery zawodowej. |
Literatura: |
Chernatony, L. de. (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003. Łebkowski M. (2009). E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowa- nia imagu, Helion, Gliwice Hoffman, E. (2009). The Presentation of Self in Everyday Life, New York 1959. Khedher, M., (2015). A Brand for Everyone: Guidelines for Personal Brand Managing, “Journal of Global Business Issues” Vol. 9(1). Królik, G. (2004). Autoprezentacja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice Leary, M. (1999). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999 Maciejowski, T. (2003). Narzędzia skutecznej promocji w Interne- cie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003 Malinowska-Parzydło, J. (2015). Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Gliwice Montoya P., Vandehey T. (2009).The Brand Called You: Make Your Business Stand Out in a Crowded Marketplace, London 2009. Murdoch, A. (2003). Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa Pease, A. i B. (2014).Mowa ciała, Rebis, Poznań 2014 Trzeciak, S. (2015). Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci? Helion, Gliwice Wojtaszczyk, K., Maszewski, F. (2014). Różnorodność metod zarządzania marką osobistą, [w:] M. Stor, A. Fornalczyk (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Różnorodność w zarządzaniu kapitałem ludzkim – podejścia, metody, narzędzia. Problemy zarządczo-psychologiczne, Wrocław |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK_MON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Olaf Truszczyński | |
Prowadzący grup: | Olaf Truszczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.