Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie procesów zarządzania zasobami ludzkimi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-PS-N-PPZL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie procesów zarządzania zasobami ludzkimi
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_W13

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii osobowości, psychologii zdrowia oraz psychologii stresu

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z procesami zarządzania zasobami ludzkimi w ramach standardowego cyklu życia pracownika.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu zostaną zaprezentowane dobre praktyki związane z procesami w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. Zostaną omówione następujące procesy:

1. Employer-branding

2. Rekrutacja

3. Onboarding

4. Planowanie efektywności

5. Rozwój

6. Utrzymanie

7. Wynagradzanie

8. Offboarding

Literatura:

Armstrong, M., & Taylor, S. (2016). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wolters Kluwer.

Bauer, T. N., & Erdogan, B. (2010). Organizational socialization: The effective onboarding of new employees. W APA handbook of industrial and organizational psychology, Vol 3: Maintaining, expanding, and contracting the organization. (ss. 51–64). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/12171-002

Biswas, M. K., & Suar, D. (2016). Antecedents and Consequences of Employer Branding. Journal of Business Ethics, 136(1), 57–72. https://doi.org/10.1007/S10551-014-2502-3

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Collier, K. (2019). The robot-proof recruiter: A survival guide for recruitment and sourcing professionals (1.a ed.). Kogan Page, Limited.

Dolot, A. (2014). Wybrane czynniki motywowania do pracy w świetle badań empirycznych. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, 71(1917), 65–73.

Grzybowska, W. (2022). Employer branding w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw–przegląd literatury. Akademia Zarządzania, 6(4), 74–91.

Kowalska, E. (2018). W Procesie Adaptacji Pracownika. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, 31, 105–118.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci podczas zajęć zostaną podzielni na 3 osobowe zespoły i będą pracować nad przygotowaniem dwóch modeli procesów zarządzania zasobami ludzkimi związanymi z cyklem życia pracownika.

Elementem zajęć będzie również prasówka. Każdy z zespołów będzie musiał przygotować 5 streszczeń artykułów w ramach prasówki.

Każdy z zespołów będzie zobowiązany przygotować 2 prezentacje, które przedstawią propozycję jednego z procesów w ramach cyklu życia pracowników.

Każda z prezentacji będzie musiała składać się z następujących elementów:

1. Opis grupy docelowej – rodzaj przedsiębiorstwa wraz z opisem misji i celu

2. Analizy literatury opisującej dane środowisko pracy (min 2 pozycje)

3. Propozycję procesu zawierającą poszczególne kroki wraz z wyjaśnieniem celu oraz argumentacją zasadności w oparciu o literaturę

4. Oczekiwany efekt wdrożenia procesu

Na ocenę bardzo dobrą studenci przygotują w grupie 5 streszczeń artykułów oraz 3 prezentacje zgodnie z kryteriami.

Na ocenę dobrą studenci wykonają 2 zadania (2 prezentacje bez prasówki, prasówka + prezentacja)

Na ocenę dostateczną studenci wykonają 1 prezentację

Jeżeli studenci nie wykonają żadnego z zadań – nie otrzymają zaliczenia przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mikołaj Stolarski
Prowadzący grup: Mikołaj Stolarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mikołaj Stolarski
Prowadzący grup: Mikołaj Stolarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z procesami zarządzania zasobami ludzkimi w ramach standardowego cyklu życia pracownika.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu zostaną zaprezentowane dobre praktyki związane z procesami w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. Zostaną omówione następujące procesy:

1. Employer-branding

2. Rekrutacja

3. Onboarding

4. Planowanie efektywności

5. Rozwój

6. Utrzymanie

7. Wynagradzanie

8. Offboarding

Literatura:

Armstrong, M., & Taylor, S. (2016). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wolters Kluwer.

Bauer, T. N., & Erdogan, B. (2010). Organizational socialization: The effective onboarding of new employees. W APA handbook of industrial and organizational psychology, Vol 3: Maintaining, expanding, and contracting the organization. (ss. 51–64). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/12171-002

Biswas, M. K., & Suar, D. (2016). Antecedents and Consequences of Employer Branding. Journal of Business Ethics, 136(1), 57–72. https://doi.org/10.1007/S10551-014-2502-3

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Collier, K. (2019). The robot-proof recruiter: A survival guide for recruitment and sourcing professionals (1.a ed.). Kogan Page, Limited.

Dolot, A. (2014). Wybrane czynniki motywowania do pracy w świetle badań empirycznych. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, 71(1917), 65–73.

Grzybowska, W. (2022). Employer branding w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw–przegląd literatury. Akademia Zarządzania, 6(4), 74–91.

Kowalska, E. (2018). W Procesie Adaptacji Pracownika. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, 31, 105–118.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)