Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rewalidacyjna 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-PER2
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rewalidacyjna 2
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Obowiązkowy poprzednik:

Psychologia rewalidacyjna 1 WF-PS-N-PER1

Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W13

PS_W15

PS_U05

PS_U07

PS_U10

PS_K01

PS_K02

Skrócony opis:

Psychologia rewalidacyjna ma dostarczyć studentom wiadomości o procesie rehabilitacji osób które diagnozujemy jako osoby z określoną niepełnosprawnością, skutków tej niepełnosprawności dla samej osoby jak i dla jego rodziny, form niesienia pomocy psychologicznej i społecznej.

Pełny opis:

Zaburzenia neororozwojowe – diagnoza i terapia

Dzieci słabowidzące i niewidome

Osoby głuche

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego

Osoby niepełnosprawne umysłowo

Funkcjonowanie osób z autyzmem i Zespołem Asepergera

Mózgowe porażenie dziecięce

Choroby przewlekłe

Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną

Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej

Doświadczanie rodzicielstwa z dziećmi niepełnosprawnymi

Jakość życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi

Aktywizacja twórcza uczniów z niepełnosprawnością

Nowe tendencje w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością

Literatura:

K.J. Zabłocki, Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń, 1998

K.J.Zabłocki, W. Brejnak, Wybrane problemy dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi w procesie edukacji. W-wa, 2004

I. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. W-wa, 1995

K.J. Zabłocki, Autyzm. Płock, 2002

K.J. Zabłocki, Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w teorii i terapii. W-wa, 2000

E. Pisula, Autyzm, przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk, 2012

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza: student zna wiadomości o procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych, uwarunkowaniach psychologicznych tego procesu wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, percepcji społecznej ludzi niepełnosprawnych, mechanizmów regulujących przystosowanie do nauki, życia, pracy;

Umiejętności: student analizuje problemy osób niepełnosprawnych i proponuje pomoc w ich rehabilitacji;

Kompetencje: student wykazuje otwartość na problemy osób niepełnosprawnych, kreatywny w konstruowaniu programów rehabilitacyjnych

Metody i kryteria oceniania:

(2) : Student nie wie czym zajmuje się rewalidacja, nie zna zasad jej stosowania.

(3) : Student pobieżnie orientuje się w psychologii rewalidacji, dysponuje niewielką wiedzą na temat podstawowych zagadnień z jej zakresu.

(4) : Student posiada poprawną wiedzę na temat rewalidacji, zna modele pracy terapeutycznej w przypadku wybranych zaburzeń.

(5) : Student doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest rewalidacja, zna podstawowe metody i techniki terapeutyczne, posiada wiedzę na temat zapobiegania tym zjawiskom.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)