Seminarium z problematyki wartości i tożsamości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-RWT |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium z problematyki wartości i tożsamości |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W03 PS_U08 PS_U09 PS_K03 PS_K07 |
Skrócony opis: |
Seminarium pomaga Studentowi napisać pracę magisterską. Seminarium składa się z dyskusji badawczych propozycji Studentów, dotyczących wartości, tożsamosci oraz osobowości. |
Pełny opis: |
Podczas seminarium Studenci przygotowują własne pomysły badawcze, które następnie sa poddawane wspólnym dyskusjom. Szczególny nacisk kładziony jest na: - koncepcję teoretyczną i właściwe uzasadnienie hipotez - poprawność analiz empirycznych - formalną zgodność z wymogami APA. |
Literatura: |
Cieciuch, J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Liberi Libri. Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (and sex, drugs and rock’n’roll). London: Sage Publications. Publication Manual of the American Psychological Association (2009). Washington: APA, Sixt Edition. Strus, W., Cieciuch, J. (2014). Poza Wielką Piątkę. Przegląd nowych modeli struktury osobowości. Polskie Forum Psychologiczne. Strus, W., Cieciuch, Rowiński, T. (2014). The Circumplex of Personality Metatraits: A Synthesizing Model of Personality Based on Big Five. Manuscript under review. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student zna: zasady redakcji tekstu naukowego z psychologii zgodnie z APA; bazy danych tekstów naukowych z psychologii; kolejne etapy procesu badawczego w psychologii; sposoby statystycznej weryfikacji postawionych hipotez; wybrane metody i narzędzia diagnozy Umiejetności: Student potrafi skomponować i zredagować tekst naukowy zgodnie z APA. Student potrafi zebrać literaturę na interesujacy go temat z różnych baz danych. Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie weryfikujące postawione hipotezy. Student potrafi wybrać, przeprowadzić i zanalizować odpowiednie testy statystyczne weryfikujące postawione hipotezy. Student potrafi zinterpretować uzyskane wynuki w świetle dotychczasowej wiedzy psychologicznej. Studnet umie dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej Kompetencje: Student jest zdolny dostrzegać i werbalizować problemy w języku nauki. Potrafi wyrażać swoją ocenę, achowując zarazem ostrożność/krytycyzm w wyrażaniu opinii. Jest otwarty na nowe treści naukowe. Potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb, zmian. Uczestniczenie w zajeciach: 30 godz. Poszukiwanie i czytanie literatury polskiej i angielskiej:240 Przygotowanie koncepcji pracy mgr: 30 suma: 300 godz ECTS: 300 : 30 = 10 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny w kolejnych semestrach są: 1 semestr - koncepcja pracy 2 semestr - część teoretyczna pracy 3 semestr - przeprowadzone badania i koncepcja analiz 4 semestr - część empiryczna pracy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.