Psychologia międzykulturowa-ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-PMC |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia międzykulturowa-ćwiczenia |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a9eb565202c504c0eba50bd7009e61f87%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=57ff35f6-bbca-4837-8ae6-80c582eaab30&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Obowiązkowy poprzednik: | Psychologia międzykulturowa WF-PS-N-PM |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W02 PS_W08 PS_U01 |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest uwrażliwienie studentów na różnice kulturowe, dostarczenie wiedzy na temat metod badawczych stosowanych w psychologii międzykulturowej, w jakich obszarach praktycznych wiedza z psychologii międzykulturowej znajduje zastosowanie oraz jak pomagać i komunikować się z osobami odmiennymi kulturowo. Ćwiczenia podkreślają znaczenie relatywizmu kulturowego w kontaktach interpersonalnych i międzygrupowych. Zajęcia doskonalą umiejętność krytycznego myślenia, podkreślają wartość szanowania kulturowej różnorodności. Ważnym elementem zajęć jest nauka przeprowadzania wywiadu akulturacyjnego i jego interpretacji. |
Pełny opis: |
Celem ćwiczeń jest uwrażliwienie studentów na różnice kulturowe, dostarczenie wiedzy na temat metod badawczych stosowanych w psychologii międzykulturowej, w jakich obszarach praktycznych wiedza z psychologii międzykulturowej znajduje zastosowanie oraz jak pomagać i komunikować się z osobami odmiennymi kulturowo. Ćwiczenia podkreślają znaczenie relatywizmu kulturowego w kontaktach interpersonalnych i międzygrupowych. Zajęcia doskonalą umiejętność krytycznego myślenia, podkreślają wartość szanowania kulturowej różnorodności. Ważnym elementem zajęć jest nauka przeprowadzania wywiadu akulturacyjnego i jego interpretacji. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Boski, P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Warszawa: PWN, Scholar. Matsumoto, D., Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca: Drogosz, M. (2005). (red.). Jak Polacy wygrywają, jak Polacy przegrywają. Gdańsk: GWP. Gebauer, J., Sedikides, C., Neberich, A. (2012). Religiosity, social self-esteem and psychological adjustment: On the crosscultural specificity of psychological benefits of religiosity. Psychological Science, 1-3. Nisbett, R. (2009). Geografia myślenia. Sopot: Smak Słowa. Różycka, J. (2012). Życie społeczne jako gra. Kontekst międzykulturowy. Gdańsk: Wydawnictwo UG. Żemojtel-Piotrowska, M. (2016). Psychologiczne wyznaczniki roszczeniowości w perspektywie międzykulturowej. Warszawa: Scholar. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student posiada wiedzę dot. specyfiki zainteresowań psychologii międzykulturowej. Student posiada wiedzę z zakresu psychologii międzykulturowej i rozumie na czym polega odmienność interpretacji zachowań człowieka w różnych sferach funkcjonowania: osobistej, rodzinnej, społecznej, zdrowotnej, zawodowej. Student rozumie i interpretuje zmienność zachowań jednostkowych w kontekście społecznym. Umiejętności: Student potrafi tworzyć opinie na temat zróżnicowanych interpretacji psychologicznych ludzkich zachowań. Student potrafi analizować wyniki badań międzykulturowych, dokonywać ich porównań, formułować wnioski, przewidywać implikacje praktyczne. Student potrafi zastosować wiedzę z zakresu psychologii międzykulturowej w planowaniu projektów badawczych i działań o charakterze psychoedukacyjnym. Kompetencje: Student przejawia postawę otwartości i ciekawości wobec problematyki wielokulturowości. Student bierze udział w dyskusjach dot. omawianych problemów społecznych, wyraża swoje zdanie, dzieli się doświadczeniami. Student docenia dorobek psychologii międzykulturowej w wyjaśnianiu aktualnych problemów społecznych - potrafi to zilustrować w pracy twórczej. |
Metody i kryteria oceniania: |
W ramach zajęć studenci będą zdobywać punkty za wykonane aktywności: - test końcowy (15 punktów) - grupowe przeprowadzenie diagnozy akulturacyjnej i jej zaprezentowanie (15 punktów). Studenci otrzymują ocenę końcową na podstawie liczby zdobytych punktów: do 15: 2.0 16-18: 3.0 19-21: 3.5 22-24: 4.0 25-27: 4.5 28-30: 5.0 Zajęcia będą odbywały się online, w trybie synchronicznym, na platformie Teams w uzupełnieniu z trybem asynchronicznym na platformie Moodle |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW2
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Cwiczenia 2, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Strus | |
Prowadzący grup: | Artur Sawicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Cwiczenia 2 - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.